Firecrack-R's Oud en Nieuw in de Duitse sneeuw

Firecrack-R

Registered User
Beste Liefhebbers,

Ik heb dit jaar Oud en Nieuw, in Duitsland bekend als Silvester, gevierd in Winterberg. Dit was erg sfeervol. We hebben prachtig helder weer gehad en ik had alle ruimte om mijn stukjes vuurwerk af te steken voor een leuk publiek. Al met al erg geslaagd! Hier even een klein verslagje van de dag der dagen en de dagen ervoor..

29-12-14

Na een reis van zo'n 4 uur aangekomen in Winterberg. Aangezien we de 29ste zijn vertrokken onderweg overal borden met "Feuerwerk". Het was wel duidelijk dat de verkoop weer was begonnen en dat is altijd super. Vuurwerk in Duitsland is zoals bekend te koop bij de Discounters/supermarkten en noem maar op. En daar hebben ze wel oke spul maar niet hetgeen wat ik zocht. Daarom zijn we naar een vuurwerkspeciaal zaak gereden in Warstein. Ja, daar komt Warsteiner bier vandaan haha. Hoe dan ook, zeer aan te raden. De winkel heet "Feuerwerk store Belecke" Ze hadden veel mooie spullen van Jorge, Heron, Blackboxx, goede producten van Weco en Nico. (Nico monsterking, turbo salut rakete van Weco, De enige echte Zink/Bugano fontijnen voor een scheitprijsje van €8,- en nog veel meer!) Daar dus het leeuwendeel van de colelctie gescoord. Ik had dit jaar niet zo'n groot budget, maar ik had voor €100 een flinke doos vol met kwaliteit cakes;

image44.jpg

Nico monsterking, blij mee!

image47.jpg

De Schlossgeist van Blackboxx, een heerlijke opener of afsluiter van je showtje of gewoon los. Gooit er eerst een hoopje gouden boeketten uit, en daarna een berg 3 traps fluiters. Uiteraard voor een Duits prijsje.

image48.jpg

Verder had ik nog het volgende gekocht:

1x Zink/Bugano schweizer Vulkan no.7
2x Jorge Kasjopeja
2x Jorge Wenus
1x Blackboxx Hypnotika
1x Blackboxx Schwarze witwe
1x Blackboxx Violet fantasy
1x Weco Wolfsgeheul
2x Blackboxx Nexus
3x Fluitbakje Galaktica van Comet

En uiteindelijk aangekomen bij ons vakantiehuisje. Wel behoorlijk mistig, hopen dat dat niet zo blijft.. Ach ja, zal vast goedkomen!

image50.jpg

Na het bezoek aan de Feuerwerk store belecke, even langs de plaatselijke Lidl gegaan. Wat boodschappen voor de koelkast en natuurlijk wat vuurwerkjes. Wat een heerlijke manier van vuurwerk kopen! Lidl Lohnt sich!

image46.jpg

image45.jpg

30-12-14

Aangezien doorlonten in Duitsland gewoon is toegestaan, bij de feuerwerk store wat gele wasag gehaald. 1,5 meter voor een eurie, ik vind helemaal mooi. Het was de dag voor Silvester en nog steeds mistig. Maar ik maakte me geen zorgen.. Ik ben deze avond bezig geweest met het een en het ander voor te bereiden. Ondanks dat het de dag voor Oud en nieuw was, buiten haast geen vuurwerk te horen. Op deze manier behoudt je een traditie. Totaal geen overlast op een enkele knal na.. Is in Nederland wel anders waar de overlast al begint in September. Zal wel iets met mentaliteit en discipline te maken hebben..

Rolletje schilderstape, ducktape, visco, wasag en een schaar. Let's do this!

image49.jpg

De Jorge Wenus a €7,99! 25 schots brocade crown & blauwe sterren.

image58.jpg

Morgen is de dag.....

image43.jpg

31-12-2014

Het is zover! Mijn eerste keer Oud en Nieuw in het Buitenland. Ik was wel wat zenuwachtig. Hoe zou het allemaal gaan verlopen? Officieel is het in Duitsland pas toegestaan om te stoken vanaf 18:00. Nou, als je een beetje rustig stookt is er niks aan de hand! Dit heb ik dan ook gedaan. Heerlijk gestookt tegen een mooie winterse achtergrond. Ik had een leuk Duits knalpakket, en uit Nederland nog wat ander tof stookwaar meegenomen. Zoals Nederlandse rotjes maar ook wat andere wat zwaardere knallers. FP3's van Jorge, DumBums, en ga zo maar door. Aangezien we aan de rand van Winterberg zaten had ik beschikking tot een enorm groot veld, waar ik een flink stuk van de bebouwing ben afgelopen. Hier heb ik een groot deel van de middag heerlijk kunnen stoken. Wat heerlijk toch! Kraters slaan in de sneeuw, koude fikken en kruitdampen.

Ondertussen begon het te schemeren en het was nog super mistig. Ik begon hem aardig te scheiten en zag het al helemaal voor me. Vuurwerk wat verdwijnt in de mist, het zou niet de eerste keer zijn. Mijn schoonfamilie kwam langs en zeiden het gelijk bij aankomst. "Het is wel erg mistig he....." Ja, nogal antwoorde ik..

Wonderbaarlijk genoeg, een uur later rond 7 uur was het kraakhelder:surprised: ik kon het niet geloven.. Winterberg ligt op 700 meter hoogte en op de een of andere wonderbaarlijke manier was de mist ineens weggetrokken. Whieeeehoeewww.

Ik had namelijk wat mooie "vuurpijlen" te verschieten en daar konden we nu met volle teugen van genieten. Hier een filmpje, geschoten met een samsung mobiel dus de kwaliteit is niet super.. Even klikken op 720p heeft wel een positief effect op de kwaliteit ervan. Let niet op het commentaar hoor trouwens.

Dit was in de vooravond en de Duitsers in de omgeving vonden het geweldig. Er kwamen rondom het grote veld nog aardig wat mensen kijken. Gelukkig was het een immens veld waardoor ik de mensen op zeker 100 meter afstand kon houden. Geeft wel een fijn gevoel.

Daarna lekker naar binnen gegaan en van het sfeertje genoten. We hebben spelletjes gespeeld, oliebollen gegeten, gelachen. Om 12 uur een geweldig uitzicht over het gehele dal. Getoast op het nieuwe jaar en naar buiten gegaan. Hier een klein showtje geschoten wat goed in de smaak viel bij de mensen.

Schietlijst/volgorde:

1x Supervulkan Zink/Bugano no. 7
1x Schlossgeist Blackboxx
1x Wenus Jorge
1x Nico Monsterking
1x Hypnotika Blackboxx
1x Schwarze witwe Blackboxx
1x Violet Fantasy Blackboxx
3x Galaktica 120 Comet
1x Rubro Secret Salute
1x Jorge Wenus
2x Jorge kasjopeja
1x DumBum 25sh
1x Wolfsgeheul Weco

Helaas 2x Nexus van Blackboxx vergeten aan te steken..

Alles met de hand gefakkeld. Dat vind ik toch wel het mooist. Dat gepriegel met een schietkist en ontstekers, niks voor mijn.

Al met al redelijk tevreden met het resultaat, ik had helaas niet veel budget... En niet geheel blij met de finale die langzaam aan uitdooft. Maar het publiek vond het super. Volgend jaar een herkansing!

Daarna nog 1 x terug gegaan naar het grote veld om deze prachtige dag/avond af te sluiten met wat prachtige grote boeketten.... Wat hebben we toch een mooie hobby.

1-1-2015

The day after.....

Prachtig uitzicht

image54.jpg

image53.jpg

Potjes..

image55.jpg

Zink/Bugano fontijn prachtig ding

image57.jpg

Door een paar Duitsers wordt nog even rustig gestookt, iedereen geniet van het zonnetje en kijkt rustig toe. Niks aan het handje:hehe!:

image52.jpg

Het waren een paar heerlijke dagen. Bedankt voor het lezen en nog de beste wensen allemaal!

Groet

Laatst bewerkt:

Z@P

Registered User
Leuke beelden. Prima vuurwerk.

Over een paar jaar staan we daar allemaal ;-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Bovenaan