Fries verliest oog door vlinderbom

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Gevaarlijke dingen zijn het ook, die supervlinders met klei erin. Ze zijn zo onvoorspelbaar, omdat je niet weet welke kant het stuk beton uit vliegt.

Marco_clappers

Registered User
super vlinders zijn zeker gevaarlijk, in een straat waar ze ook supervlinders hadden afgestoken zatten overal beton plekjes op de ruiten , en er was ook iemand tegen haar hand geraakt haar hele hand was blauw, ik heb welleens mee gemaakt dat ik bijna geraakt werd toen ik op zeker 50 meter afstand stond, ik hoef die dingen niet meer:p

Tony

Administrator
Medewerker
In Spanje maken ze zonder klei of wat dan ook. Deze hebben geen stop en er vliegt dus zo goed als niks door de lucht bij het knallen., Original Fireworks heeft deze knallers een beetje nagemaakt wat alleen maar weer goed voor de veiligheid. Helaas zijn ze ook Illegaal.

nitraat4life

Registered User
Ik heb ook een stuk klei van een Vlinder tegen mijn knie gehad, komt hard aan kan ik je vertellen.. Overigens had ik wel voldoende afstand en het op een pleintje ver van huizen o.i.d en zoals ik al zei zeker zon 15/20 meter afstand. Vind het maar gevaarlijk die stukken beton die rondschieten haal ze niet meer..

van der veen

Registered User
gewoon troep is het!
levensgevaarlijke rotzooi! de knal is leuk maar dat beton dr in is zo link.
het schiet gewoon dwars door dubbel glas heen!je zal het in je oog krijggen

RNBakker

Registered User
Als deze vlinders met beton/klei niet meer op de markt komen dan gaat het percentage vuurwerkgewonden heel sterk naar beneden. En ook de schade aan auto's etc. daalt dan drastisch.

Deze knallers zijn de grootste veroorzakers van het verslechterende sentiment van het grote publiek ten opzichte van vuurwerk in het algemeen.

De mensen vinden de knallen te hard, ze raken gewond of hun bezit raakt beschadigd. Degenen die deze dingen importeren zijn uiteindelijk verantwoordelijk/oorzaak voor een eventueel vuurwerkverbod.

KCLO4

Registered User
In Spanje maken ze zonder klei of wat dan ook. Deze hebben geen stop en er vliegt dus zo goed als niks door de lucht bij het knallen., Original Fireworks heeft deze knallers een beetje nagemaakt wat alleen maar weer goed voor de veiligheid. Helaas zijn ze ook Illegaal.
Alles valt of staat met de kwaliteit van het flash powder. Goede flash behoeft nauwelijks opsluiting; kijk maar naar de oude Super Blitzknall Rakete van Weco. Zat gewoon een plastic dopje op de kop geperst wat je er heel makkelijk uit kon wippen. Dat de Spanjaarden goede flash composities kunnen maken, nou daar zijn we middels de Fallas wel achter.:nuts:

Bovenaan