Flammende sterne 2024

feabal

Registered User
Stad/dorp: Stuttgart
Land: Duitsland
Datum:23 T/M 25-08
Tijdstip: 18:00 - 00:00 (Vuurwerk is om 22:15)
Programma:

- 23-8
INNOVATIVE PYROTECHNIK / Deutschland
- 24-8 RICASA PIROTECNIA RICARDO CABALLER / Spanien
- 25-8 GFA PYRO / Kanada

Max. kaliber:
Proffesioneel
Bijzonderheden: tickets nodig

https://flammende-sterne.de/#tickets

Meer info:
https://flammende-sterne.de/

Plum Bloom

Registered User
Bijzonder, een Ricasa-show. Eenmalige gebeurtenis? Of heeft Ricasa al vaker shows geschoten in het buitenland sinds de terugtrekking van de Spaanse markt?

VvanVuurwerk

Registered User
Ik ben er alle drie dagen bij. Heb de vakantieplannen hier op aangepast. Voor € 56,- per persoon heb je een driedagenkaart zonder stoel (met stoel werd me wat te gortig).
De aanwezigheid van Ricasa was de reden om te gaan. Zoals ik het begrijp is dit wel een uitzondering van Ricasa. Dat blijkt ook uit een Instagram bericht van Flammende Sterne; die begint vertaald met ''Ricasa maakt een uitzondering voor Osfildern''. Overigens schiet Ricasa ook nog tenminste één show in Spanje, wellicht een langlopend contract oid.

Ik ben reuze benieuwd naar de shows. Ook erg benieuwd naar de muziek, andere acts en of je vooraf iets van de opbouw kunt zien. We gaan het meemaken!

Laatst bewerkt:

feabal

Registered User
Ik ben er alle drie dagen bij. Heb de vakantieplannen hier op aangepast. Voor € 56,- per persoon heb je een driedagenkaart zonder stoel (met stoel werd me wat te gortig).
De aanwezigheid van Ricasa was de reden om te gaan. Zoals ik het begrijp is dit wel een uitzondering van Ricasa. Dat blijkt ook uit een Instagram bericht van Flammende Sterne; die begint vertaald met ''Ricasa maakt een uitzondering voor Osfildern''. Overigens schiet Ricasa ook nog tenminste één show in Spanje, wellicht een langlopend contract oid.

Ik ben reuze benieuwd naar de shows. Ook erg benieuwd naar de muziek, andere acts en of je vooraf iets van de opbouw kunt zien. We gaan het meemaken!
Kwam helaas niet uit om het hele weekend te gaan… Heb de organisatie gemaild om te vragen tot hoe veel “ er geschoten wordt en of we bij de opbouw aanwezig kunnen zijn. Helaas geen reactie tot dusver.

VvanVuurwerk

Registered User
Wellicht zien we elkaar nog op de zaterdag! Mocht je iets van de organisatie horen laat het dan weten :)

Op de zaterdag gaat de vrouw ook mee, die kon ik voor één avond overtuigen, dus mocht je een stel Nederlands horen praten trek me aan mijn jasje.

feabal

Registered User
Wellicht zien we elkaar nog op de zaterdag! Mocht je iets van de organisatie horen laat het dan weten :)

Op de zaterdag gaat de vrouw ook mee, die kon ik voor één avond overtuigen, dus mocht je een stel Nederlands horen praten trek me aan mijn jasje.
Zal ik zeker doen!
Heb reactie van de organisatie gehad! Organisatie is er akkoord mee, als Ricasa daar ook akkoord mee gaat omdat het vuurwerk van hun is. Zij gaven mij het mailadres van ricasa en daar heb ik chat gpt een mooie mail in het Spaans naar toe laten sturen. Helaas nog geen reactie mogen ontvangen dus ik vrees ervoor dat het niet gaat lukken.

VvanVuurwerk

Registered User
Gisteravond de eerste show gezien. Een vermakelijke show en er werden een aantal mooie shells geschoten. Verrassend veel shells ook, niet zoals bij sommigen pyromusicals alleen een single shot
Er zaten wel wat bijzondere combinaties bij en niet altijd vond ik het even goed passen bij de muziek. Een pyromysical schieten is weer een heel andere tak van sport dan een reguliere show.

Als tips als je geen stoel reserveert maar een vrije plek: kom op tijd en breng een stoel mee. Een klein uurtje vooraf waren vrijwel alle plekken al bezet met stoeltjes. Ergens staan is eigenlijk geen optie. Het is op de grond zitten of op een stoeltje.

feabal

Registered User
Gisteravond de eerste show gezien. Een vermakelijke show en er werden een aantal mooie shells geschoten. Verrassend veel shells ook, niet zoals bij sommigen pyromusicals alleen een single shot
Er zaten wel wat bijzondere combinaties bij en niet altijd vond ik het even goed passen bij de muziek. Een pyromysical schieten is weer een heel andere tak van sport dan een reguliere show.

Als tips als je geen stoel reserveert maar een vrije plek: kom op tijd en breng een stoel mee. Een klein uurtje vooraf waren vrijwel alle plekken al bezet met stoeltjes. Ergens staan is eigenlijk geen optie. Het is op de grond zitten of op een stoeltje.
Thanks voor de tip! Wij hebben zitplaatsen voor vanavond gereserveerd dus dat gaat goed komen!

Nog een dik half uur en dan zijn we bij ons verblijf, ik heb er zin in! Even lekker bbqen en dan vanavond op tijd die kant op!

VvanVuurwerk

Registered User
Parkeren kan in een veld buiten de kern. Kost wel €7,- en als je na de show niet sprint is het uiteraard een chaos om weg te komen.
Een alternatief is parkeren bij een P&R nabij de tram en die pakken. Er stopt een heel dicht bij de ingang.

feabal

Registered User
Wij hadden het geluk en hadden een plekje in een wijk gevonden. 15 min lopen en geen verkeerschaos helemaal prima dus.

Over de show:

Wat een geniale Pyro musical schoot Ricasa gister! Op momenten wist je niet meer waar je moest kijken en alles klopte! De timing, de ballen, de single shots, de muziek en de kwaliteit van de sterren!

Dat het zo geniaal was maakt het eens zo pijnlijk dat ze bijna niks meer in Spanje doen rondom Fallas want wat kunnen die mannen schieten zeg!

VvanVuurwerk

Registered User
Het was een geniale show. Genieten!
Waar ik me normaal altijd wel aan enkele elementen van een show stoor is het bij Ricasa andersom. Hoe beter je kijkt hoe meer je ziet en hoe meer je de show gaat waarderen.
Het was een heerlijke show en dit was de trip al helemaal waard.

VvanVuurwerk

Registered User
De derde show werd geschoten door GFA uit Canada. De show was verrassend: verrassend slecht op momenten en verassend goed op andere momenten.
Overall een vermakelijke show maar matige pyromusical.

Er werden wel een aantal keer best fraaie effecten geschoten en ik zag zelfs een aantal Ricasa producten.
De koppeling met de muziek ontbrak echter vaak en het was wat slordig geschoten.

Ik kijk terug op een prima driedaagse in Ostfildern. Zonder Ricasa een prima vuurwerkfestival maar niet per definitie een must go. Maar met Ricasa er bij was het een onvergetelijke ervaring.

Laatst bewerkt:

VvanVuurwerk

Registered User
Ik zat net weer met weemoed terug te denken aan 24 augustus 2024. Wat een geweldige show. Toch nog even een lofzang over deze show van de grootmeesters van Ricasa.

Deze show van Ricasa is misschien wel de geniaalste show die ik ooit gezien heb omdat de mannen van Ricasa:
- kastelen bouwen van vier lagen tijdens een pyromusical;
- de magie van goed getimde fluiters, foto flash en knalcandles/monitors perfect inzetten;
- een grote variatie aan producten en effecten gebruiken maar daarbij wel lekker gestructureerd met thema’s werken zodat het niet een ratjetoe aan producten wordt;
- binnen een thema echt opbouwt naar een climax;
- top materiaal schiet: colour change mines, prachtige single shots, prachtige bommen met goede spreiding en hangtijd;
- echt het samenspel tussen muziek en vuurwerk opzoekt, de griezelig goede timing is daar ook een voorwaarde voor.

Bovenaan