Handschoenen, wel of niet?

Bubble Gum

Registered User
Dragen jullie handschoenen tijdens het afsteken?

Voordelen kunnen zijn geen last van koude vingers en vonken, nadelen kunnen zijn dat handschoenen kunnen branden.

Richardus

Registered User
Als het onder de -3 komt is het wel fijn...maar dan zonder vingertoppen, er zijn ook van die handschoenen waarmee je nog mobieltjes kunt bedienen, zijn ook wel fijn. Maar goed; met cakes afsteken is het geen probleem, als je de aansteeklont maar kunt vasthouden of aansteker bedienen hè ;)

Reverser

Registered User
Ik hoef geen handschoenen. Ik steek geen rotjes meer af, hahaha. 'S ochtends even een 1000 uur projectje. 's middags carbid schieten en dan staat er een vuurton. En 'savonds om 1900 even showtje voor de kidz en dan op naar 0000 uur. Dan heb ik meestal zo veel adrenaline in mijn bloed dat ik het dan niet koud heb.

smilli

FPM Filmer
Alleen fotografie handschoenen voor demos filmen maar met stoken niet nodig.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Michel_G

Zilveren Member
Volgensmij nooit gedragen en zal ook niet (gauw) gebeuren.

Maar als ik ze al zou dragen, dan iets van leren handschoenen ofzo. Meeste handschoenen zijn van kunststof/polyester en voel er weinig voor dat mijn handschoenen door vonken van vuurwerk/lont beginnen te smeulen/smelten of vlam vatten en dan lekker op je huid zouden in branden.....

AWG

Registered User
altijd handschoenen aan, zwarte rundleren die eigenlijk een halfmaatje te klein zijn zodat ze als een 2e huid aanvoelen.
een week(kan ik nog even kruitsnuiven af en toe :embarrased: ) na het afsteken was ik ze onder de kraan alsof ik mijn handen was, daarna laat ik ze drogen en gaan ze dag erna gelijk in het vet.
gaan steeds lekkerder zitten.:hehe!:

ik heb het in eerste instantie omdat ik altijd in een trance verkeer waarmee ik de brandwondjes niet voel, tevens steek ik veel vuurpijlen af en de gloeiplek is het heetst in het midden van de aansteeklont, de vonkenspray is dus het heftigst richting hand, dus ja handschoenen.
werkt voor mij ook ideaal voor aanstekers geen pijnlijke duimen meer.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Als het koud is heb ik handschoenen aan.
Wel die vingerloze met vingers had ik altijd kouwe handen.

Waar kan je die kopen?
Via de site van Pieter, ex AVP.
Die van mij heb ik bij dumpshop in Tiel en de Gamma gekocht.

magnolia

Registered User
nee ik draag nooit handschoenen omdat ik dat gewoon onhandig vind .
En hoe het kan is mij een raadsel ik heb de laatste jaren nooit echt last van koude vingers gehad .
sterker nog om 00.00 druipt het zweet zowat van mijn voorhoofd

maja

Registered User
altijd handschoenen aan, zwarte rundleren die eigenlijk een halfmaatje te klein zijn zodat ze als een 2e huid aanvoelen.
een week(kan ik nog even kruitsnuiven af en toe :embarrased: ) na het afsteken was ik ze onder de kraan alsof ik mijn handen was, daarna laat ik ze drogen en gaan ze dag erna gelijk in het vet.
gaan steeds lekkerder zitten.:hehe!:

ik heb het in eerste instantie omdat ik altijd in een trance verkeer waarmee ik de brandwondjes niet voel, tevens steek ik veel vuurpijlen af en de gloeiplek is het heetst in het midden van de aansteeklont, de vonkenspray is dus het heftigst richting hand, dus ja handschoenen.
werkt voor mij ook ideaal voor aanstekers geen pijnlijke duimen meer.

Word het eens tijd voor zo'n creme brulee brander .... heb je geen last van vonkjes op je handen.

AWG

Registered User
Word het eens tijd voor zo'n creme brulee brander .... heb je geen last van vonkjes op je handen.

daar zit ik inderdaad aan te denken om die eens aan te schaffen.
maar dan nog zal ik waarschijnlijk handschoenen blijven dragen voor het kleinere spul.

GMP82

Zilveren Member
Geen handschoenen voor mij, ik vind het onhandig werken. En met die vingerloze dingen heb je alsnog koude tengels.

Met winters als de laatste heb je ook helemaal geen handschoenen nodig....

Puur

Registered User
ach jaren 70 en 80 moest je wel handschoenen aan met die heerlijke koude winters maar de laatste jaren heb je eigenlijk een zwembroek en slippers nodig:hehe!:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Idd, de jaarwisselingen worden steeds warmer lijkt het wel! Zie het wel weer eens zitten een oud en nieuw droog en -7! Je moet bijna wel wat oude items afsteken ook he? Voor het gevoel!

AWG

Registered User
ik zou ook wel leren handschoenen willen hebben, maar die zijn waarschijnlijk vet duur :S

10 euro bij elke legerdump.

ieder heeft zo zijn eigen manier van vuurwerk afsteken, ik steek graag af met handschoenen aan.

ik werk zowiezo graag met handschoenen veel begrip heb ik daar nooit over gehad iedereen vind het ondingen, maarja ik vind het lekker zitten,
-ik heb meer grip
-warme en schone handen
-geen splinters of scherpe randen in mijn jatten,
-kan zonder ergens bij na te denken dingen gewoon beetpakken
voor mij alleen maar voordelen en de rest vind het maar ruk:hehe!:

Bubble Gum

Registered User
10 euro bij elke legerdump.

ieder heeft zo zijn eigen manier van vuurwerk afsteken, ik steek graag af met handschoenen aan.

ik werk zowiezo graag met handschoenen veel begrip heb ik daar nooit over gehad iedereen vind het ondingen, maarja ik vind het lekker zitten,
-ik heb meer grip
-warme en schone handen
-geen splinters of scherpe randen in mijn jatten,
-kan zonder ergens bij na te denken dingen gewoon beetpakken
voor mij alleen maar voordelen en de rest vind het maar ruk:hehe!:

oke dan ga ik eens even rondkijken daarnaar, want het lijkt mij opzich veel veiliger.
Ik had vorig jaar nog een brandwond op mn hand door een grondtol die een steekvlam uit de achterkant gaf, misschien had ik die met een leren handschoen niet gehad.

(ja, ik hield de grondtol vast en ja dat is stom, maar dont judge me, jullie hebben het vast ook wel eens gedaan :3)

Bovenaan