Grenscontroles op illegaal vuurwerk

USRRobiwan

Registered User
Natuurlijk... ga alle arme mensen die in Nederland hun oude jaars vreugde niet kunnen betalen en daarom goedkoop hun zware illegaal vuurwerkjes uit de supermarkt schappen van de Duitse Lidl en de Aldi goedkoop inslaan, bij terugkomst opwachten en hun laatste beetje feestvreugde afpakken. Bravo Bravo...

van der veen

Registered User
ja triest he 25 euro per kg illegale karton en klei
en alleen maar omdat er geen nederlandse belasting over betaald word want dat is het probleem van de nederlandse regering

lekker graaien bij de hardwerkende burgers:mad:

Pyroboy

Registered User
Ach ja, valt me nog mee, ik heb wel eens bedragen gehoord van €100,00 per lawinepijl en €1,00 per strijker.
We moeten niet hypocriet gaan doen, je weet op voorhand dat je iets doet wat niet mag, en dat daar een straf aan gekoppeld is.

myrmidon

Registered User
Het is en blijft (helaas) een illegale activiteit, waar dus een straf aan verbonden is.
Feestvreugde of niet, je kunt ook hier in Nederland voor weinig geld leuk vuurwerk aanschaffen.

USRRobiwan

Registered User
Het is en blijft (helaas) een illegale activiteit, waar dus een straf aan verbonden is.
Feestvreugde of niet, je kunt ook hier in Nederland voor weinig geld leuk vuurwerk aanschaffen.

Wat is weinig geld voor jouw dan, 300 euro?

Voor de meeste mensen is 50 euro voor vuurwerk al meer dan genoeg wat ik zo om me heen hoor tijdens de voorverkoop.

Bij ons zijn de straten uitgestorven met o&n hoor. Dat in vergelijking met de jaren 80 dat de hele wijk buiten stonden met mensen die afstaken en dat ging de hele nacht door. En ga mij nou niet vertellen dat dit andere tijden zijn want al deze mensen spreek ik nog dagelijks en het enige wat ze zeggen is: "was het maar niet zo duur dan had ik ook weer staan knallen buiten" of "Hoeveel?! Dat is mij veel te veel hoor. Dan maar geen vuuwerk meer!"

Voor mij ook niet meer hoe moeilijk het ook is voor een freak als ik. Ik boycot de absurde prijzen laat ze maar bloeden in hun eigen karton voorraad. Je moet eens een de classic folder uit 2001 bekijken van Lesli om een voorbeeld te noemen:

Monsoon:
4,00 gulden
3,95 euro

Lighthouse:
20.50 gulden
17.50 euro

Gaan we in guldens de prijzen vermelden op de voorverkoop formulieren, zou je jij het dan nog steeds kopen:

De Bloody sky voor 154 gulden.
super 500 voor 218 gulden.
Jumbo98 voor 196 gulden

Nee? ik ook niet nee. Maar toch betalen we dat voor hooguit 20 seconden per potje. Sorry voor mijn rant, maar ik probeer alleen maar duidelijk te maken hoe debiel het is.

Laatst bewerkt:

myrmidon

Registered User
Wat is weinig geld voor jouw dan, 300 euro?

Voor de meeste mensen is 50 euro voor vuurwerk al meer dan genoeg wat ik zo om me heen hoor tijdens de voorverkoop.

Bij ons zijn de straten uitgestorven met o&n hoor. Dat in vergelijking met de jaren 80 dat de hele wijk buiten stonden met mensen die afstaken en dat ging de hele nacht door. En ga mij nou niet vertellen dat dit andere tijden zijn want al deze mensen spreek ik nog dagelijks en het enige wat ze zeggen is: "was het maar niet zo duur dan had ik ook weer staan knallen buiten" of "Hoeveel?! Dat is mij veel te veel hoor. Dan maar geen vuuwerk meer!"

Voor mij ook niet meer hoe moeilijk het ook is voor een freak als ik. Ik boycot de absurde prijzen laat ze maar bloeden in hun eigen karton voorraad.

In de jaren 80 kocht je nog een huis voor 150.000 gulden. nu is 200.000 euro voor een huis bijna normaal te noemen.

Verder, als je gewoon goed rondkijkt heb je een pakketje waar je toch wel even mee zoet bent
o.a. Lidubox 1 + 2, Blackbox 2 + 3... leuke pakketen voor max 60 euro.

the pyro master

Registered User
helemaal mee eens vroege had je een meter paket voor 25 gulden nu voor 15 euries dus zoveel duurde is dit vuurwerk niet.Je heb nu een andere klasse waar je meer voor betaald,dus je kunt niet appels met peren vergelijken...USRRobiwan !!!!!!!!!!!

USRRobiwan

Registered User
Oh! sorry, ik doelde meer op de enorme verschillen in prijs tussen oude bestaande cakes en een de nieuwe 500 gram cakes. Ik zal het duidelijker omschrijven:

De voorbeelden die ik noem, monsoon en de Lighthous, zijn redelijk gelijk gebleven zoals je kunt zien. Al zou je verwachten dat een ouder product over de jaren goedkoper zou worden. En om de overgang van gulden naar euro gelijk te houden zou een lighthous dus 9 euro moeten kosten. maar dat terzijde want dat weten we inmiddels wel.

Vier 200 gram cakes (800gr) voor 50 euro of één 500gram voor 100 euro. De uitwerking blijft gelijk. Gewicht, grootte en vervoer van het product is ook praktisch gelijk. alleen prijstechnisch is het verschil aanzienlijk hoger. En daar is het waar bij mij de schoen wrikt.

Nu wil ik niet zeggen dat alle 500 grams zo duur zijn, er zijn drie uitzonderingen, de asian budget lijn van de vuurwerkreus. Prachtige 500gr cakes waarvan de duurste 38 euro is. En dat zijn eigenlijk de prijzen die men zou verwachten als men een logische optelsom maakt.

Bovenaan