Hand compleet van arm jongen 'gerukt' door vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Hand compleet van arm jongen 'gerukt' door vuurwerk

Een 14-jarige jongen is zijn hand kwijtgeraakt door een stuk illegaal vuurwerk met een te korte lont.

De jongen wilde het vuurwerk vannacht eerst in een snackbar in Opperdoes (Noord-Holland) afsteken, maar werd naar buiten gestuurd. Omdat de lont te kort was, probeerde de jongen met een mesje het lontje naar buiten te peuteren.

Het afsteken lukte toen wel, maar het vuurwerk ontplofte in de hand van de jongen. Zijn hand werd compleet van zijn arm afgerukt. Toen de politie aankwam, was het slachtoffer 'slecht aanspreekbaar'.

http://ohln.nl/index.php/algemeen/binnenland/12989-hand-compleet-van-arm-jongen-gerukt-door-vuurwerk

D

Deleted member 17038

Guest
Gelukkig worden de verkoopdagen en afsteektijden aangepast. Dan zal dit niet meer gebeuren :sad:
Wat moet dat kereltje hebben gedacht? Oh ik trek het lontje er een stukje uit en dan, wow daar is hij zilverachtig! das mooi, nou daar gaatieBAM! maaamaaaaa

Dim

Product Beheer
Medewerker
Oke:

- een stuk illegaal vuurwerk
- eerst in een snackbar
- 'slecht aanspreekbaar'

Ik zeg verder niks meer. Het is maar goed dat het kopen van (Veel minder krachtig) consumentenvuurwerk een stuk lastiger wordt dit jaar!

rob39

Registered User
sta je in de lente van je leven en klapt je hand er vanaf door een stuk vuurwerk. Sterkte kereltje!!

Van dit soort zaken zijn er ieder jaar legio en wat doet de regering, het consumentenvuurwerk proberen terug te dringen en een vuurwerkshow op de hofvijver organiseren waar normaliter niets kan en mag..... lekker snugger...... ik hoor niemand uit de politiek over europese wetgeving, gelijke regels in alle landen, europese handhaving, aanspreken van de verantwoordelijken in het oostblok en vooral voorlichting hoe om te gaan met dit soort spullen, want ze gaan het echt niet tegen houden....... is de minister soms al op reces?

MichelAngelo

Registered User
Wat zullen onze volksvertegenwoordigers nu denken? "Dat lossen we nu op met onze nieuwe regeltjes?" Zo dom kan je toch niet zijn?
Juist dit soort ongelukken zou hen moeten doen beseffen dat ze volledig de verkeerde insteek hebben. Onze vertegenwoordigers zitten er echter niet voor daadwerkelijke oplossingen. Die kiezen liever voor symbool politiek. Pak je centen en schuif de problemen maar lekker naar een ander.
Als je niks kan, behalve oeverloos debatteren over niks om uiteindelijk tot een slechte of geen oplossing te komen..... Ga de politiek in.

Laatst bewerkt:

Puur

Registered User
kijk regering dit doet dus illegale zooi.......waar u allen weinig tegen wil doen.....als ie een kanonslag in zijn hand had gehad dan had ie pang gedaan...geschrokken misschien maar niks aan de hand(leuke woordspeling).
blijft natuurlijk erg wat er gebeurd is

kingmokum

Banned
Jullie zijn net zo erg als al die journalisten en vuurwerk haters bij elkaar....

Aan al die 'illegale rotzooi' zit gewoon netjes een vertragingslont.

Er beginnen er hier een aantal door te slaan in het meedoen met dat achterlijke gebeuren van de Nederlandse overheid om met veel bidden smeken en ja knikken 2 verkoopdagen en 3 uurtjes afsteken over te houden. Het probleem is de nederlandse overheid welke de eigen regeltjes er in 1 reich 1 europa op na wil houden. Daar zit het probleem en richt je daar eens toe.

AWG

Registered User
Jullie zijn net zo erg als al die journalisten en vuurwerk haters bij elkaar....

Aan al die 'illegale rotzooi' zit gewoon netjes een vertragingslont.

Er beginnen er hier een aantal door te slaan in het meedoen met dat achterlijke gebeuren van de Nederlandse overheid om met veel bidden smeken en ja knikken 2 verkoopdagen en 3 uurtjes afsteken over te houden. Het probleem is de nederlandse overheid welke de eigen regeltjes er in 1 reich 1 europa op na wil houden. Daar zit het probleem en richt je daar eens toe.

wat doe je zelf eigenlijk??

ik lees een aantal reacties van je de afgelopen maanden, ik lig niet te soebatten om toch maar vuurwerk af te mogen steken hoor.
ik ben het met je eens betreffende dat er met ''illegaal'' vuurwerk niks mis hoeft te zijn, maar je zult toe moeten geven dat er met de gassies die het afsteken wel degelijk wat mis is.
je weet inmiddels ook dat de nederlandse regering niets anders doen dan symptoom bestrijding en nooit naar oorzaak van die symptomen kijken,
nederlandse politiek doet niets anders dan een patient(traditie) pijnstillers blijven geven zodat ie geen pijn (lijkt) heeft zodat de familie(het volk) van de patient niet gaat protesteren.
de oorzaak van de pijn wordt nooit never nooit aangepakt.
en als het gezwel te veel gewoekert is en er toch echt wat mis gaat met de patient dan ineens moet er gesneden worden
maarja dat vind een gedeelte van de familie(wij dus) niet zo leuk wij hadden veel liever gehad dat er eerder een preventieve operatie had plaatsgevonden., maarja dat gebeurd niet naar een klein deel wordt nooit geluisterd in een democratie.
hoe een klein deel dan toch zijn zin kan krijgen?? lobbyen , en dat hebben wij en de vuurwerkbranche veelal nagelaten in de beginfase van de ziekte.

wat houden we over ?? een patient die op sterven na dood is, en je mag blij zijn als ie straks nog onder ons is.

maar wordt maar lekker kwaad en geirriteerd maar misschien moet het besef bij jou eens doordringen dat we niet zo heel veel te willen meer hebben, ook al hadden en hebben we gelijk gehad, de situatie is nu zoals die is, en daar zullen we mee moeten leren leven, in de hoop dat het niet nog slechter zal gaan met de patient(onze traditie).

dat ene europa komt er ook kerel, maak je borst maar nat met wat voor rare pijp we nog gaan roken de komende jaren.
in amerika is dat ook al jaren geleden in gang gezet.
check dit maar:
https://www.youtube.com/watch?v=rsL6mKxtOlQ

kingmokum

Banned
Ik doe niet mee aan deze poppenkast.

Geen probleem om ze in een uurtje uit te leggen hoe de wereld werkt maar ik praat niet tegen dovemansoren, geen tijd voor!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik doe niet mee aan deze poppenkast.

Geen probleem om ze in een uurtje uit te leggen hoe de wereld werkt maar ik praat niet tegen dovemansoren, geen tijd voor!

Als mensen je vragen om input en daarvoor open staan zou ik zeker een poging wagen. Als je daar geen tijd voor hebt, moet je misschien je manier van reageren wat aanpassen op het "volk" dat je op forums tegenkomt.

kingmokum

Banned
Als mensen vragen om input en ervoor open staan prima, dat geef ik ook aan in mijn post.

Lees eens verder dan de eerste zin lieve mensen.

Dennis010

Registered User
Hou eens op allemaal met dat gekissebis....ik ben degene op dit forum die iedereen over de zeik helpt, begrepen ?

Heb ik eindelijk een keer een functie, gaan ze hem zitten jatten van me....

Bovenaan