Goede, goedkope videokaart gezocht voor hd films camera naar pc

mayhem

Registered User
Heb sinds kort een canon hd videocamera, nou heb ik het geprobeert via de usb poort maar dan blijft er weinig hd over....

Is er iemand bekent met een goede betaalbare videokaart om de hd films van mijn camera naar pc over te zetten??

Alvast bedankt!!

tsunami69

Registered User
beelden zet je niet over via je videokaart, ik denk dat je eerder naar het type usb moet kijken of het programma wat je gebruikt om je beelden te transporterren

mayhem

Registered User
De verbinding gaat via usb 2.0 dan worden de files automatisch in een map geplaatst met als extensie mpeg ts.

Als ik dan deze files afspeel in bijv. media player is de kwaliteit echt beroerd enig idee?

Bedankt.

mickeyzegtboem

Registered User
Staat de camera wel in HD?
Het lijkt erop dat het bronmateriaal wat op de computer komt al geen HD kwaliteit is...
Het overzetten van de cam naar de computer brengt namelijk geen veranderingen in het bestand met zich mee...

mayhem

Registered User
Ben in bezit van de Canon HFR-18 als ik standaard film word het opgenomen in 1.440 x 1.080.
Als ik film in FXP1 stand hoogste stand dan in 1.920 x 1.080.

Is toch in aller tijden HD formaat?

RedBaron

Registered User
Je hoeft met deze camera helemaal niet via USB (camera beschikt niet over een firewire aansluiting) je video naar de PC over te zetten. Deze camera werkt met geheugenkaartjes. Als je over een SD/SDHC geheugenkaart lezer beschikt (kan op je pc\laptop al ingebouwd zitten) kun je gemakkelijk je video direct copieren naar je Hardeschijf van je PC. De kwaliteit is afhankelijk van de gekozen instellingen. De camera slaat de beelden standaard op in zijn eigen 32GB geheugen, om dit op geheugenkaart te krijgen direct zal je iets moet veranderen aan je instellingen. je zou daarvoor dus even de handleiding er voor bij pakken hoe dat moet.

Waarschijnlijk kun je ook de video die opgeslagen is in het interne geheugen copieren naar je geheugen kaart. Een betere of andere videkaart is hier dus niet voor nodig of van toepassing.

Bovenaan