Gemeente Utrecht confronteert vandalen

KoenL

Registered User
Wie het nodig vond om met de jaarwisseling prullenbakken te slopen krijgt vandaag te zien hoeveel dat 'geintje' kostte. De gemeente Utrecht heeft bij een opgeblazen prullenbak in de wijk Ondiep borden geplaatst met de tekst "Wat jammer! Schade 2400 euro".

Burgemeester van Zanen betreurt het dat de jaarwisseling ondanks de genomen maatregelen toch onrustig is verlopen. "We zijn er ziek van" schrijft de gemeente op hun Facebook pagina. "Daarom maar eens op de plaats delict laten weten wat de daders financieel hebben aangericht".

960010_1083775611646719_6770647303634923116_n.jpg

Moontan

Moderator
Medewerker
Kan mij voorstellen dat de gemeente hier goed ziek van wordt. Al het geld en tijd wat gemoeid is om de schade te herstellen.
Wat is de fun van het moedwillig vernielen van andermans eigendommen?
Zo zonde van het gemeenschapsgeld.

White thunder 1

Registered User
Kan mij voorstellen dat de gemeente hier goed ziek van wordt. Al het geld en tijd wat gemoeid is om de schade te herstellen.
Wat is de fun van het moedwillig vernielen van andermans eigendommen?
Zo zonde van het gemeenschapsgeld.

Ben ik helemaal met je eens Fred.Maar denk je dat Vandalen daar egt wakker van liggen?Ja als ze gepakt worden en de schade kan verhaald worden,maar hoeveel gaat dit allemaal wel niet kosten,al die borden?

Laatst bewerkt:

White thunder 1

Registered User
Trouwens, ik vind het benoemenswaardig Fred, dat jij zoveel tijd belangenloos in de Website stopt en 'ons'altijd op de hoogte houd van het nieuws omtrent vuurwerk,dankjewel daarvoor kerel!

GMP82

Zilveren Member
Ik vrees dat het niveau van de gemiddelde vandaal dermate dramatisch is, dat ze nog in staat zijn om onderling een wedstrijdje te houden wie voor het meeste geld kan slopen...

Wat mij betreft als ze zo iemand pakken; tot de laatste cent laten terugbetalen met een boete er bovenop. Heb je de centen niet? Maatschappelijk verantwoorde onbetaalde arbeid tot je het hebt terug verdiend.

ifeelfine

Registered User
nieuwjaarsdag hond van vrienden uitgelaten in Kanaleneiland (probleemwijk Utrecht)

werkelijk geen ENKELE vuilnisbak dan wel abri is daar nog heel

om een beetje triest te worden

Z@P

Registered User
Ik doe ook altijd een rondje door de wijk na afloop, het is wel eens erger geweest afgelopen jaren maar op de vaste plekken waren alle prullenbakken kapot, maar dan ook echt totaal ontwricht en alleen nog maar een paar ijzeren paaltjes over.

Het is gewoon gestoord, in de jaren 90 zag je het ook wel maar zeker niet zulke heftige ravage en zoveel.

Ook gewoon een grote groene kliko, compleet in stukjes geblazen...

Ik vind het niet zo gek dat mensen vuurwerk haten (terwijl ze zich beter op de daders/hooligans kunnen focussen)

Wat doe je er tegen, ik heb geen idee.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Bij ons in de buurt zaten de prullenbakken niet dicht, dus ik verwachtte het ergste, maar het viel alleszins mee. Alle bakken hebben het overleeft!

Dennis010

Registered User
Ik kan hier mijn mening (en ik denk die van velen verkondigen, maar dan hebben we het niet meer over vuurwerk) maar om het netjes te zeggen denk ik dat dit voor een heel groot deel te maken heeft met de samenstelling van de bevolking in dit soort probleemwijken.
Bepaalde groepen grijpen dit soort gelegenheden (Oud en Nieuw, grote evenementen waar massaal mensen op afkomen, oftewel situaties waar er iets verwacht wordt van het gezonde verstand om het normaal te laten verlopen, omdat de politie de capaciteit niet heeft om alles in de gaten te houden) ALTIJD aan om chaos te creëren en de boel te slopen/ te rellen/ een opstand tegen het gezag te beginnen.

Onverklaarbaar, maar al te vaak overal ter wereld in het nieuws geweest.

Robin84

Registered User
Ik dacht even een brief in de brievenbus te stoppen, de 31e. Was even vergeten dat deze afgesloten was.

Ik heb overigens geen gesloopte dingen gezien in Gouda

Bovenaan