Hannover (D, IFW)

tronetti

Registered User
Gisteren waren het Filipijnse team, Joshua, en ik bezig met de voorbereidingen bij Rohr Feuerwerke voor de show van Dragon.
Joshua, en ik waren vorig jaar al gevraagd voor de opbouw van deze show, wat we natuurlijk graag doen!

Wat plaatjes geschoten van het materiaal...is nog maar het topje van de ijsberg/cilinderberg...
Het is iets met 'veel'...er wordt ontzettend veel Italiaans materiaal verschoten.

P9030059.JPG

P9030055.JPG

P9030054.JPG

P9020045.JPG

P9020040.JPG

P9020036.JPG

P9020023.JPG

P9020018.JPG

P8300006.JPG

Als alles goed gaat volgens plan, krijgen we wel iets bijzonders te zien.
Was in het begin nog even spannend omdat Panzera geen transport vergunning kreeg.
Maar gisterenmiddag arriveerde de verwachtte lading bij Rohr...en dan uitpakken, en sorteren...leuk hoor!

Vandaag met de Filipijnen, Joshua, en Renzo (Galaxis) de laatste handelingen verricht.
Daarna gezellig een bbq, morgen om 08:00 uur gaan we met de opbouw beginnen in het park.

tronetti

Registered User
Het gaat nog spannend worden om alles af te krijgen.
Vanmiddag wordt er wat regen verwacht.

Gisteren alle single-shots gedaan, 5 modules per post, x 100 cue's....er zijn 11 posten...
Vandaag starten Joshua, en ik met het laden met de shells.
Om veiligheidsredenen mogen de 8" pas om 20:00 geladen worden.
We gaan het zien, o ja, en dan hebben we nog zo'n 70 Girandola's...

RedBaron

Registered User
het spande er inderdaad even om, maaaarr alles is afgekomen! ik kan een heel verhaal gaan houden.. Maar jongens en meisjes wat was me dit een mega puike show! Ik heb genoten van de 1e tot de laatste seconde! Ik zou zeggen ga hem gewoon kijken:

fotos en een uitgebreid backstage report\video volgen nog later

:grin:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo overtuigd ben. De eerste 8 minuten vind ik persoonlijk niet goed in elkaar zitten. Daarna komen er op bepaalde momenten bijzondere stukjes voorbij maar voor mij dus niet overtuigend genoeg. Ik vind ook een behoorlijk aantal "italiaanse" shells niet op zijn plek.

En Single shots schieten is de trend van de laatste 2 a 3 jaar maar een show bestaat uit meer dan dat.

Ik ben erg benieuwd naar de show van Gotenborg. Ik verwacht een goed uitgebalanceerde show en sinds 12.50uur vandaag denk ik dat hij weleens de winnaar van de competitie zou kunnen worden.

tronetti

Registered User
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo overtuigd ben. De eerste 8 minuten vind ik persoonlijk niet goed in elkaar zitten. Daarna komen er op bepaalde momenten bijzondere stukjes voorbij maar voor mij dus niet overtuigend genoeg. Ik vind ook een behoorlijk aantal "italiaanse" shells niet op zijn plek.

Tevens probeer ik hier te antwoorden op de vragen in de post van Tobias.

Ik ben het met je eens, met name in het eerste muziekstuk ging e.e.a. fout.
Een aantal bommen zijn verkeerd afgevuurd door overslag. Tijdens het afsluiten van de linkerpost heb ik een aantal zaken gezien die niet goed waren, maar had gewoon geen tijd meer om deze te corrigeren. Rond 21:00 uur waren we daadwerkelijk klaar, de show begon om 21:30, dus dan maar op hoop van zegen...

Over de kwaliteit van de bommen valt te twisten ja. Zal proberen hier e.e.a. uit te leggen. De producten waren wel degelijk Italiaans.
Alleen hebben de Italianen weer eens lopen 'rotzooien', iets wat ze graag doen...

De order is al in het begin van dit jaar geplaatst bij Pagano. Probleem is eigenlijk dat Benito al geruime tijd geleden zijn licentie is afgenomen na een ongeval in de fabriek. Vanwegen de grootte van de order heeft hij deze keer zijn producten laten maken door Carmine Lieto, Raffaele Fucito en Leopoldo De Luca.
Laatstgenoemde is een aantal jaren geleden al gestopt met shows schieten, en werkt nu bij Lieto. Alleen de kwaliteit van de single-effect bommen zijn van hun nou niet zo geweldig. Alles wat uit Italië komt hoeft niet per definitie goed te zijn. Vorige keer in Berlijn waren de geschoten producten wel van Pagano, en deels van Sorrentino. En dat was erg goed!

Tijdens het uitpakken, en sorteren per post kwamen we nog meer vervelende zaken tegen. Labels die niet kloppen, en effecten waren veranderd. Zo werd een 'scala a 8' een 'stutata' en andersom. Dan kom je in de problemen met de timing, immers de uitwerking van de 'a 8' is langer dan die van de 'stutata'. De kalibers waren gewoon 150mm, en 200mm voor de 'stutata', en 150mm voor de 'a 8'.

Bij de 'stutata' zijn 2 verschillende effecten gebruikt, de bekende 'polyps', en de minder gebruikte 'pupatelle' deze geven kleine ronde boeketjes -deze keer in het rood- en doen misschien wat 'on Italiaans' aan, de rook deed er ook geen goed aan.

Over de show zelf, ik ga er niet teveel over uitweiden, maar minder had ook gekund, met name de eerste track.
Ze hebben me diverse keren aangeboden de simulatie te laten zien, maar heb dat geweigerd. Ik wilde 'verrast' worden met hetgene ze aankwamen, en hoe ze het gingen gebruiken. En na de show was ik ook niet overtuigd. Ook hun reactie na de show was vrij tam, met name degene die hem geschreven had...
Op een simulatie ziet het er allemaal mooi uit natuurlijk, maar de werkelijkheid is dan toch anders, zeker als de opbouw uit 'lagen' bestaat zoals Rick al aangaf in het topic van Tobias. De grote kalibers staan behoorlijk ver naar achteren. Zodoende zijn een aantal effecten 'kapot' geschoten door de frontposities.

Alles bij elkaar was het 'a hell of a job', maar had het niet willen missen.
Ons team op het veld bestond uit 10 man (meer mag niet) Filipijnen 6 man, DBK 2 man, en 2 Duitsers (hadden in Berlijn ook meegeholpen).
Verder hadden we ondersteuning van Renzo (Galaxis) en het team van Rohr Feuerwerke welke de mortier opstellingen opbouwden, en aangaven waar wat moest staan.
De sfeer was erg goed op het veld, wat minstens zo belangrijk is. Zelfs 's nachts tijdens het afbreken hielden we de moed erin, ook al liepen we op ons tandvlees. Om 01:30 uur kwam Nick van Rohr aanlopen met een pan 'bradwurst' en zette demonstratief een kist bier onder de schaftkeet met de opmerking 'you know that sound....?'. Geweldig! Verder wil ik Laser Fireworks nog bedanken om een mee te helpen tijdens de afbraak door hun bedrijfswagen, en kooiaap beschikbaar te stellen, anders had het nog een paar uur langer geduurd.

Hier nog een paar plaatjes, meer foto's van de opbouw heb ik niet. Oplader thuis laten liggen van m'n cameraatje...
Als je tegenwoordig een week weg wilt moet je meer aan opladers denken dan aan kleding...
Pyroworld heeft nog wat plaatjes kunnen schieten, en die kunnen dat beter dan ik, maar deze mochten pas later het veld op.

P9030061.JPG

P9040065.JPG

P9040071.JPG

Niet beginnen over m'n 'bedrijfskleding', wel gekregen van de Filipo's, maar met m'n 2 meter past dat weer eens niet...
P9040069.JPG

P9020039.JPG

P9020027.JPG

P8310008.JPG

Special thanks to Dragon Fireworks! It was a honor to get back to work for you!
Special thanks to the guys from Rohr for the kind hospitality, and the support as well.
Special thanks to the organisation.

Laatst bewerkt:

kwintos

Registered User
Ondanks wat kleine foutjes hier en daar waren bepaalde stukken in de show toch heel erg goed hoor!
Maar ik denk dat Martin ook een grote kans maakt we zullen het gaan zien de 19de!

Moontan

Moderator
Medewerker
Deze show is van begin tot eind één groot spektakel. De Phillipijnen gaan met deze show heel hoog eindigen, absoluut.
Tronetti dank voor je heldere uitleg en verslag van de show. Het grote publiek zal die kleine foutjes niet zien.

shinji

Moderator
Medewerker
Tevens probeer ik hier te antwoorden op de vragen in de post van Tobias.

Ik ben het met je eens, met name in het eerste muziekstuk ging e.e.a. fout.
Een aantal bommen zijn verkeerd afgevuurd door overslag. Tijdens het afsluiten van de linkerpost heb ik een aantal zaken gezien die niet goed waren, maar had gewoon geen tijd meer om deze te corrigeren. Rond 21:00 uur waren we daadwerkelijk klaar, de show begon om 21:30, dus dan maar op hoop van zegen...

Over de kwaliteit van de bommen valt te twisten ja. Zal proberen hier e.e.a. uit te leggen. De producten waren wel degelijk Italiaans.
Alleen hebben de Italianen weer eens lopen 'rotzooien', iets wat ze graag doen...

De order is al in het begin van dit jaar geplaatst bij Pagano. Probleem is eigenlijk dat Benito al geruime tijd geleden zijn licentie is afgenomen na een ongeval in de fabriek. Vanwegen de grootte van de order heeft hij deze keer zijn producten laten maken door Carmine Lieto, Raffaele Fucito en Leopoldo De Luca.
Laatstgenoemde is een aantal jaren geleden al gestopt met shows schieten, en werkt nu bij Lieto. Alleen de kwaliteit van de single-effect bommen zijn van hun nou niet zo geweldig. Alles wat uit Italië komt hoeft niet per definitie goed te zijn. Vorige keer in Berlijn waren de geschoten producten wel van Pagano, en deels van Sorrentino. En dat was erg goed!

Tijdens het uitpakken, en sorteren per post kwamen we nog meer vervelende zaken tegen. Labels die niet kloppen, en effecten waren veranderd. Zo werd een 'scala a 8' een 'stutata' en andersom. Dan kom je in de problemen met de timing, immers de uitwerking van de 'a 8' is langer dan die van de 'stutata'. De kalibers waren gewoon 150mm, en 200mm voor de 'stutata', en 150mm voor de 'a 8'.

Bij de 'stutata' zijn 2 verschillende effecten gebruikt, de bekende 'polyps', en de minder gebruikte 'pupatelle' deze geven kleine ronde boeketjes -deze keer in het rood- en doen misschien wat 'on Italiaans' aan, de rook deed er ook geen goed aan.

Over de show zelf, ik ga er niet teveel over uitweiden, maar minder had ook gekund, met name de eerste track.
Ze hebben me diverse keren aangeboden de simulatie te laten zien, maar heb dat geweigerd. Ik wilde 'verrast' worden met hetgene ze aankwamen, en hoe ze het gingen gebruiken. En na de show was ik ook niet overtuigd. Ook hun reactie na de show was vrij tam, met name degene die hem geschreven had...
Op een simulatie ziet het er allemaal mooi uit natuurlijk, maar de werkelijkheid is dan toch anders, zeker als de opbouw uit 'lagen' bestaat zoals Rick al aangaf in het topic van Tobias. De grote kalibers staan behoorlijk ver naar achteren. Zodoende zijn een aantal effecten 'kapot' geschoten door de frontposities.

Alles bij elkaar was het 'a hell of a job', maar had het niet willen missen.
Ons team op het veld bestond uit 10 man (meer mag niet) Filipijnen 6 man, DBK 2 man, en 2 Duitsers (hadden in Berlijn ook meegeholpen).
Verder hadden we ondersteuning van Renzo (Galaxis) en het team van Rohr Feuerwerke welke de mortier opstellingen opbouwden, en aangaven waar wat moest staan.
De sfeer was erg goed op het veld, wat minstens zo belangrijk is. Zelfs 's nachts tijdens het afbreken hielden we de moed erin, ook al liepen we op ons tandvlees. Om 01:30 uur kwam Nick van Rohr aanlopen met een pan 'bradwurst' en zette demonstratief een kist bier onder de schaftkeet met de opmerking 'you know that sound....?'. Geweldig! Verder wil ik Laser Fireworks nog bedanken om een mee te helpen tijdens de afbraak door hun bedrijfswagen, en kooiaap beschikbaar te stellen, anders had het nog een paar uur langer geduurd.

Hier nog een paar plaatjes, meer foto's van de opbouw heb ik niet. Oplader thuis laten liggen van m'n cameraatje...
Als je tegenwoordig een week weg wilt moet je meer aan opladers denken dan aan kleding...
Pyroworld heeft nog wat plaatjes kunnen schieten, en die kunnen dat beter dan ik, maar deze mochten pas later het veld op.

P9030061.JPG

P9040065.JPG

P9040071.JPG

Niet beginnen over m'n 'bedrijfskleding', wel gekregen van de Filipo's, maar met m'n 2 meter past dat weer eens niet...
P9040069.JPG

P9020039.JPG

P9020027.JPG

P8310008.JPG

Special thanks to Dragon Fireworks! It was a honor to get back to work for you!
Special thanks to the guys from Rohr for the kind hospitality, and the support as well.
Special thanks to the organisation.

kijk zo kan het dus ook, geen dooddoeners als; beste stuurlui staan aan wal, het publiek heeft er anders van genoten, budgetlulkoek. Nee, gewoon een helder verslag over de mogelijk- en onmogelijkheden waar het schieten van een vuurwerkshow mee te maken heeft. Dank hiervoor Leendert.

hardcore0438

Registered User
Leendert , je zou een boek moeten schrijven. Heerlijk die manier van vertellen haha :).
Erg leuke foto's ook waarvoor dank. Er is zo vreselijk veel verschoten dat de foutjes extra opvielen. Tijdens het bekijken van het eerste nummer had ik al m'n vraagtekens bij de timing van de bommen. Zo te zien hadden jullie vreselijk veel geluk met de rook, als deze richting het publiek zou staan zou je balen tot en met, 5-6000 single shots produceren aardig wat rook :). Ik zou zo'n show graag eens in het echt willen zien , maar dit soort acties doen competities natuurlijk niet ten goede (ver boven budget schieten). Al met al begrijp ik dat jullie een zwaar weekend (weken) gehad hebben maar wel een ervaring die jullie nooit zullen vergeten (en voorlopig nog wel zullen voelen ). Op naar de volgende !

Bovenaan