Fors gebruik vuurwerk

GMP82

Zilveren Member
En nou maar hopen dat mensen tussen de "niet-kloppende berichtgeving" dit stukje goed mogen lezen:

Sommige mensen zetten vuurpijlen in een fles. Daar kan ik met mijn verstand niet bij. Een vuurpijl is topzwaar, dus voor je het weet valt die fles om. Ik vind ook dat mensen die vuurwerk afsteken niet te veel moeten drinken.

Had van mij dikgedrukt en onderstreept in de krant gemogen, maar ja. Het staat er in ieder geval een keer :blink1:

terryb

Registered User
Dat heb ik vorige jaar meerdere malen zien gebeuren, zag een stel gasten een fles champagne leegdrinken, zet er een meterlange pijl erin - en omvallen.

Het vuurwerk van nu is niet meer hetzelfde als 10 jaar geleden, daar gebeuren nog de meeste ongelukken door: mensen weten niet hoe ze met het vuurwerk moeten omgaan. En als er dan een ongeluk gebeurt krijgt vuurwerk altijd de schuld. "Guns don't kill people" gaat hier weer op...

KruitFreak

Registered User
Het valt me wel op dat veel mensen weten hoe het niet moet maar ik lees zelden hoe het wel moet. Als freaks weten wij het wel maar veel mensen weten niet dat er ook goede hulpmiddelen verkrijgbaar zijn en moeten op oudjaarsavond nog iets van een fles in huis gaan zoeken.

Van mij zouden ze best eens wat meer reclame mogen maken voor de vuurpijlenstandaards en vuurwerkhouders. Niet alleen in de media maar ook bij de verkooppunten!

Leon2008

Registered User
Van mij zouden ze best eens wat meer reclame mogen maken voor de vuurpijlenstandaards en vuurwerkhouders. Niet alleen in de media maar ook bij de verkooppunten!

Van mij zouden alle verkooppunten gewoon gratis standaards erbij mogen geven!
Je krijgt nu vaak in het pakketje een klein buisje erbij maar voor de meeste mensen is het teveel gevraagd die van te voren goed in te graven in een emmer met zand of iets dergelijks!

Zag gister een ijzeren pen met een aantal ringen eraan op tv, deze standaard kan gewoon in de spleet tussen 2 klinkers op straat worden geduwd en dan kan deze standaard nergens meer heen!
Deze standaard was voor zowel vuurpijlen als romeinse kaarsen.

Als verkopers gewoon zoiets zouden meegeven aan iedereen zou het waarschijnlijk een hoop omvallen besparen aangezien deze makkelijk in gebruik is (en dat is toch waar het de gemiddelde Nederlander om gaat!), als deze dan ook nog eens niets zou kosten dan zou het natuurlijk helemaal super zijn want Nederlanders zijn te gierig om een euro of 5 voor zoiets uit te geven.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Gisteren op het 18u journaal werd er (gelukkig) aandacht aan besteed. De vuurwerkgrip werd (zij het kort) gedemonstreerd en er werd verteld dat er bij de meeste pijlenpakketten nu standaard een pvc pijpje zit om ze uti af te vuren. De vuurwerkbrillen kwamen ook nog aan bod.

Tis een begin.

supersifu

Registered User
Gediplomeerd vuurwerkbeziger Ramon Palsma verwacht wel dat er dit jaar minder vuurwerk verkocht gaat worden dan vorig jaar, omdat de mensen veel milieubewuster zijn. ,,Zelf doe ik het dit jaar ook rustig aan, ik geef geen spectaculaire shows

Je zal die Ramon maar geboekt hebben voor een vuurwerk show.

Bovenaan