Haagse partijen willen stadsvuurwerk

Tony

Administrator
Medewerker
De fracties van GroenLinks, PvdA, Partij voor de Dieren en Islam Democraten pleiten voor stadsvuurwerk. Hiermee willen de partijen de overlast en kans op slachtoffers door vuurwerk verminderen.

De vier partijen in de Haagse gemeenteraad zien graag dat er komende jaarwisseling georganiseerd vuurwerk plaatsvindt op één of meerdere plaatsen in Den Haag, zoals bijvoorbeeld het Centrum of Scheveningen.

Aan de voorzitter van de gemeenteraad Van Aartsen werden hier schriftelijke vragen over gesteld. De partijen zien het liefst dat hier een beslissing over wordt gemaakt nog voor het einde van het jaar. Eerder werd er al gepleit voor een totaalverbod op vuurwerk door particulieren.

Lees verder: http://denhaagfm.nl/2013/12/05/partijen-voor-stadsvuurwerk/

stefantvs

Administrator
Medewerker
Zo jammer weer.

Ik zie een stadsvuurwerk juist als meer risico voor overlast en slachtoffers.

Maar helaas willen ze dit eerst in de praktijk zien en meemaken, let maar op mocht dit idee er ooit komen dan is het ook weer snel voorbij !
Maar helaas zie je bij steeds meer gemeenten dit idee :-(

joszie

Zilveren Member
Zolang de burger (degene die wil) zelf ook nog vuurwerk kunnen afsteken is dat geen verkeerd plan. Alleen volgens mij heeft Hilversum dit.vorig jaar ook gedaan en was het geen megasucces.

stefantvs

Administrator
Medewerker
Zolang de burger (degene die wil) zelf ook nog vuurwerk kunnen afsteken is dat geen verkeerd plan. Alleen volgens mij heeft Hilversum dit.vorig jaar ook gedaan en was het geen megasucces.

Mee eens, maar ik denk juist dat de gemeente dit soort plannen proberen door te drukken met als gevolg een voledig vuurwerk verbod.

GMP82

Zilveren Member
Gewoon 1 jaartje doen, en dan hopen dat het meest brave volk van den haag er op af komt, de ene helft met een stuk in zn kraag, de andere helft met een snuif in zn neus. Wordt vast HEEL gezellig.

Dan zijn ze heel snel genezen...

(Enne, Scheveningen is al een urenlang verkeersinfarct na een flutshow op het vuurwerkfestival, laat staan dat als je er een echt goede show gaat neerzetten)

sprinkhaan

Registered User
Grote samenscholingen in den haag om 00.00 ? Ja moet je doen, grote kans dat dat gelijk de laatste keer is.........

Plus willen ze iedereen met alcohol de auto injagen ? :huh:

petertje23

Registered User
Lekker over nagedacht weer.
Zoals eerder gezegd: een grote show is een goed idee, maar de mensen die zelf willen afsteken moeten dit ook gewoon kunnen doen!

D

Deleted member 17038

Guest
Als ze het ook uitzenden komt er een beetje competitie voor Rotterdam. Misschien dat ze daar dan ook wat meer hun best gaan doen. :hehe!:

elgielo

Registered User
Linksdraaiende partijtjes succes.

als jullie denken dat je de vuurwerkliefhebbende hagenezen tegen kan houden vuurwerk af te steken, zal snel blijken dat ze toch een beetje heel erg veel scheit hebben aan dat soort gewauwel.

Lijkt mij lachen

Bovenaan