Hollandivani 2005/2006
Beste leden en geintresseerde,
Dit jaar weer naar Hollandivani geweest om een gedeelte van mijn vuurwerk te kunnen kopen. Hier dan een soort verslag van het lange wachten.
Omstreeks 3 uur werd ik wakker gebeld door een vriend die ook mee zou gaan en 10 minuten later stonden we dan op een afgesproken plek. Rond kwart over 3 stonden we in de rij, met een aantal mensen voor ons maar het was niet gigantisch druk. Het lange wachten waren we wel gewend omdat het voor mij alweer de 3e keer was om daar mijn vuurwerk te halen.
Gelukkig was er een gezellige sfeer, je kon met de meeste mensen goed meepraten omdat de echte freaks vooraan stonden en dat was ook hier zo. Hellaas niemand kunnen vragen als ze van FPM of AVP zijn, dat was me eigenlijk ontschoten om dat te vragen. Toen wij aankwamen stond er al een bedrijfsauto die blijkbaar warme chocolademelk ging verkopen. Gelukkig hadden we voor eigen catering gezorgd, lekker warme thee...
Precies om 6 uur gingen de deuren open en hellaas stond er nog een deur achter, je kon wel voelen dat het niet zo lang meer kon duren. Ongeveer 10 over 6 gingen dan de echte deuren open en konden we als een van de eerste naar binnen. Ik moest helemaal niet wachten, was gelijk aan de beurt en kreeg gelijk te horen dat de matten van 500 schoten niet werden verkocht. Dat viel me wel tegen want dat waren juist de dingen waar ik voor zou komen.
In totaal een aantal dingen gehaald, leuke prijzen en rond half 7 stonden we weer buiten om naar huis te fietsen. Onderweg een grote pijl afgestoken waarvan iedereen die nog in de rij stond kon genieten. Achteraf hoorde ik van een aantal andere mensen dat er nog veel meer werd afgestoken.
Hollandivani wordt heel veel 'Zwarte Markt' genoemd maar dat klopt niet. De Zwarte Markt ('Beverwijkse bazaar') heeft helemaal niets met Hollandivani te maken. Hollandivani heeft het hoofdkantoor in Beverwijk, en de opslagplaats in het industriegebied waar dus ook de vuurwerkverkoop is.
Een uitleg over de lage prijzen.
Een heel groot deel van de Nederlandse verkoopwinkels laten het vuurwerk via een aantal wegen in Nederland komen. Hollandivani pakt het heel anders aan. Een aantal containers vol met vuurwerk gaan van China naar IJmuiden- haven, een kleine kilometer van de Hollandivani opslag. Gelijk aangekomen in de haven word het getransporteerd naar de opslagplaats, gelijk de verkoopwinkel. Het andere grote deel van de Nederlandse verkoopwinkels doet dit via omwegen, opslagbunkers, transport over de weg en het vroeg inslaan van vuurwerk waardoor het allemaal duurder word.
Hier dan een aantal prijzen die ik mij heb kunnen onthouden.
Fashination Trip (star) 10 euro, concurentieprijs 32 euro.
Saturn Missile (vuurwerkland) 10 euro, concurentieprijs 22 euro.
Gold Rush (lidu) 5 euro, concurentieprijs 10 euro.
Megatronix (lidu) 15 euro, concurentieprijs 25 euro.
Wereldpijlen (star) 20 euro, concurentieprijs 30 euro.
Samurai pijlenpakket (star) 20 euro, concurentieprijs 25 euro.
Ninja I pijlenpakket (lidu) 7,50, concurentieprijs 10 euro.
Ninja II pijlenpakket (lidu) 10 euro, concurentieprijs 15 euro.
Ninja III pijlenpakket (lidu) 12,50, concurentieprijs 20 euro.
Egypte I pakket (lidu) 15 euro, concurentieprijs 20 euro.
Egypte II pakket (lidu) 20 euro, concurentieprijs 25 euro.
Egypte III pakket (lidu) 25 euro, concurentieprijs 35 euro.
Egypte IV pakket (lidu) 35 euro, concurentieprijs 45 euro.
Egypte V pakket (lidu) 50 euro, concurentieprijs 60 euro.
BWA I pakket (star) 20 euro, concurentieprijs 25 euro.
BWA II pakket (star) 25 euro, concurentieprijs 35 euro.
BWA III pakket (star) 40 euro, concurentieprijs 50 euro.
BWA IV pakket (star) 55 euro, concurentieprijs 70 euro.
BWA V pakket (star) 70 euro, concurentieprijs 85 euro.
Fantasy I (star) 15 euro, concurentieprijs 22 euro.
Fantasy II (star) 15 euro, concurentieprijs 22 euro.
Silver Rain (star) 15 euro, concurentieprijs 18 euro.
Starboy I 15 euro, concurentieprijs 30 euro.
Starboy II 15 euro, concurentieprijs 30 euro.
Starboy III 15 euro, concurentieprijs 30 euro.
Dislpay Rocket (6 40 gram pijlen) 7,50, concurentieprijs 25 euro.
Thunder XL Kanonslagen (de gewone astronauten) !!0,25!!, concurentieprijs 2,50.
Pirates (legale strijkers) 1 euro, concurentieprijs 2,50.
Aansteeklont, gratis!, concurentieprijs 0,25.
Mat 500 schoten 2,50, concurentieprijs 5.00.
Mat 1500 schoten 7,50, concurentieprijs 15,00.
Mat 2000 schoten 10,00, concurentieprijs 20,00.
Mat 5000 schoten 20,00, concurentieprijs 40,00.
Mat 10000 schoten 35,00, concurentieprijs 70,00.
De meeste prijzen kloppen allemaal, er kunnen andere prijzen worden gevraagd. Dit heeft me aardig wat tijd gekost.
Groetjes,
Feuer.inc