GroenLinks: stemmen over vuurwerk in de straat

Plum Bloom

Registered User
Deze man is de weg helemaal kwijt. Zorgwekkend dat iemand die dit soort onhaalbare voorstellen doet, in een gemeenteraad zit. Komt de geloofwaardigheid van de politiek niet ten goede. Enge vent.

michel0911

Registered User
wat een onzin zeg !

pfffffffff, laten we dan ook gaan stemmen over de honden die overal lopen te schijten in de buurt, wordt mijn buurt ook nog eens schijtvrij....

pfff

-RX

Registered User
Ach ja het jaarlijkse gekeutel over dit onderwerp begint mij eerlijk gezegd zorgen te maken. de negativiteit in de media, de onwetendheid van de media en slecht onderzoek hiernaar leiden tot dergelijke voorstellen. Het is inderdaad onhaalbaar maar we moeten ook wel weten dat we met mensen op leeftijd hebben te maken die geen snars snappen van onze hobby en passie. Deze mensen zien enkel de nadelen van vuurwerk en niet het positieve ervan. ik ben benieuwd of dit ooit op zal houden.

gr -RX

Monsterking

Registered User
Maak je niet druk, dit was vorig jaar ookal. Het gaat ze toch niet lukken om door te zetten.

Hoe willen ze dit overigens controleren?
Ik zie de politie al lopen met een kaartje van een wijk, die straat mag geen vuurwerk afsteken, en dan?

Dan ga je toch om de hoek staan?
Dus naar mijn mening schieten ze er ook geen ene *********************************** mee op.

HocusPocus.Pyro

Registered User
Ach ja het jaarlijkse gekeutel over dit onderwerp begint mij eerlijk gezegd zorgen te maken. de negativiteit in de media, de onwetendheid van de media en slecht onderzoek hiernaar leiden tot dergelijke voorstellen. Het is inderdaad onhaalbaar maar we moeten ook wel weten dat we met mensen op leeftijd hebben te maken die geen snars snappen van onze hobby en passie. Deze mensen zien enkel de nadelen van vuurwerk en niet het positieve ervan. ik ben benieuwd of dit ooit op zal houden.
gr -RX

Ik maak me hier ook zorgen om. Met name omdat ik nog steeds geen echt goed "tegengeluid" hoor (pro-vuurwerk). Dit soort persberichten moeten meer in balans worden gebracht. Vroeger trad er nog wel eens iemand naar voren die een aardig woordje deed namens de vuurwerkgebruikers (Broekhoff senior kan ik me van vroeger herinneren)
Ik geloof wel dat de meeste Nederlanders een verbod op consumenten-vuurwerk als onhaalbaar zien... Maar, ik vrees voor het effect op lange termijn; de geleidelijke verandering van de beeldvorming van de burger...
Ik denk dat we serieus moeten nadenken hoe we ons geluid op de beste manier krijgen in deze "maatschappelijke discussies" rondom het gebruik van consumenten-vuurwerk.
Ik denk dat we er met z'n allen iets aan moeten doen om overlast in te perken. Werk in hemelsnaam niet mee aan de slechte beeldvorming van vuurwerk, want je zou meehelpen aan het om zeep helpen van een prachtige traditie.

saljo

Registered User
Onhaalbaar voorstel natuurlijk. Zie je het al voor je: straat A is vóór, straat B en C zijn tegen. Iedereen van straat B èn C naar straat A waardoor het hun allemaal teveel en te gevaarlijk wordt...mogelijk gevolg: volgend jaar stemt straat A weer tegen. Wat een onzin.

GateKeeper

Registered User
misschien een goed idee om een referendum over "Verbod op GroenLinks in je straat" te houden.

Als de meerderheid ja zegt, een mooie "geen GroenLinks hier" bord in de straat.
Pfff en hoe wil je dit dan doen "1 agent per straat?" jaja.
Ik haat het als ze* al die "kwats" uitspuwen die praktisch gezien onhaalbaar zijn.
Hou er alsjeblieft mee op het imago van V-werk is al gedeukt ga bomen omhelzen of zorg dat het "groene hart" teminste blijft bestaan.

*"ze, als in politiek, media, etc."

Als we nou allemaal normaal doen, als "over over over buurvrouw van/der zeikert zit te zeuren, leg haar dan uit dat het traditie is praat erover en ga niet lachend verder knallen."

Met zulk soort dingen doe je al een imago boost voor het vuurwerk

Laatst bewerkt:

Heretic

Registered User
Dus dan gaat de politie lopen controlen of jij vuurwerk afsteekt om 12 uur terwijl om de hoek mensen elkaars hoofd in staan te rammen, omdat ze teveel gezopen hebben. Word een beetje lastig.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik maak me hier ook zorgen om. Met name omdat ik nog steeds geen echt goed "tegengeluid" hoor (pro-vuurwerk). Dit soort persberichten moeten meer in balans worden gebracht. Vroeger trad er nog wel eens iemand naar voren die een aardig woordje deed namens de vuurwerkgebruikers (Broekhoff senior kan ik me van vroeger herinneren)
Ik geloof wel dat de meeste Nederlanders een verbod op consumenten-vuurwerk als onhaalbaar zien... Maar, ik vrees voor het effect op lange termijn; de geleidelijke verandering van de beeldvorming van de burger...
Ik denk dat we serieus moeten nadenken hoe we ons geluid op de beste manier krijgen in deze "maatschappelijke discussies" rondom het gebruik van consumenten-vuurwerk.
Ik denk dat we er met z'n allen iets aan moeten doen om overlast in te perken. Werk in hemelsnaam niet mee aan de slechte beeldvorming van vuurwerk, want je zou meehelpen aan het om zeep helpen van een prachtige traditie.

Mooi gesproken!
U mag beginnen en ik volg! Maak wat tijd vrij ouwe tovenaar zodat we er tegenaan kunnen gaan!

Moontan

Moderator
Medewerker
Ja hoor Groen Links heeft het weer voor elkaar
Net als een jaar geleden komen ze pas op het moment supreme in actie
Over timing geproken.!!!!
En weer die Bontje he
Alsof met het verbieden van consumentenvuurwerk alle problemen uit de wereld zijn verholpen.
Laat die man zich toch met nuttigere dingen bezig houden

Maar goed, natuurlijk komen de liefhebbers in actie, we zullen zeker van ons laten horen.
Alleen niet nu, we zitten nu in de hoogtijdagen van het vuurwerk, op weg naar onze finale van het jaar.
Straks, in januari zullen vertegenwoordigers van de grote websites bijeenkomen om plannen te gaan bespreken en uit te gaan werken
Toon weet daar van, kortom we zitten niet stil

HocusPocus.Pyro

Registered User
Mooi gesproken!
U mag beginnen en ik volg! Maak wat tijd vrij ouwe tovenaar zodat we er tegenaan kunnen gaan!

Toon, ik werk hier heel erg graag aan mee. Deze ouwe tovenaar zal zijn toverboek afstoffen op Nieuwjaarsdag en zal voor wat "munitie" zorgen (heb al wat ruwe ideetjes op papier staan).

PS: Deze ouwe man werd inderdaad weer heel erg vroeg wakker. Vaste prik op op de eerste verkoopdag van vuurwerk. Ik kan niet wachten. Dit is al zo de laatste ca 30 jaar. Potverdrie, het is weer zover!! :smile: Het zit in m'n genen...

michel0911

Registered User
Groenlinks zal zich altijd blijven verzetten tegen het afsteken van vuurwerk, dat kun je niet tegenhouden....

De enige manier is als die broekies eens ophouden om alles op te blazen, Groenlinks pakt namelijk elk incident aan zodat hun weer kunnen zeggen : zie je wel, vuurwerk moet afgeschaft worden....

bob11

Registered User
Wát een strak plan van heer Bonte !!!! Ik ben er helemaal vóór en dan ook meteen maar in het hele land invoeren !!!!

1- Stemmen tellen. Hoe?? Handopsteken als we allemaal op een pleintje staan, of per post (wie betaalt de postzegel?), of weet je wát, de stemcomputers van de verkiezingen staan ongebruikt.... En wie gaat al die stemmen tellen?? En wat doen we als je niet stemt, ben je dan vóór of tégen? Dat moet per wet geregeld worden, of anders met Juris-prudentie door de Hoge Raad.

2- Bordjes plaatsen. Aan het begin van de straat. En aan het eind?? En aan alle andere zij-ingangen of zijstraten?? Wat kost één zo'n bordje en het plaatsen daarvan? Denk al gauw 100 Euro. Hoeveel bordjes zouden er voor AL die straten in Nederland nodig zijn?? En wie gaan die bordjes bewaken?? Denk dat ze 's nachts net zo hard verdwijnen als ze overdag geplaatst worden en wie gaat dat allemaal betalen, juist ja, wijzelf natuurlijk !!!!

3- Controle op Oudejaars-nacht. De politie-auto komt aan het begin van de straat. Politie!
Politie! Politie! klinkt het tot het eind van de straat en iedereen stopt met afsteken en loopt schijnheilig rond. "Wie heeft deze Pot aangestoken??" vraagt de Agent bars en dreigend. Gefrustreerd rijdt de arme man naar het eind van de straat terwijl aan het begin het vuurwerk weer begint.....
Die stemt nóóit meer GroenLinks.

Ja-ja, Arno Bonte, echt een hééél strak plan, vooral aan beginnen en dan ook úitvoeren. Niet alleen maar praatjes maken, maar dóen !!!!

Of zou U kunnen verzinnen dat er al een flink aantal jaren bijna alleen nog maar steeds meer en steeds mooier en volkomen veilig SIERVUURWERK in de Oudejaars-nacht wordt afgestoken??? Of dat een Belgische 100.000-klapper het ook Altijd en Veilig dóet en niet zoals die Nederlandse legale klappertjes-matjes alleen maar tot halverwege zodat ze dan wéér en dit keer Onveilig opnieuw aangestoken worden???

Of zou U eerst eens in Uw straat willen blijven Kíjken als het Vuurwerk wordt afgestoken en niet bij het eerste de beste kruitwolkje naar binnen rennen, alleen nog maar knallen horen en dan Niet meer Zien hoeveel Plezier iedereen buiten heeft !!!!

Vuurwerk afsteken in de Oudejaars-nacht is wereldwijd de bekroning van het Oude Jaar en een Vurige Wens voor een Goed Begin van het Nieuwe jaar. Soms zijn er een paar mensen die dat niet begrijpen.

Allemaal Vriendelijke Groet, ook Arno Bonte.

Bob11.

Laatst bewerkt:

kenny98

Registered User
grote onzin!
Als we dan een keer mogen/kunnen afsteken gaan ze weer zeuren.
Maar je zal zien dat als ze een paar van die buurten dat er en toch gewoon mensen zijn die het toch doen en er zullen mensen zijn die OOK weer gaan zeuren dat ze nergens MOGEN afsteken.
Vanmij part gewoon zo laten en verder niet te veel zeuren!

gr. kenny

MichelAngelo

Registered User
Natuurlijk grote onzin zo'n plan. Niet te controleren volgens mij. Deze meneer roept om de aandacht.

Allemaal helemaal waar, maar zoals eerder gezegd... het gaat hier om het creeren van beeldvorming. Als dit maar elke keer geroepen wordt, uiteindelijk gaat er iemand meeroepen en zo begint het te rollen; worden er weer regeltjes bedacht om mensen in te perken.

Helaas zitten we in we momenteel in het Betutteling Tijdperk. Daarom is het zo belangrijk dat er geen voedingsbodem gegeven wordt door vuurwerk vandalisme. Maar ik ben bang dat dat soort gasten niet op dit soort fora te vinden zijn. Dus die waarschuwing zal wel niet aankomen.

Bovenaan