Geen locatie en geld voor centrale vuurwerkshow in Goes

Moontan

Moderator
Medewerker
Geen locatie en geld voor centrale vuurwerkshow in Goes

GOES - Goes houdt geen grote, centrale vuurwerkshow tijdens de jaarwisseling. Daar is geen geschikte locatie én geen geld voor, aldus burgemeester en wethouders. Naar aanleiding van vragen die GroenLinks begin dit jaar stelde, zegde burgemeester René Verhulst toe de suggestie om een gemeentelijke vuurwerkshow te organiseren te onderzoeken.

Dat blijkt dus veel te kostbaar, bovendien ontbeert Goes volgens het dagelijks gemeentebestuur een geschikte plek. Wel zullen komende jaarwisseling vuurwerkvrije zones worden ingesteld rond winkelcentra, zieken- en verzorgingshuizen en eventuele andere gevoelige objecten. Door het Rijk is verder bepaald dat er op oudjaarsdag pas vanaf 22.00 uur 's avonds vuurwerk mag worden afgestoken (tot 02.00 uur) in plaats van 10.00 uur 's ochtends, maar dat lijkt een niet te handhaven beperking.

http://www.pzc.nl/regio/bevelanden/geen-locatie-en-geld-voor-centrale-vuurwerkshow-in-goes-1.4602666

i.l.i

Registered User
We hoeven geen showtje hier.. Groenlinks kan beter energie stoppen in de verkeersveiligheid, die is in Goes de op 4 na slechtste van NL. Daarnaast denk ik dat er genoeg vuurwerk zal worden afgestoken. Is elk jaar zo

Poziloc

FPM Hangouderen
in plaats van 10.00 uur 's ochtends, maar dat lijkt een niet te handhaven beperking.

Een zinnetje wat je vaker voorbij ziet komen.

Chrissie81

Registered User
Een beetje reëel denkend mens weet ook dat dat nooit gaat lukken om te handhaven. Als ik nu al hoor wat er in de weekenden de lucht in gaat, waar is al die handhaving dan ;)

ifeelfine

Registered User
nu moet ik zeggen dat het hier verdacht rustig is tov andere jaren maar dat kan ook omdat de voorraad aardig geslonken is tijdens het WK :p

Eric S

Registered User
Ik woon redelijk op het platteland. Nu zijn er zon 30 jagers al een hele week aan t jagen hier achter m'n huis, dat zijn knallen harder dan nitraten. Gek genoeg hoor je daar nooit iets over. Van deze knallen schrikken de huisdieren net zo lijkt me. Dus waarom iets handhaven of verbieden terwijl hetzelfde maar dan met geweren wel word toegestaan.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Eigenlijk wel bizar toch? NL wil de vuurwerktraditie af om deze in te ruilen voor centrale vuurwerkshows en NU is er al gelijk geen geld voor.

Wat zijn we toch een zielig landje he!

Pyromaniac 1975

Registered User
Ik woon redelijk op het platteland. Nu zijn er zon 30 jagers al een hele week aan t jagen hier achter m'n huis, dat zijn knallen harder dan nitraten. Gek genoeg hoor je daar nooit iets over. Van deze knallen schrikken de huisdieren net zo lijkt me. Dus waarom iets handhaven of verbieden terwijl hetzelfde maar dan met geweren wel word toegestaan.

Probleem is dat veel mensen niet aan jagers denken maar het gelijk op vuurwerk gooien.

Gr

magnolia

Registered User

ik zou verhaal gaan halen als ik jou was .
ik kan op zijn minst best begrijpen hoe dit in elkaar zit .

Eric S

Registered User
ik zou verhaal gaan halen als ik jou was .
ik kan op zijn minst best begrijpen hoe dit in elkaar zit .

Ze zullen vast wel een vergunning hebben en ik stoor me er verder ook niet aan.
Gaat me meer over andere mensen die last hebben van vuurwerkknallen maar nu lekker hun mond houden.

tronetti

Registered User
Locatie zou niet echt een probleem moeten zijn.
Op het bedrijventerrein De Poel zijn nog genoeg braak liggende stukken grond, waar je best een consu/prof showtje neer kan zetten.
En een geld kwestie hoeft het ook niet te zijn. Gemeente Goes (en Gemeente Veere) krijgen zowiezo hun verloren miljoenen terug uit Ijsland.
Probleem is dat bij het college 'vuurwerk' nou niet echt bovenaan de ladder staat.
Bovendien zijn ze weer al met een prestige project bezig, wat Middelburg en Vlissingen niet voor elkaar hebben gekregen.
Kost ook weer een paar miljoen. Andere projecten die op de lange baan zijn geschoven wegens bezuinigingen worden nu weer overwogen.

En die 'Zeeuwse Italiaan' gaat met een goede Single Malt in de hand kijken hoe ze de nieuwe richtlijnen denken te gaan handhaven...
:hehe!:

tronetti

Registered User
Natuurlijk, jullie plaatsen bij het buffet zijn al ingecalculeerd hoor.
Mag jij de ijsfontijntjes aansteken.:smiling:

Bovenaan