Genk (B)

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Donderdag 1 mei kermis vuurwerk te Genk

Meikermis.jpg

donderdag 1 mei 2008 vind in Genk voor de 53ste maal de Meifeesten plaats, een hoogdag die jaarlijks meer dan 100.000 bezoekers weet te lokken.

Naast de kermis, die duurt van vrijdag 25 april 2008 tot en met maandag 05 mei 2008, staan er nog tal van andere activiteiten op het programma.

Van 08u00 tot en met 15u00 kan je er gezellig keuvelen op de grootste jaarmarkt van Limburg.

Nog van 08u00 maar dan tot 13u00 heeft er een grote rommelmarkt plaats en van 10u00 tot en met 17u00 kan u meegenieten met de oude ambachten van weleer…
Om 13u00 heeft de traditionele meiboomplanting plaats.
Om 16u00 trekt voor de 53ste maal de Internationale
O-parade doorheen de centrumstraten, waaraan tien praalwagens deelnemen, waaronder eentje met creaties van kunstenaar Piet Stockmans.

Dit alles wordt omkadert met tal van gerenomeerde showkorpsen uit binnen- en buitenland en enkele verrassende groepen. Deze O-parade wordt afgesloten door Meikoningin Eline Eevers en haar hofdames Kimberly en Kirsten.

Om 18u00 heeft er een Internationale Taptoe plaats met tal van optredens van korpsen…

Om de dag feestelijk te eindigen heeft er een groots vuurwerk plaats omstreeks 22u00 aan de vijver naast het Stadhuis op de Dieplaan naast de kermis. De familiedag op de kermis met gereduceerde prijzen heeft dit jaar plaats op woensdag 30 april 2008.

firebert

Registered User
Ik ben er geweest en vond het een mooie vuurwerk show.
Het was geschoten op muziek en duurde ongeveer 20 minuten.
Het enigste wat me eigenlijk opviel dat een gedeelte nog handmatig werdt ontbrand!!!

Wel een aanrader voor een volgende keer.

the undertaker

Registered User
hallo firebird

kan je mij vertellen wat ze daar hebben geschoten want ik wilde er ook heen maar we hebben gekozen voor Ede

greetings the undertaker

firebert

Registered User
Hey undertaker,

Helaas niet.....ben niet in de gelegenheid geweest om dit te vragen.
Het was dik de moeite waard om daar heen te rijden.
Maar het was echt de moeite waard, volgend jaar ben ik weer van de partij.

Groeten Firebert

Bovenaan