Gent

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Gentse Feesten vuurwerk Koningin Maria Hendrikaplein
Op donderdag 24 juli om 23.20 uur organiseert de Dienst Feestelijkheden na de avondmarkt een prachtig vuurwerk op het Koningin Maria Hendrikaplein.

Vuurwerk

Niettegenstaande de omgeving van de Koningin Fabiolalaan herschapen is in een grote werfzone, heeft de Dienst Feestelijkheden in samenwerking met de politie, brandweer en De Lijn duidelijke afspraken gemaakt om het vuurwerk aansluitend op de avondmarkt toch te laten plaatsgrijpen.

Er zal een klein hoogtevuurwerk worden afgeschoten vanuit de bouwput van de werfzone, aan de overzijde van het Koningin Fabiolalaan (evenwijdig met de spoorweg). De politie, brandweer en medewerkers van de Dienst Feestelijkheden en van De Lijn (lijnstewards) zullen instaan voor een veilig verloop voor bezoekers van het vuurwerk en bus-, tram- en treinreizigers.

Na grondig overleg met De Lijn en in functie van een vlotte doortocht van het openbaar vervoer zal het vuurwerk worden afgeschoten om 23.20 uur (einde 23.30 uur).

Verkeersmaatregelen

Vanaf 22.30 uur zal de tunnel van de Voskenslaan en de Koningin Fabiolalaan vanaf de Aaigemstraat worden afgesloten voor het verkeer.

nielsniels

Registered User
Even een vraagje:
wat is een "klein hoogtevuurwerk"? ik kan me er wel iets bij voorstellen maar is dit echt grondvuurwerk of toch iets anders?

Sweet Laker

Registered User
Afgelopen jaar ben ik bij dit vuurwerk aanwezig geweest.

In het begin was er een soort van lasershow en werden er balonnen ala Kum Loy losgeloten. Daarna werd er een behoorlijke grote vuurwerkshow ontstoken.

Ik vind het zelf een aanrader en Gent is op de dag zelf ook hartstikke gezellig tijdens de Gentse feesten. Veel optredens, gezellige cafetjes, veel (BELGISCH) bier ;) te vergelijken met Koninginnedag in Amsterdam maar dan gezelliger.

En het vuurwerk is een minuut of 20 lopen vanaf het centrum.

Een aanrader wat mij betreft!

(Alhoewel ik de term "Klein hoogtevuurwerk" inderdaad wel verdacht vind, misschien dat één van onze Belgische vrienden meer weet over wat er geschoten gaat worden??)

Laatst bewerkt:

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
uit de media

Vuurwerk in de put

GENT - Donderdagavond om 23.20 uur was het traditionele vuurwerk na de avondmarkt aan Sint-Pietersstation verhuisd naar de immense put die daar gegraven is voor een parkeergarage. Het voordeel was dat de veiligheidsperimeter ruim genoeg was. Het intense en fraaie vuurwerk duurde maar tien minuten. Naast de nodige ooooh's leverde het ook schilderachtige beelden op.

Bovenaan