Geen vuurwerk bij rieten daken

Moontan

Moderator
Medewerker
HUIZEN - Rini Prijs en Henk Elzinga hebben de politiek verzocht om aanscherping van de algemene plaatselijke verordening op het gebied van afsteken vuurwerk.

Zij vinden eigenlijk dat er een verbod op afsteken van consumentenvuurwerk moet komen in Huizen. Daar is echter geen meerderheid voor te vinden. Daarom hebben zij nu om aanscherpen van de apv gevraagd. Zij willen dat in een straal van honderd meter van een pand met rieten dak geen vuurpijlen worden afgestoken. Mede omdat handhaving zeer moeilijk is, lijkt de politiek hier niets in te zien.

Bron: http://www.gooieneemlander.nl/nieuw...le12788573.ece/Geen-vuurwerk-bij-rieten-daken

Laatst bewerkt door een moderator:

Galaxis

Registered User
Ik kan het voor de mensen met huizen en rieten daken wel begrijpen. Vorig jaar van een kennis van ons een boerderij afgebrand met rieten dak.

Alleen ik denk niet dat zoiets goed uitvoeren valt om bij huizen met rieten daken rondom een straal van 100 meter vuurwerk te verbieden ?

Gertjanberg

Registered User
dit is echt weer zo'n bericht van: Zo jongens, we hebben niets te doen vandaag, wat zullen we eens doen? oh ik weet het laten we weer een regeltje verzinnen...

hallo, ik word hier niet goed van, ik woon zelf ook in een huis met een rieten dak en het is nog nooit fout gegaan, dat zou dus betekenen dat ik me vuurwerk net zo goed weg kan gooien...

Galaxis

Registered User
@ gert jan , zelf heb ik dan geen rieten dan , dat terzijde. Maar kan jij de kans inschatten als er smeulende resten van wat voor vuurwerk dan ook op je dak komen ?

Vat dat direcht vlam ? Of is dat riet nog geïmpregneert met iets ?

Gertjanberg

Registered User
@ gert jan , zelf heb ik dan geen rieten dan , dat terzijde. Maar kan jij de kans inschatten als er smeulende resten van wat voor vuurwerk dan ook op je dak komen ?

Vat dat direcht vlam ? Of is dat riet nog geïmpregneert met iets ?

afgelopen jaar hebben we er een nieuwe kap op gegooid en het oude riet verbrand(foei, foei), ik kan je zeggen dat brand als een tiet. nu denk ik dat als er een kleine vonk op komt het niet meteen in de fik vliegt omdat het altijd een beetje vochtig is van de dauw ofzo, maar het is niet zo als benzine dat het gelijk gaat fikken.

potige_smurf

Registered User
iedereen met een beetje gezond verstand gaat toch geen vuurwerk,in dit geval pijlen afsteken in de buurt van iets brandbaars?
Je gaat toch ook geen fontein in de buurt van een haag met coniferen afsteken?
dan mag daar ook wel een regel voor komen:surprised:

Gertjanberg

Registered User
iedereen met een beetje gezond verstand gaat toch geen vuurwerk,in dit geval pijlen afsteken in de buurt van iets brandbaars?
Je gaat toch ook geen fontein in de buurt van een haag met coniferen afsteken?
dan mag daar ook wel een regel voor komen:surprised:

zo is het, iedereen snapt toch wel dat het een of ander gevaarlijk is, dan hoef je daar geen extra regel aan te verbinden...

GMP82

Zilveren Member
Nou helaas snapt niet iedereen dat, net zo min dat niet iedereen snapt dat je geen gemeentegoed of eigendommen van anderen dient op te blazen of dat je geen vuurwerk hoort te gooien naar politie, hulpverleners en naar dieren, etc

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

bloodveins

Registered User
Ik woon tegenover een molen en krijg ieder jaar braaf een briefje van de beste man of ik rekening wil houden met zijn molen. Dit doe ik dus ook braaf en zorg dat de vuurpijlen in tegengestelde richting van de molen gaan. Hij blij, ik blij. Win win situatie.

Bovenaan