Fun met singleshots

Davis

Registered User
Ik ben grote van van Single Shots Mortiertjes. Ze zijn super goedkoop, en je kunt er alle kanten mee op (letterlijk).

Nou zie ik wel eens filmpjes op youtube etc. waar men deze dingen op de kop zet, ze vanuit de hand laten schieten, of 25 stuks aan elkaar laten doorlonten.

Maar wat doen jullie nou met Singleshots? Ik heb dit jaar 6 soorten besteld, met een totale inhoudt van zo'n 135 single shots. Probleem is dat ik er vaak snel moe van wordt als ik ze neer zet en aansteek. Maar wat kun je er nou nog meer mee doen behalve ze neerzetten en aansteken.

Kortom: Wat doen jullie met een overdosis aan singleshots, ik probeer zo een lijstje te maken met inspiratie voor oudjaarsdag. Ander soort vuurwerk in grote aantallen zoals babypijltjes, kanonslagen etc. mogen ook worden gepost, laat je fantasie en creativiteit de vrije loop!

deamonchild

Registered User
Ik heb vorig jaar een rek gemaakt waar er zoals je zelf al zei een stuk of 50 in pasten en met magic whip doorgelont ging dat prima :) alleen de 5 uur voorbereiding om alles goed vast te zetten zodat het geen voetzoekers werden was het me toch niet meer waar dus dit jaar voor mij 1 of 2 pakjes max ( ben ten slotte ook al bijna 30 :p )

Davis

Registered User
Ik heb vorig jaar een rek gemaakt waar er zoals je zelf al zei een stuk of 50 in pasten en met magic whip doorgelont ging dat prima :) alleen de 5 uur voorbereiding om alles goed vast te zetten zodat het geen voetzoekers werden was het me toch niet meer waar dus dit jaar voor mij 1 of 2 pakjes max ( ben ten slotte ook al bijna 30 :p )

Ach, je bent nooit oud genoeg voor fireworks toch ^^

Zo'n rek lijkt me wel chill, maar de tijd die je erin moet steken die heb ik helaas niet. Meestal kloot ik maar wat aan als ik het spul binnen heb, maar volledige rekken.. Ik woon midden in de stad, dus heb ook geen plek om een rek o.i.d. in elkaar te prutsen.

maartenvincent

Registered User
Dit onderwerp komt wel dicht bij activiteiten die men liever niet wil zien op de site (vuurwerk gebruiken op manieren waar het niet voor bedoeld is, zoals op de kop houden en vanuit de hand schieten).

Davis

Registered User
Dit onderwerp komt wel dicht bij activiteiten die men liever niet wil zien op de site (vuurwerk gebruiken op manieren waar het niet voor bedoeld is, zoals op de kop houden en vanuit de hand schieten).

Nou, daar wilde ik inderdaad niet naartoe. Ik wilder eerder naar het knutselen met vuurwerk gaan, maar mits dit liever niet wordt besproken hier, dan leg ik me daar graag bij neer.

Galaxis

Registered User
Je kan 2 dingen doen , of gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn , per stuk dus wegzetten en aansteken. OF je lont er tig aan elkaar in een project. Meer opties heb je niet.

Poziloc

FPM Hangouderen
Doorverbinden mag hier gewoon besproken worden...het gaat meer om het uit de hand schieten en het op de kop zetten van deze single shots.

Een rekje is zo gemaakt in principe. Men neemt een plank en een lijmpistool...je lijmt de singleshots op de plank en legt er eventueel een stuk van dat crackling lint langs...uiteraard langs het lont.
Je prikt bijvoorbeeld met een priem een gaatje in het crackling lint en stopt hier het lont van de single shot in...stukje tape om het af te plakken ,zodat het op z'n plaats blijft.

bloodveins

Registered User
Ik heb vorig jaar zoveel binkies doorgelont dat ik het zat was. Toen kwam mijn vader met een nietpistool, hele korte nietjes erin lont erdoor, binkie lont erdoorheen en vastnieten. Je kan zo heel snel doorlonten! Zorg wel dat je ze goed vastzet.

!-Joost-!

Registered User
Nietjes in singleshots is gevaarlijk, door de vonken kan de singleshot afgaan?

Ik hoop dus maar dat je in je rekje bedoelt ;')

sprinkhaan

Registered User
In waaiervorm geplaatst in Z shape (zo heette dat toch?). Die heb ik nog niet gezien. met roze visco voor een lekker tempo.

DioR

Registered User
Overschot aan singleshots... Tja, gewoon bewaren tot volgend jaar en wat minder singleshots bestellen dan he...

D

Deleted member 17038

Guest
Ik heb er niet veel maar ik denk dat ik er wel iets leuks mee kan maken met het roze lont dat ik nu binnen heb. Doorlonten de enige optie!

bloodveins

Registered User
Hoofdlont boven op het lont van de singleshot leggen. Vervolgens het lont van de singleshot strak naar boven vouwen zodat deze de hoofdlont klemt, nietje er in en klaar. Zorg wel dat je nietjes niet te ver de singleshot ingaan!

Bovenaan