Geen vuurwerkshow in Arnhem bij jaarwisseling

Moontan

Moderator
Medewerker
Geen vuurwerkshow in Arnhem bij jaarwisseling

ARNHEM - Arnhem krijgt geen vuurwerkshow rond de jaarwisseling. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten hiervan af te zien.

'Het is niet aangetoond dat een vuurwerkshow effect heeft op de particuliere verkoop', aldus het college.

Overlast
In het voorjaar stelde een deel van de gemeenteraad voor om een grote vuurwerkshow aan de Rijnkade te houden. Die zou de overlast fors moeten indammen. Maar volgens het college zijn de kosten te hoog en er moeten extra veiligheidsmaatregelen worden getroffen.

Handhaving
Wel moet rond de verkoopdagen gerichter worden gehandhaafd op het afsteken van vuurwerk. Daartoe stelt de gemeente samen met andere partijen een plan op, waarbij nadrukkelijk wordt gekeken naar plekken waar de schade en overlast het grootst zijn.

Volgens het bestuur is de afgelopen jaarwisseling door de strengere landelijke regels rustiger verlopen

http://www.gelderlander.nl/regio/ar...erkshow-in-arnhem-bij-jaarwisseling-1.5333903

gizmo75

Registered User
Hihi, helemaal lachen als je naar mijn reactie kijkt van 19-05 jl. waarin ik al aangaf dat ik dacht dit niets zou worden:

Tjongejonge wat weer een dramajournalistiek. De titel is opruiend en suggestief, alsof er al besloten is dat er een vuurwerkshow gaat komen. Het is alleen maar een suggestie van 2 raadsleden en een wethouder die om een reactie wordt gevraagd waarin hij aangeeft om het voorstel snel te bespreken. "De gemeente hoeft dit niet te betalen". Jaja, wie betaalt de kosten voor politie-inzet e.d.? Op de Rijnkade is met Oud & Nieuw normaal gesproken maar een klein plukje mensen. En dan heb ik het inderdaad nog niet eens over de kosten voor het vuurwerk en de beziger(s)...

Dat was destijds in dit topic: http://www.freakpyromaniacs.com/for...w-in-arnhem-tegen-overlast-jaarwisseling.html

ReFa

Registered User
Ha. De eerste gemeente die erachter komt dat er dan ook extra veiligheidsmaatregelen en dus kosten bijkomen.
Maatregelen en kosten die helemaal oplopen als vuurwerkverkoop verboden zou worden.
Maar dat wisten wij hier allemaal al lang natuurlijk!

Bovenaan