Groningen

Dim

Product Beheer
Medewerker
Re: Gronings Ontzet / Bommen Berend

Dit is het filmpje van vorig jaar.
Let op: Deze film is niet van mij, credits dan ook naar Alwinbakema.

magnolia

Registered User

er zit wel een leuke op bouw in de show .
want op den duur wordt het spektakel steeds een slag groter

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker

Dit jaar zal totaal anders worden. dus geen wagenvoort style.

Titan

FPM Hangouderen
Leids ontzet, Gronings onzet, 5 mei Hilversum uit de pocket what's next. ;-)
Je maakt me nieuwsgierig Vincent, ben benieuwd hoe Azuma dit evenement aanpakt, in ieder geval veel succes!!!

shinji

Moderator
Medewerker

Na Hilversum vorig jaar rest mij de vraag. Spreken we hier over vuurwerk op muziek (pyromusical) of vuurwerk met muziek ( zonde van de tijd).

Moontan

Moderator
Medewerker
Het vuurwerk bij de afsluiting van afsluiting van Bommenberend keert na twintig jaar terug in de binnenstad. Op zaterdag 27 augustus wordt het afgestoken vanaf een ponton in de zwaaikom van de Zuiderhaven.

De laatste jaren ging het vuurwerk de lucht in vanaf het Stadspark. Volgens organisator Volksvermaken heeft het publiek de beste zicht vanaf de Emmasingel en de Steenhouwerskade. De Praediniussingel wordt vrijgehouden voor de hulpdiensten. Daar zal geen publiek worden toegelaten.

Om de publieksstromen binnen de perken te houden zal de Sluiskade om 21.00 uur worden afgesloten, ook voor voetgangers. Het terrein zal dus alleen bereikbaar zijn vanaf de Museumbrug en Westerkade aan de ene kant en vanaf de Emmabrug en de Eeldersingel aan de andere kant.

http://www.oogtv.nl/2011/08/vuurwerk-bommenberend-terug-in-binnenstad/

Richardus

Registered User
Leids ontzet, Gronings onzet, 5 mei Hilversum uit de pocket what's next. ;-)
Je maakt me nieuwsgierig Vincent, ben benieuwd hoe Azuma dit evenement aanpakt, in ieder geval veel succes!!!
Oh, gaat Azuma het doen ipv Wagenvoort? Ongelooflijk dat Grunn dan eindelijk 'ns is overgestapt. Met de minuscule afstand van ponton tot publiek verwacht(te) ik er niet veel van (consu + candles) in geval van Wagenvoort, maar ben wel benieuwd wat Azuma ervan maakt.

Ben wel beetje huiverig voor de logistiek: een enorme massa mensen door 3 kleine toegangswegen (meesten van 1 grote en 1 kleine) terwijl een stuk ook nog wordt afgesloten?! Brrrr... Jammer dat economische motieven (Cityclub wou 't dichter bij 't centrum zodat mensen na 't vuurwerk 't café induiken ipv vanaf \t verre Stadspark richting huis gaan) belangrijker zijn dan vettere show en soepeler logistiek...

RedBaron

Registered User
Oh, gaat Azuma het doen ipv Wagenvoort? Ongelooflijk dat Grunn dan eindelijk 'ns is overgestapt. Met de minuscule afstand van ponton tot publiek verwacht(te) ik er niet veel van (consu + candles) in geval van Wagenvoort, maar ben wel benieuwd wat Azuma ervan maakt.

ik heb het een en ander van Azuma gehoord wat men van plan is op de muziek die ik voor ze heb samen gesteld tot een soundtrack. Ik verwacht er wel veel van eerlijk gezegd. ik kan er zelf helaas niet bij zijn, ik zit al in Knokke-heist die dag.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
ik ben er helaas ook niet bij. ik gaat die dag wat anders doen. Azuma succes.
ik zie het wel op de film.

PyroGuy

Registered User
Ik ben er wel hoor! Denk dat ik niet ga filmen, daar is het me te druk voor. Ik geniet er liever van, zonder steeds op mijn camera te moeten kijken of ik wel goed film. Nu nog even uitvogelen waar ik precies moet parkeren....

Richardus

Registered User
Probeer maar in de Rivierenbuurt, aan de andere kant van 't station, een plaatsje te krijgen. Hoef je alleen even de brug over 't spoor over en je bent er al bijna :) Of gewoon de parkeergarage onder de Westerhaven, ook op steenworp afstand.

shinji

Moderator
Medewerker

U valt wel met de neus in de boter Richardus. Van wat ik van enkele bouwers gehoord heb gaan er voor Nederlandse begrippen onnoemelijk veel singleshots, candles, mines en PSE-spullen geschoten worden en als je dan naar de show van Leerdam kijkt beloofd dit een groot spektakel te worden

nitraat12

Registered User
Ik ben er wel hoor! Denk dat ik niet ga filmen, daar is het me te druk voor. Ik geniet er liever van, zonder steeds op mijn camera te moeten kijken of ik wel goed film. Nu nog even uitvogelen waar ik precies moet parkeren....

Auto bij de euroborg neer zetten en dan met de citybus naar het station :) Kost geen drol en je bent vlak bij de schietplek

Tony

Administrator
Medewerker
Probeer maar in de Rivierenbuurt, aan de andere kant van 't station, een plaatsje te krijgen. Hoef je alleen even de brug over 't spoor over en je bent er al bijna :) Of gewoon de parkeergarage onder de Westerhaven, ook op steenworp afstand.

Nondeju! Bent u misschien de bekende Boer Richard uit Boer zoekt vrouw?

foto_13152_52-miljoen-kijkers-zien-boer-richard-biechten.jpg

Richardus

Registered User
Euhm...ik zal 'ns even in de spiegel kijken en houd m'n hart vast...

@shinji: oei, zit me ff op te geilen zeg...ik zou er toch sowieso een kijkje nemen, tegen m'n afkeer van massa's in ;) ben veuls te nieuwsgierig (zeker nu) en is jaarlijkse enige showtje dat ik meemaak :( duzzzz :)

Moontan

Moderator
Medewerker
Veiligheid voorop bij vuurwerk stad

GRONINGEN - Het jaarlijks vuurwerk ter gelegenheid van Groningens Ontzet op 27 augustus komt na 20 jaar terug naar de binnenstad. Voorgaande jaren werd het vuurwerk altijd op de drafbaan in het Stadspark afgestoken. Het vuurwerk gaat rond 22.45 uur de lucht in vanaf een ponton in de Zuiderhaven. Het publiek zal het vuurwerk kunnen bekijken vanaf de Emmasingel en de Steenhouwerskade.
In verband met de verscherpte veiligheidseisen moet de organisatie wel de nodige ingrijpende maatregelen nemen. Zo kunnen de bewoners van de Praediniussingel hun huis niet bereiken of verlaten tussen 21.00 uur en 23.30 uur. Deze singel wordt vrijgehouden voor de hulpdiensten. Ook wordt er een veiligheidszone ingesteld in het gebied van de Praediniussingel, Emmasingel, Eeldersingel, Sluiskade en de Steenhouwerskade. Deze straten zullen worden afgesloten voor alle verkeer van 21.00 uur tot einde vuurwerk, zo rond 23.30 uur.
De organisatie raadt de omwonenden ook aan om de ramen en deuren gesloten te houden.

http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=1902458

Richardus

Registered User
Is iemand bekend welke kant de show op gericht gaat worden, waar ik het beste kan gaan staan? Geen zin om mines en candles van de zijkant te zien :hehe!:

Bovenaan