GroenLinks niet meer tegen vuurwerk

F16

FPM Fotograaf & Filmer
GroenLinks niet meer tegen vuurwerk

GroenLinks niet meer tegen vuurwerkGroenLinks-raadsleden Arno Bonte en David Rietveld stoppen met hun werkzaamheden tegen vuurwerk. De twee waren de afgelopen drie jaar het mikpunt van spot door eerst vuurwerk te willen verbieden, en vervolgens voor staatsvuurwerk te pleiten.

De twee lokale politici hebben vandaag laten weten dat het "politieke draagvlak te klein is". Ook de maatschappelijke weerstand is volgens de twee iets te groot.

De twee hadden met hun actie "meer plezier met minder vuurwerk" nog groot succes onder Friese huismoeders. Het burgerinitiatief haalde 60.000 digitale handtekeningen binnen. De twee zien een belangrijke reden waarom er desondanks niets gebeurt. "Het ligt te gevoelig'', aldus Bonte.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaal/2010/12/groenlinks_niet_meer_tegen_vuu.html

ZeBoxx

Registered User
Op zich vond ik het idee wel wat hebben.. vanaf de Erasmusbrug o.i.d. een mooi groot vuurwerk (groter dan de gemeente zelf kan betalen) net als in vele andere landen. Maar dan niet ten koste van de vrijheid om zelf ook vuurwerk af te mogen steken.

zone

Registered User
Toch nog een klein juich momentje,waar we allemaal aan hebben meegewerkt.
In mijn omgeving en op nieuwssites mensen gelijk wijzen op hun eigen vervuilende en gevaarlijke activiteiten,
wintersport,concerten,kaarsen branden en vragen of dat ook maar verboden moet worden.
ik heb in ieder geval het idee dat het geholpen heeft.
Nu moet er alleen niets ''groots'' gebeuren,dan zien ze hun kans en kan het volgens mij in een keer over wezen.

Bovenaan