F
FPM Nieuwsbot
Guest
In deze thread kan je reageren op dit nieuws artikel: GroenLinks: stemmen over vuurwerk in de straat
Ik zou het JUIST doen als het niet mocht hier .
Ach ja het jaarlijkse gekeutel over dit onderwerp begint mij eerlijk gezegd zorgen te maken. de negativiteit in de media, de onwetendheid van de media en slecht onderzoek hiernaar leiden tot dergelijke voorstellen. Het is inderdaad onhaalbaar maar we moeten ook wel weten dat we met mensen op leeftijd hebben te maken die geen snars snappen van onze hobby en passie. Deze mensen zien enkel de nadelen van vuurwerk en niet het positieve ervan. ik ben benieuwd of dit ooit op zal houden.
gr -RX
Ik maak me hier ook zorgen om. Met name omdat ik nog steeds geen echt goed "tegengeluid" hoor (pro-vuurwerk). Dit soort persberichten moeten meer in balans worden gebracht. Vroeger trad er nog wel eens iemand naar voren die een aardig woordje deed namens de vuurwerkgebruikers (Broekhoff senior kan ik me van vroeger herinneren)
Ik geloof wel dat de meeste Nederlanders een verbod op consumenten-vuurwerk als onhaalbaar zien... Maar, ik vrees voor het effect op lange termijn; de geleidelijke verandering van de beeldvorming van de burger...
Ik denk dat we serieus moeten nadenken hoe we ons geluid op de beste manier krijgen in deze "maatschappelijke discussies" rondom het gebruik van consumenten-vuurwerk.
Ik denk dat we er met z'n allen iets aan moeten doen om overlast in te perken. Werk in hemelsnaam niet mee aan de slechte beeldvorming van vuurwerk, want je zou meehelpen aan het om zeep helpen van een prachtige traditie.
Mooi gesproken!
U mag beginnen en ik volg! Maak wat tijd vrij ouwe tovenaar zodat we er tegenaan kunnen gaan!