Gasbrander praxis

KoenL

Registered User
Bij die site staan zeker goedkope aanstekers,

De grootste versie is zelfs in de aanbieding voor 12 euro :D

Zijn er mensen met ervaring met de aanstekers van de aanstekerwinkel?

Jazeker, ik heb de Superlighter en de Gunlighter. Beide helemaal perfect! Gas vlam is zeer heet, dus vuurwerk is zeer snel aangestoken (handig om zo snel mogelijk, meerdere dingen aan te steken). Enige nadeel vind ik, is dat de mond van de aansteker, heel heet wordt, vooral als je hem een tijdje achter elkaar nodig hebt.

Prima service overigens! Aanraders.:cool:

Cornel

Registered User
Piëzo ontsteking,

ik zal zo even een foto ervan plaatse

s5001128ut2.jpg

even terug te komen op mijn aansteker, hij werkt nog wel gewoon perfect dus om nieuwe te gaan kopen, dat zie ik nog niet zitten :cheesy:

het ging mij er meer om om hem gewoon schoon te kunnen maken maar bedankt voor de tips.

ramon&marijke

Registered User
Wellicht zou je nog Cola kunnen proberen, dat goedje bruist vrijwel alles schoon. Weet alleen niet of dit nadelige gevolgen kan hebben voor je aansteker

GMP82

Zilveren Member
Als het nu echt hard waait zou je toch ook die onkruid verbranders kunnen gebruiken om je cakes mee aan te steken? Zit een steel aan van een meter ofzo, dus sta je ook meteen niet met je hoofd boven zo`n cake te stuntelen ( de beschonken freaks onder ons )Voor de echte fire freaks zou je natuurlijk een dakdekkers set kunnen regelen, grote gaspot, 10m slang en een goede brander :d

Dit is zoeken naar een oplossing voor een probleem dat niet eens had mogen ontstaan...

Cornel

Registered User
Nou hieronder mijn nieuwste aanwinsten, gekocht bij de aanstekerwinkel.
Over de eerste (deluxe) ben ik zeer te spreken, ligt lekker in de hand goeie vlam. Denk dat deze zeer handig is voor overdag kleine dingen aan te steken.

s5001160zw4.jpg

Dan de 2de, de grootste.
Vergelijk baar met de hotspot, alleen kan je deze gewoon simpel bijvullen met aanstekergas. Werkt goed, mooie grote vlam die goed in te stellen is. Denk dat deze vooral bij groot vuurwerk s'avonds handig is. Alleen misschien ligt dat aan mij, deze lijkt wel beetje te blijven hangen als je hem 1 keer indrukt. Hij gaat niet meteen uit de vlam.

s5001159gr8.jpg

Patrick

Registered User
Nou hieronder mijn nieuwste aanwinsten, gekocht bij de aanstekerwinkel.

Even een vraagje over deze aanstekers. Kun je zien waar de vonkontsteking plaats vind van deze dingen. Probleem bij bijv de Hot Spot is dat deze vlakbij de mond zit en verder zonder enige bescherming, daarom ligt de onsteking dus bloot voor vuil en vocht. Waar zit hier de ontsteking en in hoeverre is deze beschermd tegen vuil?

Cornel

Registered User
Dat mag je vrage :p

Nee de onsteking plus zeg maar even de kop van het brandertje zitten heel stuk afgeschermd, zoals je wel kan zien op de foto die ik even snel gemaakt heb.

Dat brengt wel het volgende nadeel met zich mee, het ijzere gedeelte word heel erg heet als je hem lang aanhoud. Maar ik denk zelf dat als je gewoon lontje aan zou steken, er niks bij kan komen. Tenzij je het lontje erin duwt.

De vlam is lang genoeg om hem op genoeg afstand te houden ervan dus ik denk zelf dat het stuk beter werkt dan de hotspot.

als je goed kijkt zit op de foto de onsteking rechts.

s5001162rz6.jpg

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Dan de 2de, de grootste.
.. bla bla bla ...Alleen misschien ligt dat aan mij, deze lijkt wel beetje te blijven hangen als je hem 1 keer indrukt. Hij gaat niet meteen uit de vlam.

s5001159gr8.jpg

dus niet gelijk in je broekzak steken , anders gaat dalijk het verkeerde lontje branden !!!

zuen

Registered User
Het zijn toch erg mooie aanstekertjes van aanstekerwinkel.nl. Ik dacht eerder dat het turbo aanstekers waren, maar nu ik de vlammond zie, zie ik dat het een jetflame is. Het verschil: turbo is een brede blauwe vlam zonder een scherpe kegel en deze kan ook redelijk heen en weer wapperen, jetflame is zo'n flam met een scherpe kegel (voor de gene die dat nog niet wisten:amuse:)

P

poziloc

Guest
Die aanstekers van aanstekerwinkel.nl zijn op zich goed te noemen.
Ik heb hem volop gebruikt in Valencia en heeft geen dienst geweigerd.
Het gaat om deze versie

imagemagic.php

roelz

Registered User
Hihi, heb zelf ook een bestelling de deur uit gedaan.. Het zijn ook van die hebbedingetjes. :embarrest: Denk dat dat metalen kapje een hoop lont spetters uit de vonkbrug en gas/lucht mengertje (die douche kop) houdt. :idea:

Cameo

Registered User
Door de crash is mijn post weg, maar dat geeft niet. Ik wou alleen melden dat ik (enthousiast geworden door dit topic) dinsdag twee aanstekers bij Yves heb besteld en deze donderdag al in huis had! En de verzendkosten waren echt vriendelijk (1,76). Helemaal top!

Ik heb overigens de Deluxe uitvoering besteld en als reserve de "smart" uitvoering. De vlam ziet er bij beide aanstekers prima uit.

Groetjes,
Cameo

Yvez

Registered User
Inmiddels staan er 2 filmpjes op youtube:

Superlighter Deluxe
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/o5dRnS5Hsig"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/o5dRnS5Hsig" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Superlighter: hier kan je ook zien hoe de vlam versteld kan worden dmv een maat 4 platte kop bit (van bijv. accuboor). In de praktijk blijken veel mensen niet te weten hoe de vlam versteld moet worden...lijkt mij helder zo.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-H4d_UDL4us"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-H4d_UDL4us" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

raymondgreat

Registered User
OMG, je gaat hier toch geen vuurwerk mee aansteken:confused:
dat moet met een aansteeklont, mijn kinderen!
ik zou dat nooit gebruiken, straks ga je per ongeluk door het karton heen, totaan het kruit en dan..? heb je een probleem

Laatst bewerkt:

Yvez

Registered User
ik zou dat nooit gebruiken, straks ga je per ongeluk door het karton heen, totaan het kruit en dan..? heb je een probleem

Steek jij je vuurwerk maar lekker met een aansteeklont aan hoor...als jij dat fijn vind ook goed.
Welk karton?? Je moet een lont aansteken, niet het karton..

Stefanfreak

Registered User
Ik heb de SuperLighter Deluxe besteld en inmiddels ook al binnen. Hij doet het goed en ligt lekker in de hand. Top dingetje!!!

vonk

FPM Moderator
Medewerker

Lekkere opmerking, zie mensen nog staan met oud en nieuw lekker blazen tegen het aansteeklont om het lontje aan te krijgen vlakbij hun gezicht!!!!!

Deze branders hebben een zeer goede vlam waardoor het lont direct aangaat.

AWG

Registered User
tja ieder zijn meug.:amuse:

ik heb altijd al aansteeklonten gehad en nooit problemen ondervonden nou das verders prima.

jullie vinden zo,n gasbrander handig nou ook prima.

ieder zijn eigen manier hoor.

ik zeg altijd maar: als het maar veilig gaat.
ik denk over het algemeen dat jullie veiliger afsteken dan de meeste dronken torren die je om 12 uur ziet die met een halflamme kop hun peuk in de cake laten vallen.

en zo,n gasbrander kun je net op het uiterste tipje tegen de lont houden en dan gaat hij lekker branden al dus das oke zonder dat je het karton raakt.

ik gebruik altijd een zaklampje om op de lont te schijnen als ik hem met de aansteeklont aan wil steken, en zo heeft iedereen zijn eigen handigheidjes.:smile:

Bovenaan