Grote partij illegaal vuurwerk in beslag genomen

Red Eagle

Registered User
"Er waren onder meer professionele mortierbommen bij die met behulp van grote pijpen moeten worden ontstoken."

Dit laat nog maar eens zien dat de media er de ballen verstand van heeft.
Het zijn SHELLS

En die grote pijpen heten bij mij MORTIEREN !!

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Op AD.nl vond ik 2 fotos:

uast01_1712vuurwerk_188130a.jpg

vuurwerkac_188102a.JPG

AWG

Registered User
"Er waren onder meer professionele mortierbommen bij die met behulp van grote pijpen moeten worden ontstoken."

Dit laat nog maar eens zien dat de media er de ballen verstand van heeft.
Het zijn SHELLS

En die grote pijpen heten bij mij MORTIEREN !!

dude dat weten wij allemaal wel maar hun weten dat dus niet.
je kan niet van iedereen maar verwachten dat ze alle wijsheid in pacht hebben
als iemand een verhaaltje schrijft over dat er iemand met gestolen auto-onderdelen is gepakt en ik ga heel specifieke vragen stellen over die onderdelen dan kun je ervan op aan dat er ook foutjes inzitten in de antwoorden die ze geven..

doet het iets af aan het verhaal?? het blijkt gevonden te zijn, en de rest zijn details.
als ze het hebben over nitraatbommen weten wij wel dat het nitraten zijn
als ze het over shells hebben dan weten wij dat ze wat anders bedoelen en vice versa.

Red Eagle

Registered User
dude dat weten wij allemaal wel maar hun weten dat dus niet.
je kan niet van iedereen maar verwachten dat ze alle wijsheid in pacht hebben
als iemand een verhaaltje schrijft over dat er iemand met gestolen auto-onderdelen is gepakt en ik ga heel specifieke vragen stellen over die onderdelen dan kun je ervan op aan dat er ook foutjes inzitten in de antwoorden die ze geven..

doet het iets af aan het verhaal?? het blijkt gevonden te zijn, en de rest zijn details.
als ze het hebben over nitraatbommen weten wij wel dat het nitraten zijn
als ze het over shells hebben dan weten wij dat ze wat anders bedoelen en vice versa.

Dude ??? Weet niet waar jij vandaan komt?
hier zeggen ze gewoon hoi oid

Het gaat veel verder dan alleen dit artikel door media die de ballen verstand hebben wat ze schrijven onstaat er berichtgeving die niet juist is!
Ik bedoel maar schrijf dan niks!Of doe je huiswerk/research beter.:evil:
Door zulke berichten komen wij weer negatief in beeld doordat het erger wordt geschreven/gemaakt dan het is!Ook de mensen die niet zo veel van dit onderwerp afweten lezen dit ook en krijgen toch een raar beeld.:blink1:

AWG

Registered User
was zomaar een aanspreektitel. wind je toch niet zo op.:cheesy:

ik snap het ook wel waarom je het er neer zet, je wilt dat het er correct komt te staan.
maarja dat is nu eenmaal niet zo.
kun je je druk over maken maar veranderd niets aan het feit dat die spullen blijkbaar aangetroffen zijn.

tuurlijk komen wij weer slecht in het nieuws, maar dat gebeurt toch wel of het nu de buizen of de shells betreft.

Tony

Administrator
Medewerker
Red Eagle, ik zie weinig verkeerds aan de woorden die jij aangeeft.
Tot 3 jaar geleden sprak iedereen hier op het forum over mortierbommen. En naar mij weten worden deze zo ook in Nederland genoemd. En tot zo een 3 jaar geleden zei ook iedereen hier op het forum mortieren in plaats van shells.

Ik zou me hier niet zo druk om maken want of je ze nou mortierbommen of shells noemt, ze veranderen er niet door en ze blijven net zo gevaarlijk.

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Er is nog meer vuurwerk gevonden in Amersfoort en Hoogland. De teller staat op 1200KG bij deze vangst.

De politie heeft dinsdagmiddag 16 december in Amersfoort en het nabijgelegen Hoogland een grote partij illegaal vuurwerk in beslag genomen. Twee personen zijn aangehouden.

Naar aanleiding van binnengekomen informatie over opgeslagen illegaal vuurwerk doet de politie die middag huiszoeking bij in totaal vijf panden in Amersfoort en Hoogland. In twee gevallen treft de politie daadwerkelijk vuurwerk aan.
In een schuur aan de Woestijgerweg liggen 101 rollen knalvuurwerk. In totaal ongeveer 1200 kilo. In een schuur in Hoogland staat een container met ongeveer 1500 kilo aan knal- en siervuurwerk. Ook de lanceerbuizen om dat vuurwerk mee af te steken liggen in de schuur. Al het aangetroffen vuurwerk is illegaal. De agenten nemen het in beslag. Het wordt vernietigd.

De politie houdt bij de actie twee verdachten aan. Het gaat om een 45-jarige man uit Sluiskil en een 65-jarige man uit Amersfoort. De man uit Sluiskil zit nog vast.

Ook is op het volgende filmpje te zien hoe ze de 'inval' doen: Filmpje

Bovenaan