'Geef buurman met illegaal vuurwerk aan'

Moontan

Moderator
Medewerker
'Geef buurman met illegaal vuurwerk aan'

VeiligheidNL roept mensen op om Meld Misdaad Anoniem te bellen als ze vermoeden dat de buren illegaal vuurwerk in huis hebben. In Nederland ligt aan het eind van het jaar naar schatting 1 tot 2 miljoen kilo illegaal vuurwerk opgeslagen bij mensen thuis.
Waar de professionele vuurwerkbranche aan strenge veiligheidsvoorschriften moet voldoen, ligt het illegale vuurwerk vaak onbeschermd op zolders, in garages of zelfs op slaapkamers. In de nieuwe vuurwerkcampagne van VeiligheidNL wordt daarom gewaarschuwd voor de gevaren van het illegaal opgeslagen vuurwerk.
Bompak
Volgens VeiligheidNL laten mensen die illegaal vuurwerk afsteken zich niet zo makkelijk afschrikken. Daarom richt de campagne zich dit jaar vooral op omwonenden.
Om aandacht te vragen voor de risico's was er de afgelopen week een opvallende actie. In diverse plaatsen belde een man in een bompak aan bij een rijtjeshuis en vroeg mensen of ze een pakket waarin vuurwerk leek te zitten voor de buren wilden aannemen en bewaren.
Veel mensen reageerden verontwaardigd en zeiden geen vuurwerk in huis te willen. VeiligheidNL noemt het belangrijk dat mensen zich uitspreken tegen "explosieven in de buurt".

http://nos.nl/artikel/2010339-geef-buurman-met-illegaal-vuurwerk-aan.html

Pancake77

Registered User
Behoorlijke uitlokking deze oproep, hoe bepaald een burger of het illegaal vuurwerk is, gaan we nu dus op aannames huiszoekingen verrichten?

Koetje

Registered User
De NSB denkt met u mee. Misselijkmakend kloteland is dit geworden zeg. Zag laatst in een bus een advertentie om zwartrijders aan te geven. wtf.

WhiteFang

Registered User
Mocht ik weten dat de buurman, cobra's, lawinepijlen, shells etc heeft liggen VOOR HANDEL. Dan geef ik deze persoon aan, ik heb kinderen thuis als deze hierdoor in gevaar komen...Desondanks dat spul verziekt ons jaarlijks pleziertje.

Pancake77

Registered User
Mocht ik weten dat de buurman, cobra's, lawinepijlen, shells etc heeft liggen VOOR HANDEL. Dan geef ik deze persoon aan, ik heb kinderen thuis als deze hierdoor in gevaar komen...Desondanks dat spul verziekt ons jaarlijks pleziertje.

Het is iets anders als je het weet, maar de meeste mensen weten nieteens het verschil tussen een rotje en een cobra en gaan tegenwoordig al bellen als je het oud papier aan de weg .

Dennis010

Registered User
Daar zit iedere diehard freak.... de hele buurt weet dat jij altijd veel vuurwerk hebt. Hoeft maar een nsb-er bij te zitten die ff belt en je hebt bezoek met je LEGALE vuurwerk. Komen ze het alsnog meenemen ivm de 25 kg regel.

Nooit meer thuis met Oud en Nieuw...

Bovenaan