Groepsreis PGI 2011 ?!

Tony

Administrator
Medewerker
Members, de bedoeling was om volgend jaar naar China af te reizen om daar het Chinees nieuwjaar te vieren. Maar onze kleine is op 4 Februari geboren en volgend jaar valt dat precies in de week dat de Chinezen knallen en dus kan ik niet weg.

Nou staat de PGI in Amerika ook hoog op mijn verlanglijstje. In 2004 zou ik die kant al eens opgaan maar helaas is dat toen niet doorgegaan. Nu China niet doorgaat kan ik net zo goed met geld uitgeven aan een andere verre reis en wil dus volgend jaar Augustus naar de PGI toe.

Nu weet ik dat veel liefhebbers die kant op willen maar het er eigenlijk nooit van komt. Daarom wil ik kijken of er behoefte is aan een groepsreis en of dit te regelen valt. Ik beloof niks maar ik wil er best eens een keer naar de mogelijkheden kijken.

In 2011 word de conventie gehouden in West Fargo, North Dakota van 6 t/m 12 augustus.
Je moet lid zijn van de PGI om toegang te krijgen tot het event/terein. Dit kost per jaar 85 dollar en daar krijg je een membership voor inclusief hun PGO bulletins (boekjes). Als ik het goed heb kan je deze lidmaatschap per jaar nemen. Dus je ziet er niet jaren aan vast.

De reis er naar toe is behoorlijk lang. Je moet er vanuit gaan dat je zo een 18 uur onderweg bent. Mocht er interesse zijn dan zal ik precies uitzoeken wat de beste tijden zijn en welke tickets er beschikbaar zijn. Ik weet wel dat het vliegveld op zo een anderhalf uur rijden is van de conventie. Dit betekend dat je sowieso een auto (bus 8 persoons?) nodig hebt. De PGI heeft ook altijd een afspraak met een hotel vlak in de buurt die dan korting geven aan de members voor de kamers. Maar dit is allemaal voor latere zorg.

Wat is er te doen op de PGI?
Nou er is zoveel te doen dat je het nooit allemaal zal kunnen zien. Zo zijn er competities waar amateur vuurwerk makers hun beste producten showen. Dit is dan weer onderverdeeld in shells (kalibers), pijlen, girandolas etc.

Dan zijn er diverse seminars waar je kan leren om bijvoorbeeld een shell te maken. Het lijkt me zeer leuk om een keer te doen omdat het in NL totaal verboden is en in Amerika hoort dat gewoon bij de hobby. En geloof me, ze maken daar de gekste dingen.

Ook is er een grote tent waar ze consumenten vuurwerk verkopen wat je dan ook weer gelijk mag afsteken op het special class C. veld.

Maar is dat niks voor jou dan kan je altijd gaan kijken bij de amateur vuurwerkers die op een ander veld even hun 2 kilo pijlen de lucht in schieten met de meeste toffe fluit, knal en weet ik veel effecten.

En uiteraard zie je elke avond ook shows waar ze niet zuinig zijn met bijvoorbeeld de saluuts en het aantal shells die ze de lucht in knallen. En vergeet vooral niet de mega string. Een super grote rits gemaakt van tientallen zo niet een paar honderd andere ritsen. Er is een hijskraan nodig om dat op te hangen.

Er is heel veel te beleven daar en ik wil dat graag een keer gaan zien. Dus heb je interesse (Let oP! Alleen SERIEUZE INTERESSE) laat dit dan weten. Ik wil als we gaan minimaal 8 maanden van te voren deze trip gaan boeken. Voor mij staat voor 99% vast dat ik gaat en ik ben er nu al een klein beetje klaar voor!

Belangstellenden PGI Reis 2011
  1. Toon
  2. Fred (Moontan)
  3. Mats
  4. Elmo

Een aantal films van de PGI

Laatst bewerkt door een moderator:

rbfirework

Registered User
hey tony
klinkt zeer mooi
maar toch een paar vragen (ja nu al)
is er bij de pgi een min leeftijd??
en op welke datum zo het dan plaats vinden in verband met shoolvakantie
en kan je meshien al zeggen wat het ±zou gaan kosten

maar verde lijkt het me super om een tjdje door te brengen met mensen die net zo gek/fen zijn van vuurwerk als ik

RBfirework

bartvz

Registered User
Staat toch duidelijk duidelijk aangegeven: In 2011 word de conventie gehouden in West Fargo, North Dakota van 6 t/m 12 augustus.

Mij lijkt het ook erg vet om dit een keer mee te maken, maar dit gaat helaas niet lukken omdat we ervoor kiezen om in 2012 na Japan te gaan.

hey tony
klinkt zeer mooi

maar verde lijkt het me super om een tjdje door te brengen met mensen die net zo gek/fen zijn van vuurwerk als ik

RBfirework

rbfirework

Registered User
Staat toch duidelijk duidelijk aangegeven: In 2011 word de conventie gehouden in West Fargo, North Dakota van 6 t/m 12 augustus.

Mij lijkt het ook erg vet om dit een keer mee te maken, maar dit gaat helaas niet lukken omdat we ervoor kiezen om in 2012 na Japan te gaan.

hey bartvz
had het ook net na dat ik het had gepost gelezen
en het valt in de schoolvakantie's midelbare voor heel de nl

RBfirework

Tony

Administrator
Medewerker
hey tony
klinkt zeer mooi

Dit weet ik ook nog niet. Staat ook boven in de 1ste post aangegeven.
Wat ik wel zeker weet is dat je er niet bent met 1000 euro. De vlucht zal de prijs bepalen want het eten en drinken kost helemaal niks in de USA.
RBfirework

Moontan

Moderator
Medewerker
Toon, er stonden 2 reizen hoog op mijn verlanglijst China en de PGI
China heb ik dit jaar gedaan en ik zou zo weer met jullie meegaan naar China
Maar nu de reis naar PGI in Dakota gaat heb je gelijk mijn belangstelling gewekt.
Ik zeg dus meteen zonder na te hoeven denken: ja.
Een bekroning op je vuurwerkcarriere.

Mats

Registered User
Ik zie dit ook wel zitten.
Heel veel filmpjes van gezien, wat daar allemaal gebeurt, helemaal geweldig.
Denk dat ik ook maar ja zeg:)

de knaller

Registered User
in principe wil ik heel graag mee. maar ik weet nog niet of dit kwa kosten helemaal gaat lukken. 1100-1300 euro voor een retourtje. dus ik weet nog niet of ik mee ga.

Tony

Administrator
Medewerker
in principe wil ik heel graag mee. maar ik weet nog niet of dit kwa kosten helemaal gaat lukken. 1100-1300 euro voor een retourtje. dus ik weet nog niet of ik mee ga.

Kijk eens naar vluchten met Amerikaanse maatschappijen zoals Delta airlines.
Vaak zijn die goedkoper.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Kerel je weet dat ze daar geen grolsch hebben?

Jawel, Grolsch wordt ook geexporteerd naar Amerika.
Ik heb een stuk of 10 beugel etiktten gehad van Grolsch voor de Amerikaanse markt.
Ja, was vroeger, heb ik ooit nog bier etiketten gespaart.
Was er toen nog niet achter, dat zelf bier opdrinken leuker is. ;-)

----

Het lijkt me wel erg gaaf, om PGI een keertje mee te maken.
Of dat 2011 wordt weet ik nog niet, maar ik ben wel geinterseerd.

Tony

Administrator
Medewerker
Mensen, ik trap dit onderwerp even omhoog want voor je het weet is het zover.
Ik heb 1 mede reiziger (zolang zijn vrouw vrolijk blijft) dus voor ons gaat de trip door. Zijn er mensen die serieus mee willen waarmee we verder kunnen discussieren over de hoe en de watjes ?

Laat het ons weten zodat we spijkers met koppen kunnen gaan slaan!

elmo

FPM Moderator
Rond december krijg ik van de vrouw te horen of ik mee kan! Dan krijgt zij haar rooster voor het 1ste half jaar van 2011.
Als zij dan de laastste week van mijn vakantie vrij heeft ga ik 100% zeker mee.Ze zal erg haar best doen om het er door te krijgen op haar werk.

Er zijn naar mijn weten 2 opties om naar toe te vliegen,Winnipeg (Canada)4 uur rijden ,Minneapolis (Usa) 4 uur rijden.
Dus zal de vluchtduur en prijs de doorslag kunnen geven.
Als iemand andere opties heeft voor de vlucht er naar toe horen wij het graag.

Richardus

Registered User
Ook al zou ik dit zeer graag gaan doen:

1. ga ik het financieel niet trekken

2. zou ik dat wel doen, dan zou ik het willen combineren met een uitgebreidere reis waar ook bezoeken aan nationale parken en microbreweries bij inbegrepen zijn.

Voor mij als verdiener van een minimum inkomen is dit dus een illusie, en hopelijk toekomstmuziek. (guess not)

Wel erg gaaf dat FPM zo mensen bij elkaar brengt om dit mee te maken!

elmo

FPM Moderator
Nou Elmar, ik heb eens even voor je gekeken.Je kan ook via Chicago naar Fargo vliegen. 2 keer overstappen in Londen en Chicago en terug via Dublin. Prijs tegen de 1100 euro. Ik heb even fictieve datums ingevuld die wel in de buurt van de werkelijkheid zullen liggen.kijk hier maar eens naar de mogelijkheden:
http://www.ebookers.nl/shop/airsear...rriers[2]=&ar.rt.cabin=C&search=Zoek+Vluchten

hey paul bedankt man,maar heb weinig zin om 15/16 uur in het vliegtuig/luchthaven te zitten/zijn.
Vlieg liever in 9 uur naar Minneapolis non-stop voor ook rond de 1100 euro en dan lekker relaxed in de auto er naar toe rijden(kan er tenminste weer gerookt worden) zie je ook nog wat van de omgeving.
Een auto moet er toch gehuurd worden en de benzine is er niet duur.

Bovenaan