GMP's speelgoed voor 31-12

AWG

Registered User
leuk lijstje man,:happy:
naast de grotere dingen ook volop klein spul inderdaad, en als je dat een handje helpt of doorlont wordt dat kleine spul ook vanzelf een spectakel opzich.

ben benieuwd naar de foto van je afgewerkte project en de actiefilmpjes:tounge:

Jaffa

Registered User
Dat zijn leuke spulletjes en leuke spullen. Wat een reuze draaizon, dat moet wel vet worden. Ben benieuwd. :hehe!:

GMP82

Zilveren Member
om wat meer een idee te krijgen:
P1100664.JPG

en

[video=vimeo;55447799]https://vimeo.com/55447799[/video]
(beschikbaar ca 30min na upload/post)

GMP82

Zilveren Member
Hoe de ruk gaat dan ding draaien:D..

De grondbloemen wijzen allemaal met het "spuitgat" naar dezelfde kant. Lonten worden verbonden, zodat ze relatief kort op elkaar afgaan. Dat zou genoeg stuwkracht op moeten leveren om de boel in beweging te zetten. En anders heb ik nog aanvullende stuwkracht uit fluitpijlen en fonteinen achter de hand, kwestie van haaks op de draaias zetten. Alles zit tot dusver vast met zowel tapijtband (dubbelzijdig tape) en tie-rips en dat zit als een huis.

Ik twijfel nog of ik elke etage telkens andersom laat draaien. Risico is, dat door de tegengestelde draaiing het tempo er teveel uit gaat (tegengestelde krachten remmen elkaar af). Er is een minimale wrijving tussen de draaiende onderdelen, maar het risico is er wel.... Alternatief is alles in dezelfde richting, maar dan gaat het misschien weer èrg snel... Iemand (onderbouwde) ideeën hierover?

shinji

Moderator
Medewerker
Je zou eens bij vuurwerktips alias Peter vd S. kunnen informeren. Er zou dan zomaar eens een geweldig Draaizonschertspijlfonteingrondbloemenvuurwerkstandaardrad kunnen ontstaan

GMP82

Zilveren Member
hehehe, hou op schei uit

naja met die standaard is an sich weinig mis, hij moet alleen wat leuker ingevuld worden :p

blackpowder

Registered User
Jaloers....
Maar dar gaat zeker wel wat worden die Draaizonschertspijlfonteingrondbloemenvuurwerkstandaardrad.
tevens in je lijst erg mooi om te zien.
hopende dat volgend jaar meer voor mij te besteden valt...

good luck met het wieltje;) ( is makkelijker dan
Draaizonschertspijlfonteingrondbloemenvuurwerkstandaardrad )

mvg blackpowder

Pancake77

Registered User
Er staat toch wel een foutje in de aftiteling... GiveMePo(w)der :hehe!:
Kan natuurlijk opzettelijk zijn, dan heb ik niks gezegd.

Sweet Laker

Registered User
Nou zou ik kunnen zeggen dat het opzettelijk is om me in te dekken, maar nee; heb me vergist. Ach ja, de w of de d omcirkeld. Maakt het uit, filmpje is het belangrijkste ;)

Sweet Laker

Registered User
kijk nou.... hehe, bijna jaar vertraging, maar daar is ie dan!

haha ja, sorry dat ik je zo lang heb laten wachten maat. Mijn handjes begonnen pas gister weer te jeuken,.. :p Hoop dat de projectjes van dit jaar eerder ontladen zijn en dat ik wat meer film. Want dat was laatste jaar dramatisch en komend jaar erg belangrijk! :D

passion fruit

Registered User
Hoi Marco,

Een hele gave lijst en veelbelovende projectjes allemaal. Ik snap dat dit nu ff on hold staat ivm de recente ontwikkelingen in jouw privé sfeer.
Hopelijk gaat alles ok met je.

GMP82

Zilveren Member
Dit staat inderdaad "on hold". Ik wil zeker weten dat de mensen bij wie ik het (zou) ga(an) vieren er geen bezwaren tegen hebben. Maar dat kan ik nu nog niet vragen.... crematie is morgen. Moet nog een goed moment vinden om het er over te hebben :huh: Das al lastig genoeg, om daar een geschikt moment voor te vinden.

Voor mezelf is het allemaal net wat minder persoonlijk, al vind ik het natuurlijk wel heel erg rot voor mn schoonfamilie.

Het bestelde vuurwerk ga ik uiteraard wel gewoon afhalen, de vraag is alleen nog of en waar het de lucht in gaat.

Bovenaan