Groenlinks haat vuurwerk

Ghasper

Registered User
What's next,ik heb alvast een aantal punten die ze na de 31e op kunnen pakken:
aanpakken roken op straat, hondepoep die niet opgeruimd wordt, oldtimer uitstoot, verbod op bbq, dragen van rode kleding, kussen op straat. Nederland is het land van bettuteling, men kan iemand nog niet 1 dag een plezier gunnen.
Laat die mensen lekker een weekendje op een onbewoond eiland gaan zitten macrameen, punikken en de sound of muziek naspelen.

Ga je nu mijn Golf MKII in de ban doen :huh:? Nee hoor zonder dollen, laten we hem niet de aandacht geven die hij zo graag wil. Jammere is dat hij gisteravond ook op het nieuws was met zijn anti vuurwerk gel*l. Dat krijgt hij dan toch maar voor elkaar.
Maar persoonlijk denk ik dat een vuurwerkverbod onhaalbaar is, moet je dan eens kijken hoe het illegale circuit gaat lopen met alle gevolgen van dien.....
En als men de gebruiksaanwijzing volgt kan het bijna niet fout gaan. Dan kan je alles wel gaan verbieden meneer Bonte, er wordt met alles wel door mensen de voorschriften aan de laars gelapt! Drank mag je ook niet onder de 16/18 jaar. Doet men ook, dus dat ook maar verbieden? En roken, en dit en zus en zo..... Hou toch op met je frustraties Arno en ga dieren voeren in het bos!

GMP82

Zilveren Member
Joh arno zit tot en met zn elleboog in de achteruitgang van diverse mediafiguren. Dat kàn gewoon niet anders, anders zou hij het niet zo makkelijk voor elkaar krijgen. Hij zit gewoon goed in zn mediacontacten. Das blijkbaar alles wat hij kan.

Z@P

Registered User
Ik ben normaal vredelievend maar deze man en partij beginnen me echt de keel uit te hangen. Wat is het probleem van die man, gun een ander zijn plezier toch. Moet me echt inhouden op het moment...... Tel tot 10....

ThunderBall

Registered User
Groenlinks is na de afgelopen verkiezingen op sterven na zo dood als een pier, er is totaal gèèn interesse meer in wat Groenlinks te vertellen heeft en zodoende grijpen ze op dit voor de hand liggende moment het vuurwerk aan om over te klagen en hup ze hebben media aandacht te pakken!

Helaas voor hen lopen ze achter de feiten aan (het vuurwerk besluit is pas door de kamer behandeld) en zal de rest van de politiek niet snel geneigd zijn met ze mee te gaan in hun ideeën aangezien het niet in het belang van de andere partijen is om Groenlinks weer in het zadel te helpen, waarna Groenlinks weer zou kunnen groeien.

Het is gewoon de bekende storm in een glas water!:smiling:

*** Het idee is trouwens slecht afgeken van Wilders, ze hebben gezien wat hij met zijn Polen meldpunt/website aan aandacht heeft gegenereerd en nu proberen zij het na te doen met deze vuurwerk klaag site.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Mensen, volg ons op twitter en RETWEET zoveel mogelijk van onze berichten waar Arno bonte niet omheen kan.
De waarheid mag gehoord worden.

http://twitter.com/FPM_Tony
http://twitter.com/FPM_Patrick

Hoe meer mensen ons horen hoe beter.
Gisteren trouwens nog een interview gegeven aan het NRC en de man wilde graag de andere kant van het verhaal horen.
We zijn er elke dag mee bezig!

Moontan

Moderator
Medewerker
Zelfs binnen de eigen partij zijn ze het niet eens met Arno Bonte:

Mijn Randstedelijke GroenLinks collega’s van Rotterdam en Den Haag hebben hun jaarlijkse kruistocht tegen vuurwerk weer opgepakt. Al in 2007 en 2009 heb ik aangegeven daar niet veel in te zien. Niet omdat ik hun wens niet begrijp. Maar wel om dat deze onuitvoerbaar is!

Arno en David hebben het Australische systeem waarin enkel professionele vuurwerkshows mogen worden gehouden als ideaal. Scheelt een hoop doden, zo weten ze.
Verschil tussen Australië en Nederland is dat de eerste een eiland is en wij binnen de EU vrij verkeer hebben. Het illegaal vuurwerk komt nu al massaal Nederland binnen.

Daarbij is het behoorlijk lastig mensen op heterdaad te pakken bij vuurwerkoverlast en mijn collega’s zijn doorgaans ook niet zo dol op het te pas en te onpas fouilleren door de politie.

Als ik eerlijk ben zie ik dat met die vuurwerkshows ook niet zo zitten. Als wij binnenkort in de raad van Dronten opnieuw moeten spreken over bezuinigingen en we willen sociale zaken daarvan vrijstellen hoor ik de VVD al tekeer gaan over de “verplichte GroenLinks-vuurwerkshow”. Want het zullen dan toch de gemeenten zijn die het moeten ophoesten vermoed ik.

Daarbij zie ik ook problemen voor het platteland. Mensen die niet in dorpen wonen maar wel vuurwerk willen zien moeten dan na een lange feestavond de auto in om naar een vuurwerkshow te gaan. Het zal dan vast niet altijd ‘Bob’ zijn die rijdt. Met alle gevolgen van dien.

Maar misschien nog wel fundamenteler is de vraag of dit nu het grote thema is van dit land wat we moeten aanpakken. Als dit ons grootste probleem is gaat het hier nog prima geloof ik zo! Er zijn naar mijn mening voor GroenLinks grotere onderwerpen op het gebied van milieu en sociale zaken om al deze energie in te steken dan in dit ‘zure verbod’. Verboden zijn ongezellig en december is met alle familiefeesten juist het toonbeeld van gezelligheid met vuurwerk als onderdeel daarvan.

Sprekend voor mijzelf heb ik helemaal geen behoefte aan dit voorstel! Ik wens u goede Kerstdagen en een gezond en flitsend 2013!

http://planeetgroenlinks.nl/

shinji

Moderator
Medewerker
Vrees dat dit geweldige stukje de landelijke pers niet zal halen, maar het doet me wel goed zo op kerstavond

wit1704

Registered User
Maar misschien nog wel fundamenteler is de vraag of dit nu het grote thema is van dit land wat we moeten aanpakken. Als dit ons grootste probleem is gaat het hier nog prima geloof ik zo! Er zijn naar mijn mening voor GroenLinks grotere onderwerpen op het gebied van milieu en sociale zaken om al deze energie in te steken dan in dit ‘zure verbod’. Verboden zijn ongezellig en december is met alle familiefeesten juist het toonbeeld van gezelligheid met vuurwerk als onderdeel daarvan.

Sprekend voor mijzelf heb ik helemaal geen behoefte aan dit voorstel! Ik wens u goede Kerstdagen en een gezond en flitsend 2013!

http://planeetgroenlinks.nl/

Volledig mee eens.:smiling:
Na 1 Januari vallen er nog veel zaken met veel hogere PRIO aangepakt te worden.
Maar goed, de vraag is dan wel of GROEN LINKS daar de juiste oplossingen voor heeft.:sad:

Na de laatste verkiezingen heeft de kiezer niet echt MASSAAL gekozen voor GROEN LINKS.
Sterker nog , ze zijn naar een minimum aantal zetels gedaald.:smiling:

Zou zeggen , speel maar eens een toontje lager. En kom met echte oplossingen en leer je eigen achterban eerst eens kennen!!!!!:embarrased:

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
zo, mijn gal is gespuugd...

Het eeuwige aandachttrekken door dhr Arno Bonte. Elk jaar opnieuw vervuild hij de media met (aantoonbaar!) foutieve berichtgeving en stemmingmakerij omtrend consumentenvuurwerk. Hij misbruikt het (terechte) negatieve sentiment over ILLEGAAL vuurwerk en VANDALISME, om iets te willen verbieden dat hier NIETS mee te maken heeft. De absurd harde knallen die tevens te vroeg hoorbaar zijn en de verwoesting van gemeentegoed, worden NIET veroorzaakt door LEGAAL, veelvuldig GEKEURD in NEDERLAND verkocht vuurwerk. Zijn plan om juist dit vuurwerk te verbieden, helpt dus 0.0 tegen zijn aangedragen argumenten. Sterker nog; het risico is groot dat de overlast dan juist TOENEEMT, omdat men hierdoor juist MEER illegaal (zwaarder) en ONGEKEURD vuurwerk aan gaat schaffen.

boozebelly

Registered User
zo, mijn gal is gespuugd...

Ik kon het ook ff niet laten :)

Ik ben de verbodsgeilheid van deze partij inmiddels meer dan zat. Ook bedankt voor de kolenbelasting, waardoor de energiemaatschappijen uiteraard geen kooltje minder zullen stoken maar onze energierekening wel lekker omhoog gaat. Denkt er überhaupt wel eens iets of iemand na binnen die nutteloze konijnenneukers partij? Godzijdank hebben ze nog maar amper wat in de pap te brokkelen. Gegroet, een vuurwerkstokende, kernenergie-afnemende oldtimer rijder met een terraskachel.

Bovenaan