joszie
Zilveren Member
wat een actie, diegene met de meeste stemmen wint niet :huh:
Dat heb je als een jury stemt.
wat een actie, diegene met de meeste stemmen wint niet :huh:
Tja, wat zal ik hiervan zeggen. Ik denk dat de organisatie niet zo ervaren is met wedstrijden en beoordelen. De winnende foto is zonder meer erg leuk (het was mijn eerste keus), maar de winnaar zelf is duidelijk een nepperd. Dit is zijn tweede verworven Ipad deze week(!), te lezen op zijn facebookpagina. Het zij zo, ik kan tegen mijn verlies en mijn dochter komt er ook wel weer overheen.
Trouwens, Gerard van Manen, ik vind het jammer dat jij mijn foto niet origineel of mooi vond (had je ook anders kunnen uitdrukken). Heel veel stemmers zijn dit niet met je eens. Ik wil deze mensen dan ook langs deze weg nogmaals bedanken voor de support, de leuke reacties en likes! De foto was genomen tijdens oudejaarsdag, waarbij ik samen met mijn dochter een vuurwerkfeest met liefhebbers in Voorschoten aan het filmen ben. Op die locatie deelden we gratis vuurwerkbrillen uit aan passanten en toeschouwers. Voor mij is het een bijzondere foto omdat ik erop sta, samen met mijn dochter bezig met onze favoriete bezigheid; vuurwerk.
Een goedbedoeld advies aan het oogfonds is om de regel, waarin wordt opgeroepen om mensen te laten stemmen zodat je meer kans maakt, te schrappen. Het is misleidend.
Hoe dan ook, het doel van de campagne is belangrijker! Iedereen een vuurwerkbril op met oudjaar en in het algemeen meer gezond verstand en respect op straat, daar droom ik van. Dan hoeft er ook geen vuurwerk verboden te worden.
De jury van de Nationale Campagne Vuurwerkbril heeft de winnende foto gekozen uit de top 10 foto’s met de meeste stemmen. Deze voorwaarden kon men terugvinden bij de Spelregels. De reden dat deze foto heeft gewonnen: deze stond in de top 10 met de meeste likes en daarnaast stimuleren wij kinderen ook bij het afsteken van sterretjes een vuurwerkbril te dragen. We willen iedereen bedanken voor de feedback. Wellicht dat we een dergelijke wedstrijd volgend jaar anders zullen insteken.
@Nationale Campagne Vuurwerkbril, Dank voor de toelichting. Natuurlijk leg ik me neer bij het juryrapport, maar wat u schrijft over de spelregels deugt gewoon niet. Ik heb er eerst over gezwegen, omdat ik vertrouwde op een goede uitleg. Die blijft echter uit. Eerst spreekt u over het aantal stemmen dat de kans vergroot op de hoofdprijs (winnaar 5, ik had er 168) en in het juryrapport spreekt u ineens over "de meeste likes". Het juryrapport kwam ook pas nadat ik er nadrukkelijk per email om had gevraagd. Ook niet echt zoals het hoort.
Verder heb ik van u een email ontvangen waarin u mij in zeer koude bewoordingen de spelregels nog eens even dicteert. Mijn dochter heeft de spelregels precies gevolgd, mensen opgetrommeld om voor haar te stemmen en dat deden er veel. Conform die regels zou zij in een perfecte wereld eigenlijk gewonnen moeten hebben. Helaas is onze wereld niet perfect en speelt voor mijn gevoel politiek of een ander belang ook hier weer een rol. Ik word er misselijk van.
PS: Is het iedereen overigens opgevallen dat "de winnaar" zijn reacties heeft verwijderd? Kan ook zijn facebookpagina niet meer vinden. Tevens is het ook niet meer mogelijk om de top 10 foto's of de spelregels adhoc te raadplegen.
Dit zaakje stinkt, bah!