Gewonden door vuurwerkbom tijdens wedstrijd Fortuna - MVV

KoenL

Registered User
Gewonden door vuurwerkbom tijdens wedstrijd Fortuna - MVV

SITTARD - Tijdens de voetbalwedstrijd Fortuna Sittard - MVV zijn gisteravond minstens zes mensen gewond geraakt door een zware vuurwerkbom. Een 25-jarige vrouw liep een lange diepe snijwond op doordat een hardplastic stoeltje uit elkaar werd gereten en een scherf daarvan in haar onderbeen terecht kwam. Vijf anderen liepen gehoor schade op, waarvan één man een gaatje in zijn trommelvlies aan de enorme klap heeft overgehouden. De politie heeft een 22 -jarige man uit Sittard als verdachte aangehouden.

Bij aanvang van de wedstrijd, om 20 uur, werd de vuurwerkbom bovenin de Noordzijde van het Sittardse
voetbalstadion tot ontploffing gebracht. De forse explosie had genoemde gevolgen. Diverse mensen wezen de 22-jarige man als de schuldige aan en hij werd door politiemensen met behulp van stewards aangehouden. Bij fouillering bleek de Sittardenaar verdovende middelen en vuurwerk bij zich te hebben.

Voor, tijdens en na de derby zijn nog zes andere Fortuna-supporters opgepakt voor onder andere mishandeling, openbare dronkenschap, belediging en opruiing. Er is snelrecht toegepast op vier van hen. Zij kregen geldboetes variërend tussen de 200 en 450 euro. Twee mensen moeten zich later verantwoorden voor de rechter. Allen hebben inmiddels een stadionverbod gekregen.

De politie is nog op zoek naar verdere getuigen van het incident en verzoekt hen zich zo spoedig mogelijk te melden via 0900-8844 (lokaal tarief) of via Meld Misdaad Anoniem (0800-7000).

Bron: http://www.politie.nl/nieuws/2012/d...rwerkbom-tijdens-wedstrijd-fortuna---mvv.html

Film van het voorval: http://www.l1.nl/video/bommengooier-fortuna-mvv-zit-vast-15-dec-2012#.UM3S5W_8KZK

Laatst bewerkt:

Bram150

Registered User
Wat een debiel, snap het nut van deze actie nou niet echt. Waarschijnlijk wou die kerel gewoon stoer doen. Zet maar lekker lang vast.

Slomo

Banned
Eigenlijk wel triest, wil je zulke acties uit kunnen halen moet je toch echt beschikken over een zwakzinnig IQ.

Ik kan mij werkelijk niet voorstellen hoe je niet door kan hebben hoe idioot zoiets doen is..

Straffen zal geen zin hebben, waarschijnlijk moet zo iemand gewoon naar een inrichting en de rest van zijn level begeleid wonen..

D

Deleted member 17038

Guest
Maakt het uit wat voor een soort gevaarlijk vuurwerk het is? Nee. Het feit is dat er mensen gewond zijn geraakt. Misschien voor de rest van hun leven doof of een zware gehoorbeschadiging aan een of meerdere oren. Alleen maar omdat ze toevallig op die plek zaten om te genieten van een voetbalwedstrijd. Ik hoop dat we nog te horen krijgen hoe dit verhaal afloopt. Ik ben behoorlijk pissig over zulk gedrag! Ik wens de slachtoffers sterkte ik hoop echt echt echt dat de nasleep voor hun mee zal vallen!

veteraan

Registered User
Ik was in het stadion en het was een bizarre knal. Die gek liet hem op de tribune ontploffen terwijl op het veld een professionele vuurwerkshow bezig was. Veel mensen buiten het betreffende vak hebben het daardoor niet eens meegekregen.

pyrogrammer

Registered User
Zo, even mijn verhaaltje haha. Ik heb met de crew van RFI Pyro-Events daar de vuurwerkshow bij opkomst van spelers verzorgd. Wij hadden zelf ook knalpatronen van zink in lood en nog ander PSE, Professioneel vuurwerk. Vlak voor de opkomst ontplofte achter mij een nitraat op het veld, dus zo lekker was dat ook niet. Na de show reden we met 2 bolderwagentjes van het veld af, en op dat moment keek ik naar de tribune waar de (volgens mij) 3 inch salute shell ontplofte. Ik zag een boel mensen enorm schrikken. Er was nogal wat paniek bovenin. Na de knal volgde 2 minuutjes later een flinke prof. pot in de wijk achter het Fortuna Stadion. Eenmaal buiten gekomen met de crew reden al diverse politiebusjes en ME busjes naar de wijk. Maar ook in het stadion zullen diverse ploegen politie en EHBO mensen aanwezig zijn geweest. Ik kan me niet voorstellen hoe het dan moet zijn om ernaast te zitten. Een gaatje in trommelvlies! Dat is echt heftig! En wij dachten dat onze knalpatronen hard genoeg waren, maar dat vond die jonge knul niet. Verder was het voor ons een leuk showtje voor een derby :)

frankyboy

Registered User
Wat lopen er toch zieke, simpele en niet nadenkende mensen rond op deze wereld.
Ik hoop dat de straf voor de dader EXTREEM hoog uitvalt!
Ik kan er werkelijk niet bij met mijn gedachten hoe iemand het al in zijn hoofd haalt zwaar vuurwerk
tussen de menigte tot ontploffing te brengen. Met een beetje pech kan het zelfs dodelijk uitpakken met zulk vuurwerk.
Het stuk vuurwerk dat je naast een voetbalspeler zag ontploffen (denk cobra 6?) is net zo'n domme actie.

Ik weet dat ik niet alle supporters over één kam mag scheren, zoals dat bij ons als vuurwerkliefhebbers ook gebeurd,
maar ik krijg toch het idee dat er veel simplistisch volk op voetbal afkomt.

Bovenaan