Grootste statiegeldactie voor vuurwerk in Nederland is in Hilversum

Moontan

Moderator
Medewerker
Grootste statiegeldactie voor vuurwerk in Nederland' is in Hilversum

HILVERSUM - De Hilversumse straten moeten op 1 januari 2016 zoveel mogelijk vrij van vuurwerkafval zijn. Dat is het streven van Bas Brüll en Carsten Hesz van Gooisevuurwerkwinkel. Om het opruimen van vuurwerk te stimuleren, houden zij op 1 januari 2016 een unieke actie: klanten die hun vuurwerkverpakkingen inleveren, krijgen 5 procent van hun aankoopbedrag uitgekeerd als tegoedbon voor volgend jaar.

De gemeente Hilversum, die jaarlijks tonnen vuurwerkafval van straat haalt, steunt de opruimactie door op nieuwjaarsdag perscontainers bij de winkel te plaatsen. Brüll en Hesz zijn sinds dit jaar eigenaar van Gooisevuurwerkwinkel en stellen dat ze als vuurwerkverkopers hun verantwoordelijkheid moeten nemen. 'Iedereen heeft goede voornemens op oudejaarsavond, maar die gelden meestal niet voor het opruimen van vuurwerk', legt Brüll uit. 'De volgende ochtend liggen de straten vol afval. Omdat de verpakkingen van de zogenaamde cakes (grote dozen) soms niet eens in de container passen en mensen het daarom op straat laten liggen, bedachten we deze inleveractie. Het is de grootste statiegeldactie voor vuurwerk in Nederland. Daarmee creëren we hopelijk bewustwording bij de mensen.'

Klanten van Gooisevuurwerkwinkel kunnen de grootverpakkingen van hun vuurwerk op 1 januari 2016 tussen 12.00 en 16.00 uur inleveren op de Nieuwe Havenweg 81. Op vertoon van hun kassabon krijgen ze een tegoedbon ter waarde van 5 procent van het aankoopbedrag. Voor meer informatie en voorwaarden: www.gooisevuurwerkwinkel.nl

http://www.dichtbij.nl/t-gooi/regio...or-vuurwerk-in-nederland-in-in-hilversum.aspx

Moontan

Moderator
Medewerker
Tussen de regels door staat dat alleen klanten van de Gooise Vuurwerkwinkel hun afval mogen inleveren.
Het lijkt allemaal zo mooi maar dit is dus gewoon een commerciele actie om klanten te winnen.

blackpowder

Registered User
Ja tuurlijk commercieel maar daarbij ook maatschappelijk verantwoord.
Lege flessen van de lidl moeten ook naar de lidl terug.
Dus als dit helpt om restafval te voorkomen is dit in mijn ogen een goed idee.

HocusPocus.Pyro

Registered User
Ik vind dit een goed idee en zou graag de optie hebben om hieraan mee te doen in de nabije toekomst. Het lijkt mij wel een leuke manier om van mijn lege cakeboxjes af te komen op Nieuwjaarsdag. Nu heb ik een groot deel besteld bij Haokan. Ik heb in 2014 contact gehad met de gemeente Rotterdam maar die zagen het niet zitten om op 1 januari speciaal open te gaan voor inzameling van vuurwerk. Helaas.

wit1704

Registered User
Idd goede actie. Als dit massaal overgenomen zou worden zouden onze VRIENDEN van GROEN LINKS ook steeds minder KRUID hebben om op ons VUURWERK LIEFHEBBERS te kunnen schieten.:confident:

Laatst bewerkt:

joszie

Zilveren Member
zou inderdaad door meerdere winkels gepromoot moeten worden. Hoewel ik al jarenlang keurig de rommel
's nachts opruim door het te verbranden :)

Bovenaan