Geluid camera bij vuurwerk slecht, maar beeld wel. Hoe geluid op te lossen?

marcelboer

Registered User
Ik heb de toshiba camileo h30. Het beeld is goed, maar het geluid bij vuurwerk is niks. Dit is vooral bij knallen. Kan je dit met een apparte recorder opnemen (een niet al te dure). Er kan geen externe microfoon in de camera. Hier een filmpje om het geluid te horen:

FILM VERWIJDERD I.V.M. INHOUD

Laatst bewerkt door een moderator:

Eric S

Registered User
je kan een vinger op de interne mic houden, doe ik op festivals ook met mijn lumia. geluid komt er toch wel doorheen.

mickeyzegtboem

Registered User
Film verwijderd omdat er een aantal acties inzitten die we liever niet op het forum zien verschijnen.

Over het probleem met het geluid, externe geluidsrecorder is uiteraard mogelijk, alleen eentje met goede microfoon erin is waarschijnlijk net zo duur als je camera is.
Daarnaast heb je altijd gemier in het videobewerkings programma om het geluid te synchen met de beelden.

Makkelijkste optie is en blijft een cam kopen met een goede interne microfoon, want nederlands vuurwerk en shows zijn echt wel goed te pakken met een interne microfoon.
Ga je naar de heftigere knalshows in spanje of italie dan is een externe mic eigenlijk basisbehoefte.

marcelboer

Registered User
bedankt, voor de tips. Als ik nou een externe geluidsrecorder koop welke is dan goed voor vuurwerk. Het liefst onder de 100 euro

mickeyzegtboem

Registered User
de recordertjes die onder de 100 euro zitten zijn eigenlijk alleen voor spraak, waarschijnlijk win je hier niets mee in de geluidskwaliteit.
recorders die voor muziek e.d. zijn zitten bijna allemaal boven de 200-250 euro, en wat ik al zei, dan kan je beter een nieuwe cam aanschaffen....

Bovenaan