Frankrijk Algemeen

Guusje

Member
Ik meen mij te herinneren dat ik een jaar of 15 geleden shellkitjes in een Franse winkel zag. Zijn die daar nog legaal te krijgen of is dat ook daar niet (meer) toegestaan?
In Frankrijk is alles. Zag ze o.a. hier (nabij Parijs):

firewire

Registered User
In Frankrijk is alles. Zag ze o.a. hier (nabij Parijs):

Bij o.a een soort van dierenwinkel-keten kon je ‘iig rond 14juli’ zo’n 15jr geleden ook nog t/m 4” los kopen en de buizen erbij huren.
Of dat ook nog zo is, geen idee.

Z@P

Registered User
Ik denk niet dat je daar nog 4” shells kunt kopen. Wel interessant op die website wordt een 5 daagjes training a 1000 euro aangeboden en dan mag je wel F4 kopen en in bezit hebben voor zover ik het begrijp. Als ik ergens een huis op het platteland van frankrijk zou wonen met veel ruimte had ik dat wel gedaan haha

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Wat niet klopt is dat de SC1 was afgekeurd.
Even jeuken.
Het was toch zo dat er 2 partijen waren geïmporteerd? 1 via Rotterdam en 1 via Hamburg?
En dat 1 van de 2 partijen is afgekeurd, het gevolg dat sommige winkels het artikel wel mochten verkopen en andere niet?

firewire

Registered User
Even jeuken.
Het was toch zo dat er 2 partijen waren geïmporteerd? 1 via Rotterdam en 1 via Hamburg?
En dat 1 van de 2 partijen is afgekeurd, het gevolg dat sommige winkels het artikel wel mochten verkopen en andere niet?
Dit is een verzonnen verhaal en kan je vergeten.🫣
On-topic.😉

firewire

Registered User
En dít zal je ook steeds meer gaan tegenkomen in Frankrijk want men timmert flink aan de weg daaro:

Guusje

Member
@Guusje: kijken ze je in Frankrijk raar aan als je over korting begint?
Je kunt het altijd proberen. Ik heb het zelf nooit gedaan, ook niet omdat ik nooit hoeveelheden heb gekocht waarbij dat echt relevant is.

De cultuur is echter anders dan bij ons. Nederlanders zijn echt koopjesjagers, struinen vaak de goedkoopste aanbieders af en en dat doen de Fransen veel minder. Bovendien spreken de verkopers doorgaans alleen Frans. Je moet wel een redelijk woordje Frans spreken om een korting te bedingen. Het is niet zoals op de markten in Polen en Tsjechië waar je aan een paar gebaren genoeg hebt.

Guusje

Member
Nu is het nog wachten in dit topic tot Guusje met een geschikt vakantiepark komt, waar huisjes gehuurd kunnen worden om vervolgens 14 juli lekker los te kunnen gaan…
Hierover ben ik inderdaad aan het denken. Een weekend rond 14 juli, goed bereikbaar park met stooklocatie, FPM korting en dan een gezamenlijk stook avond of een Franse versie van de Zena Trophy (hiervoor moet interesse zijn door bedrijven die de Franse markt willen veroveren.)

Zeker als er in NL een verbod komt, een prachtig alternatief. Samen met grote groep liefhebbers een avond stoken op een warme, windstille zomeravond.

Laatst bewerkt:

Gupje

Registered User
Hierover ben ik inderdaad aan het denken. Een weekend rond 14 juli, goed bereikbaar park met stooklocatie, FPM korting en dan een gezamenlijk stook avond of een Franse versie van de Zena Trophy (hiervoor moet interesse zijn door bedrijven die de Franse markt willen veroveren.)

Zeker als er in NL een verbod komt, een prachtig alternatief. Samen met grote groep liefhebbers een avond stoken op een warme, windstille zomeravond.
Stop maar! Waar kan ik boeken!

Z@P

Registered User

I’m in! hoeft ook niet perse rond die datum.
Alleen zou ik zoiets klein houden en enkel met serieuze liefhebbers. Dat bedoel ik absoluut niet verkeerd maar je wilt voorkomen dat je bepaalde types komen.

VvanVuurwerk

Registered User
Wat helemaal top zou zijn is als je dat zou kunnen combineren met een Engels (of Nederlands) talige cursus om in 1 dag je Franse F4 licentie te krijgen.
Prevot bied bijvoorbeeld zo’n cursus aan maar uiteraard in het Frans.
Als je op dag 1 die cursus afgelegd kunnen ze op dag 2 wel een busje vol single shots, mines, candles en Shells sturen 🤣

firewire

Registered User

Nou das duidelijk wbt je plan voor 14juli!
Dat moet er maar van komen dit jaar.💪🏼
Nu al genoeg animo.✅

En wbt je andere plan is Hayo Wolff van Heron je man! Evt bijv iswm J. Prevot.

Overigens in Frankrijk bestaan stookmeetings reeds, maar dat is direct maximaal next level.
Een afgeslankte versie daarvan rond 14juli met F2/F3 bij zo’n park is al leuk zat.

Laatst bewerkt:
Bovenaan