GAAT NIET DOOR Demo Zoetermeer van Herwijnen

Moontan

Moderator
Medewerker
Datum: 18-12-2017
Plaats: Zoetermeer
Provincie: Zuid-Holland
Wie: Big smile fireworks
Tijd: Rond 20:00
Winkel: Van Herwijnen Vuurwerk ( Vuurwerkzoetermeer.nl )
Wat: Consu + proff
Waarom Winkel Demo

Moontan

Moderator
Medewerker
Re: Demo Zoetermeer van Herwijnen 18-12-2017

Van Herwijnen is er vroeg bij!! De eerste demo van 2017 is een feit,

stefantvs

Administrator
Medewerker

Thanks Fred.
Ja ja het aftellen kan weer beginnen ;-)

adgertic

Registered User

Mooi op tijd ook.
Agenda er even bijgepakt.
Ik heb nog niks die dag. :grin:

Dennis010

Registered User

Durft iemand al een weersvoorspelling aan? Ik hoop dat het droog blijft....

Dim

Product Beheer
Medewerker

Ja ja, dat is fijn. We zijn er weer bij hoop ik!

Weersvoorspelling:
10/15CM sneeuw en een temperatuur van -11,8graden.

Moontan

Moderator
Medewerker

Ook aanwezig. Altijd een leuke demo op een prachtige locatie.

Moontan

Moderator
Medewerker

De vuurwerkshow (alweer onze 22e sinds 1996) vindt plaats op dezelfde locatie als afgelopen jaren: het eiland in de Grote Dobbe dat naast de Markt ligt.

Op maandag 18 december 2017 om 20:00 uur zullen wij onze vernieuwde collectie siervuurwerk met een kruitlading van 150 tot 500 gram af gaan steken.

We schieten in totaal 36 siervuurwerk artikelen, waarvan 29 items nieuw zijn! Tijdens de show ziet u oa 4 eigen label producten en 11 compound-boxen met meerdere verschillende cakes.

Vóór de show kan iedereen alvast genieten van de overheerlijke oliebollen die Bakker Jongerius uitdeelt.

Direct na de vuurwerkshow hebben wij als toetje een grote vuurwerkfinale die mogelijk gemaakt is door de Winterfair

http://vuurwerkzoetermeer.nl/vuurwerkshow

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker

Helaas...
Bron: Streekblad Zoetermeer

De opgelegde maatregelen maken een nieuwe vuurwerkshow onmogelijk.
Onvolledige evaluatie draait vuurwerkshow de nek om.

Door Robbbert Roos

Zoetermeer - Sinds 1996 organiseert Van Herwijnen jaarlijks een prachtige vuurwerkshow voor haar klantenkring en de inwoners van Zoetermeer. Een evenement wat dankzij de uitvoering en locatie, jaarlijks rond de 3000 bezoekers trekt uit heel Nederland. Toch komt aan deze traditie een eind, Nieuwe regels maken het voor Van Herwijnen onmogelijk om door te gaan.

Dennie van Herwijnen kijkt nog eens mistroostig naar de stapel papieren voor hem. Veranderende regels maken het organiseren van een nieuwe vuurwerkshow voor hem steeds moeilijker. Van Herwijnen: "Het huidige college zegt in de media dat men graag in kansen denkt, en kijkt wat er samen mogelijk gemaakt kan worden. Ik merk daar in de praktijk weinig van. Er wordt alleen getoetst en niet meegedacht." Het evenement is enorm gegroeid. Waren het in het begin nog 50 á 60 bezoekers, de afgelopen jaren schommelde het bezoekersaantal rond de 3000. Van Herwijnen: ''Daar ben ik natuurlijk erg trots op." Toch ontstaat er in februari van dit jaar wrijving. ''In de evaluatie over de show van 2016, die ik overigens niet bij mag wonen, stonden verschillende aannames en onjuistheden die een verkeerd beeld van de situatie gaven. Ik werd gebeld door de afdeling vergunningen die mij vroegen of ik hier nog wel langer mee door wilde gaan. De conclusie na de evaluatie was namelijk niet mals." Bij de evaluatie werd verwezen naar een rapportage van handhaving en politie die Van Herwijnen niet in mocht zien. Een rapportage waarin volgens Van Herwijnen door handhaving zwaar overdreven werd, bijvoorbeeld over het afsteken van illegaal vuurwerk tussen het publiek. Iets wat volgens Van Herwijnen door hen niet vastgesteld kan worden. Ook een opstootje later die avond op een andere plaats in het Stadshart werd Van Herwijnen aangerekend. "Ik heb eind oktober bij de gemeente aangegeven met welke punten ik het niet eens ben. Daar wordt wel naar geluisterd maar de evaluatie wordt niet aangepast. Nu moet ik dus voldoen aan nieuwe eisen zoals een reddingsboot in het water, dranghekken zoals bij grote concerten op een plek waar bijna niemand staat, en tassencontrolles. Maatregelen die gebaseerd zijn op verkeerde gegevens. Daar pas ik voor. Ik ben er helemaal klaar mee."

Moontan

Moderator
Medewerker

Jammer, een van de leukste demo,s van Nederland. En het erge van alles is dat de enige overlast die veroorzaakt wordt en gevaar oplevert komt van jongelui die bij de demo gevaarlijke cobra,s afsteken. Laten ze daar nu eens wat aan gaan doen!!

stefantvs

Administrator
Medewerker

eerst die vogel.... en nu dit....
Bagger bende daarzo :eek:mg:

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Zwaar vuurwerk tussen publiek, opstootjes...

Meer centrale shows graag! Want dan gebeurt dat niet!

/sarcasme modus uit

In en in triest dit.

Bovenaan