Ga jij voor siervuurwerk de grens over?

Ga jij voor siervuurwerk de grens over?

• Ja

Stemmen: 75 62,5%
  • Nee

Stemmen: 45 37,5%

• Total voters
    120

KoenL

Registered User
Hoe kan het ook anders; Nederland loopt weer achter. Het was een mooie verbetering, van 200 gram naar 500 gram met 15 gram per schot. Echter gaan Duitsland en België ook met de tijd mee. Ook daar kan je naartoe voor 500 grams cakes, maar wel met 25 gram per schot. De Original demo heeft laten zien wat het verschil kan zijn tussen 15 en 25 grams cakes.

Wat doe jij? Ga je weer de grens over voor je siervuurwerk of ben je nog steeds tevreden met de huidige wetgeving in Nederland?

Let op:
- Het gaat hier om siervuurwerk, niet om knallers etc.
- En stem is niet openbaar, dus niemand ziet waar jij op stemt. Het gaat puur om de 'statistiek'.

hutter

Registered User
Even een toelichting van mijn kant.
Ik heb nee gestemd.

Ben tot op heden zeer tevreden met het Nederlands sier aanbod.
Bedenk als je de grens over gaat dat je gepakt kan worden met alle gevolgen vandien.

Maar beste mensen ieder moet doen wat hij zelf wil.

Reinier22

Registered User
Ik zou het wel doen, ik heb het voor het laatst 2 jaar geleden gedaan, maar zoals hutter nu ook zegt: Het aanbod in Nederland aan Siervuurwerk vind ik nu prima, er zitten zat mooie cakes tussen.
Dus ik heb geen reden om de grens over te gaan en onnodig risico te lopen.

Vuurwerk023

Registered User
Ik heb op nee gestemd het is natuurlijk wel goedkoper en beter effect. Maar je hebt ook een risico wat zich daarbij aan vastbind dus dan maar nee en de buren hebben al mooie potten uit België en Duitsland dus met het Nederlandse spul ben ik dan al tevreden hoor.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik ha afgelopen zaterdag in Belgie weer prachtige spullen gezien. Een vuurwerkfreak als ik zou dat spul best graag willen afsteken met oud en nieuw. Maar toch ga ik er niets van kopen. Het nederlandse vuurwerkaanbod is de afgelopen jaren ook extreem verbeterd. Dus koop ik netjes mijn vuurwerk de laatste 3 dagen in Nederland. Slaap er een stuk beter van en met oud en nieuw sta ik heerlijk rustig te stoken!

Z@P

Registered User
Nee, buiten de nieuwe hydra reeks van OF ben ik nog niet heel erg onder de indruk. Genoeg moois hier te krijgen dus dat risico wil ik niet nemen. De prijzen in nl moeten ze wel wat aan gaan doen want als aales nog verder blijft stijgen dan word je als liefhebber haast gedwongen! 1 500gr cake hier kan je er daar 3 halen...

Door deze nieuwe regels van de buurlanden beland nl weer in dezelfde boot, voor veel mensen wors het nu weer aantrekkelijk om de grens over te gaan

Laatst bewerkt:

maartenvincent

Registered User
Nee. Ik vind de effecten tot nu toe in de Belgische cakes wel groot maar lang niet altijd mooi. Het is ook voornamelijk gemixede effecten in cakes, en daar ben ik geen groot fan van. Ook wil ik het risico niet lopen om er voor gepakt te worden.

Red Eagle

Registered User
Ben het met Zap eens dat buiten de Hydra cakes van OF er genoeg spul in Nederland te koop is waar wij ons prima mee kunnen vermaken zonder de nodige risco te lopen gepakt te worden.
Komen er echter meer cakes van het Type Hydra a en tegen een gunstigere prijs dan is dat ritje Bels nartuurlijk wel aantrekkelijk.
Dan komt dat hebbe hebbe weer en als we er dan toch zijn nemen we gelijk die paar harder knallers mee want die prut uit eigen land is om te janken.
Dat risco om gepakt te worden blijft altijd maar de grenscontroles zijn de laatste jaren te verwaarlozen en mede daardoor is het risco tot heel klein terug gebracht.
Er rijden ook elk jaar weer honderden Nederlanders naar Duitsland en das niet omdat de cakes hier zoveel mooier zijn dan in Nederland,das puur omdat ze in Nederland 40 euro betalen voor een cake die hier een 10tje kost!!

Wolff_freak7

Registered User
Ik heb ja gestemd, als ik de kans krijg om goedkoper en ''beter'' vuurwerk te krijgen dan ben ik de grens over.
alleen voor de Monsterking van Nico Feuerwerk zou ik al de grens over gaan.
het wordt tijd dat ze die is naar Nederland halen.

bridge

Bronzen Member
Het is een goede vraag. Het gaat niet alleen om die nw potten van Thor. Daar zit wat heel goed spul bij, maar qua zuivere kwaliteit van boeketten denk ik dat bijv, Bonfire wat verder is. Maar er zit ook nieuw Pyrostar spul aan te komen en dat is andere koek dan Thor. En wat kunnen we nog verwachten van Tristar en Salon Roger?

Van Pyrostar is al een pot "blinking world" beschikbaar en dat schijnt een waanzinnig mooi blok te zijn.

Quadriffis

Registered User
Die 25gram per schot is voor mij nog geen reden om in België of Duitsland vuurwerk te halen. Maar die extreme prijzen in Nederland gaan wel tegenstaan. Het is dat er met diverse acties er nog best wat uit te halen valt maar de verschillen zijn groot en dat lonkt natuurlijk wel heel erg...

painkiller

Registered User
Ik heb ook ja gestemd.
Voor sier ben ik eigenlijk nooit naar belgie gereden maar wel naar duitsland om de Lidl en Aldi een bezoekje te brengen. Niet zozeer omdat het daar veel mooier is maar wel omdat je voor 100,= je kar kan volladen.
Belgie heeft me qua sier nooit echt getrokken (al is het super dichtbij) aangezien het maar iets goedkoper is en niet mooier dan wat we in nederland krijgen. Na het zien van de filmpjes van de Hydra serie gaat daar dit jaar waarschijnlijk verandering in komen. Ik denk dat de complete serie een ritje naar nederland gaat maken :embarrased:

smilli

FPM Filmer
Ik heb ja gestemd, na het zien van de demo van original loopt nederland toch weer achter met siervuurwerk op belgie.
Behalve dat is duitsland bijvoorbeeld vele malen goedkoper dan nederland en dat vind ik een hele goede reden om over de grens te gaan. Verder qwa siervuurwerk moeten we niet de pijlen vergeten die in nederland eigenlijk niets voorstellen als je kijkt naar de Big 3, Top stars en Tivoli pijlen uit belgie.

bridge

Bronzen Member
Wel grappig eigenlijk die "wapenwedloop". Belgie neemt toch wel weer een fikse voorsprong als je het in de breedte bekijkt: knallers, pijlen (75 gr) potten (500 gr/25 p/tube). Voeg daarbij dat er steeds meer Nederlandse potten zullen komen op de Belgische markt. tsja..

olaf81

Registered User
Ik zou alleen al om de prijzen naar belgie willen,echter lukt mij het nog wel om met mijn budget redelijk veel vuurwerk in Nederland zelf te kunnen kopen.Verder ben ik gewoon zeer tevreden met wat ze hier te bieden hebben.Dus zie ik nog geen reden om de grens over te gaan.

Toen de 500gr er nog niet was had ik wel serieuze plannen om een keer richting Belgie te gaan.

blackpowder

Registered User
Ja voor de prijs is het leuk zelfs om dat er naar toe te rijden incl benzine.
tevens de iets ruimere wetgeving met betrekking tot siervuurwerk maakt het heel aantrekkelijk.

hetgene dat het juist niet aantrekkelijk maakt is het feit dat je een fikse boete kan krijgen.

maar ik zou er voor omrijden.

mvg blackpowder

bloodveins

Registered User
Ik heb ook nee gestemd. Tegenwoordig is er zat moois verkrijgbaar in Nederland en met alle kortingacties hoef je het voor de prijs ook niet meer te doen. Zou het ook een onnodig risico vinden.

Bovenaan