Gentenaren krijgen uur tijd voor eigen vuurwerk op oudejaarsavond, daarna zware boetes

Moontan

Moderator
Medewerker
Gentenaren krijgen uur tijd voor eigen vuurwerk op oudejaarsavond, daarna zware boetes

Het ontsteken van vuurwerk in Gent is dit jaar alleen nog toegelaten op oudejaarsavond tussen middernacht en 1 uur. Dat meldt het Gentse stadsbestuur, dat opnieuw waarschuwt voor zware boetes voor overtreders. "Wie betrapt wordt, krijgt geen GAS maar moet voor de rechtbank komen", zei burgemeester Daniël Termont.
Vorig jaar was het afschieten van vuurwerk nog toegelaten tussen 23 uur en 2 uur, maar de stad wil de hinder verder beperken. "De luide knallen van bommetjes brengen mensen aan het schrikken en kunnen huisdieren op de vlucht jagen", zegt het stadsbestuur.

Het doen ontploffen van voetzoekers is permanent verboden, net als het oplaten van wensbalonnen. Wie vuurwerk wil afschieten buiten het toegelaten uurtje van middernacht tot 1 uur, moet een machtiging aanvragen bij de burgemeester. "Wie betrapt wordt, krijgt geen GAS-boete. Er wordt proces-verbaal opgemaakt en het gaat naar het parket. Vorig jaar zijn er op de rechtbank boetes van 250 euro uitgesproken", zei Termont.

http://www.demorgen.be/binnenland/g...-oudejaarsavond-daarna-zware-boetes-ba21a5ca/

joszie

Zilveren Member
pfff. over een beetje vrijheid gesproken....
Hopelijk zal het in Nederland nooit deze kant op gaan. De huidige periode van 18.00 tot 2.00 uur moet niet korter worden.

rowan256

Banned
Die man hoort niet in de politiek, gewoon de officiële regels aanhouden en niet voor eigen rechtertje spelen. Hij lijkt me vergelijkbaar met Pieter Broertjes, rijp voor een gesticht en hoort wat mij aangaat niet vrij rond te lopen.

ifeelfine

Registered User
Die man hoort niet in de politiek, gewoon de officiële regels aanhouden en niet voor eigen rechtertje spelen. Hij lijkt me vergelijkbaar met Pieter Broertjes, rijp voor een gesticht en hoort wat mij aangaat niet vrij rond te lopen.

Dat zijn de officieele regels in België, ja ik weet het een totaal schizofreen land. Iedere Burgemeester (van een deel van een stad bv Antwerpen ) mag zelfs zijn regels bepalen hier hebben ze nog een uur in Antwerpen mag het helemaal niet.

Bovenaan