Handhaving illegaal vuurwerk moeilijk

Moontan

Moderator
Medewerker
Handhaving illegaal vuurwerk moeilijk

TWENTE - Het Team Milieu van de politie Oost-Nederland verwacht dat zij het drukker zullen krijgen door de nieuwe aanscherping van regels voor consumentenvuurwerk.

Woensdag besloot het kabinet om de verkoop van vuurwerk alleen toe te staan op 30 en 31 december en het afsteken alleen op 31 december van 18.00 tot 02.00 uur.

In de praktijk wordt er nu al veel buiten deze tijden afgestoken, wat zorgt voor overlast en een toenemende roep om een vuurwerkverbod.

De politie vreest dat dit in onze regio zal zorgen voor mogelijk meer import van illegaal vuurwerk, wat nu al lastig aan te pakken is. Ook het kabinet zelf kan nog niet zeggen of het verbod daadwerkelijk een merkbaar effect zal hebben.

http://www.twentefm.nl/streeknieuws/39297/0/handhaving-illegaal-vuurwerk-moeilijk.html

Puur

Registered User
ik moet wel zeggen dat er van vele verschillende kanten nu tegengas gegeven gaat worden(in mijn ogen veels te laat)maar de bal is in ieder geval aan het rollen en hopelijk heeft het ook nog effect.:happy:

AWG

Registered User
Grappig dat ze bij wijze van spreken haf mei al de handdoek in de ring gooien.

een waar woord, iets wat ze zelf ook al jaren weten, de politie zal hier ook niet blij mee wezen waarschijnlijk,
meestal is het vanaf 10:00 tot een uur of 17:00 dat de mensen volgas gaan, daarna paar uurtjes relatief rustig, en dan om een uur of 10 tot 2:00 is het alles sier wat de klok slaat.
nu gaat iedereen faliekant los om 18:00 met alle ellende van dien.
het zal too much to handle zijn.

Blitsbom

Registered User
Ze willen vuurwerkoverlast en slachtoffers verminderen maar door het op deze manier te doen creeer je problemen. Ik hoorde ook al een tijd van 22:00 tot 02:00. Ik heb een buurman die helemaal leip is van mooie grote sierblokken. Meestal de hele avond gaat er wel wat de lucht in. Als de tijd verkort wordt dan word het van 22:00 tot 02:00 een chaos bij me in de straat denk ik :)

Ook die verhalen over vaste plekken om af te steken op velden en dat soort dingen...je gaat een berg mensen met vuurwerk een veld op sturen? Meeste mensen kijken niet eens uit en dan zijn de gevolgen niet te overzien als er een blok omvalt of een vuurpijl horizontaal het veld over schiet.

Of georganiseerde vuurwerken? Willen ze buiten de stad doen en dus eigenlijk moet je dan met de auto aangezien taxi en dat soort dingen eigenlijk niet te doen is met O & N. Je moet ze de kost geven die straalbezopen de straat opgaan dan, normaal staan ze voor de deur met een fles champagne de buren nieuwjaar te wensen en beetje te knallen en dan krijg je een ritje carmageddon naar de plek van het vuurwerk van de stad. Want als je in een dorp woont zal je er nog een stukje voor moeten reizen, want kleine dorpjes hebben geen budget voor zoiets.

nightflayer

Registered User
Ze willen vuurwerkoverlast en slachtoffers verminderen maar door het op deze manier te doen creeer je problemen. Ik hoorde ook al een tijd van 22:00 tot 02:00. Ik heb een buurman die helemaal leip is van mooie grote sierblokken. Meestal de hele avond gaat er wel wat de lucht in. Als de tijd verkort wordt dan word het van 22:00 tot 02:00 een chaos bij me in de straat denk ik :)

Ook die verhalen over vaste plekken om af te steken op velden en dat soort dingen...je gaat een berg mensen met vuurwerk een veld op sturen? Meeste mensen kijken niet eens uit en dan zijn de gevolgen niet te overzien als er een blok omvalt of een vuurpijl horizontaal het veld over schiet.

Of georganiseerde vuurwerken? Willen ze buiten de stad doen en dus eigenlijk moet je dan met de auto aangezien taxi en dat soort dingen eigenlijk niet te doen is met O & N. Je moet ze de kost geven die straalbezopen de straat opgaan dan, normaal staan ze voor de deur met een fles champagne de buren nieuwjaar te wensen en beetje te knallen en dan krijg je een ritje carmageddon naar de plek van het vuurwerk van de stad. Want als je in een dorp woont zal je er nog een stukje voor moeten reizen, want kleine dorpjes hebben geen budget voor zoiets.

Geen vuurwerk meer wat dacht je dat de jeugd gaat doen dan en die andere bommen makers flash is zo gemaakt dus dan weet je zelf ook wel wat er gaat gebeuren nu is het miss nog een knal met een paar gram dan kommen er knallen van kilo's

Bovenaan