Films Fallas 2012 Youtube

Michel_G

Zilveren Member
Tja, ook vandaag weer geen al te beste mascleta, om het nog maar zachtjes uit te drukken.... Viel in middengedeelte gewoon helemaal stil, op een gegeven moment liep er zelfs niks meer dan alleen lijnen..... Geen luchtgedeelte er toen meer bij of wat dan ook, echt helemaal doodgevallen in mijn beleving.

En dan het allerlaatste salvo salutes..... Vond het al zo apart dat er met een salvo "schelle" knallen van singleshots afgesloten leek te worden, publiek begon al te rennen richting kooi en toen opeens (veel te laat) het laatste salvo salutes. Erg slordig is nog zacht uitgedrukt!

Hopelijk kunnen we morgen weer genieten van een snoeiharde en goede mascleta van Pirotecnia Gori!

mickeyzegtboem

Registered User
http://www.rtvv.es/va/informatius/Nt9-edicio_3_649765104.html

Vanaf 33 minuten gaat er een stuk over Fallas. Ook word er (zover ik begrijp) gesproken over de EU-regels aangaande vuurwerkproducten. Genoemd word de tro-le-bac maar ook de Borrachos volgens mij. Iemand die begrijpt/verstaat wat er gezegd word over de Borrachos?

Bind me er niet aan vast, maar wat ik eruit begrijp vallen de borracho's nu onder de zelfde regeling als de tro de bac.
Dit betekent dat ze niet meer voor het publiek gemaakt en verkocht mogen worden, maar alleen nog met toestemming van een organisatie.
De tro word al een hele tijd specifiek voor de desperta's gemaakt, en is niet in de winkeltjes te koop.
Het lijkt erop dat de borracho hetzelfde lot beschoren is, en dat je deze dus alleen nog mag kopen als je een corda of correfoc organiseert.

Moontan

Moderator
Medewerker
Mascleta Hermanos Caballer Pirotécnicos Fallas Valencia 2012
by Jesus Pardo
14ª Mascletà de las Fallas de Valencia 2012 en la Pláça de l´Ajuntament a cargo de la empresa Hermanos Caballer Pirotécnicos S.L., de Almenara ( Castellón ).

[video=vimeo;38518936]http://vimeo.com/38518936[/video]

tukker1978

Registered User
Je zou zeggen dat je ze alleen in Cangas de Narcea tegen zou komen maar deze meneer doet het ook gewoon in Valencia.

Laatst bewerkt:

stef

Member
Je zou zeggen dat je ze alleen in Cangas de Narcea tegen zou komen maar deze meneer doet het ook gewoon in Valencia.

Die heeft denk ik ''De La Descarga 2011 - cangas de narcea'' grijs gedraaid,
en is nu zijn eigen Fallas de Narcea aan het promoten :hehe!:
Leuke bijdrage mag ik wel zeggen van onze bloemenman.

Stef

Laatst bewerkt:

smilli

FPM Filmer
Zelf ook nog aangedacht om een paar pijltjes zo te schieten tot er 1 direct knalde toen de lont erin trok, bekijk eerst goed wat met wat voor kwaliteit pijlen je te maken hebt voor je dit gaat proberen.

Moontan

Moderator
Medewerker
De bekendheid van Fallas is inmiddels overgewaaid naar China:

Valencia y las Fallas en Guangzhou TV (China)

postvoordennis

Registered User
Afgelopen jaar voor het eerst naar Fallas geweest van 18 t/m 20 maart. Ondanks de korte periode toch redelijk veel kunnen zien:

Fallas 2012: Nit del Foc 19-03-2012 (12 inch shells + Finale)
De 18e kwamen we rond 20.00 aan en we zijn die nacht de Nit del Foc gaan bezoeken. We liepen langs het schietveld en zijn daarna nog wat gaan eten, om vervolgens een uurtje later terug te keren. Dat hadden we beter wat eerder kunnen doen, want na de terugkomst zag het zwart van de mensen. Uiteindelijk gelukkig nog wel een mooi plekje weten te bemachtigen. De show was heel bijzonder om te zien en vooral de 12" shells waren zeer spectaculair. Het verbaasde ons ook een beetje dat dit volgens velen niet eens een hele goede show was voor een Nit del Foc. Gelijk nog meer zin gekregen in volgend jaar!

Fallas 2012: Mascletà Plaza del Ayuntamiento 19-03-2012
De dag erna naar de mascleta op het plein gegaan. Heel benieuwd wat we konden verwachten, want we kenden het alleen van de filmpjes. Maar wat een knallen zeg! Dit moet iedereen een keer mee hebben gemaakt om het te kunnen begrijpen!

Fallas 2012: Straatmascleta 19-03-2012
Na de mascleta op het plein direct doorgelopen naar de eerste straatmascleta. Nooit gedacht dat dit zo ontzettend hard zou gaan. Deze mascleta was gezien de afstand en intensiteit de hardste tot nu toe. Wat een finale!

Fallas 2012: Straatmascletà Marti 19-03-2012
Op naar de volgende straatmascleta! Deze mascleta was zeker leuk om mee te maken, al overtrof deze niet de vorige.

Fallas 2012: Mascletà Miniatura 19-03-2012
Volgens de planning zouden er geen mascleta's meer zijn, maar onverwachts kwamen we deze nog tegen...

Fallas 2012: Mascletà Nocturna Plaza del Ayuntamiento 20-03-2012
In de middag spraken we nog wat Nederlanders voor El Fallero. Zij zeiden dat je voor het vuurwerk niet de crema hoefde te bezoeken, maar dat het wel mooi was om een keer mee te maken. Absoluut geen spijt van gekregen, want we werden als voorafje getrakteerd op deze Mascleta Nocturna op het plein.

Fallas 2012: La Cremà Plaza del Ayuntamiento 20-03-2012
En als afsluiting de crema meegemaakt, wat zeker een mooie afsluiting was. Ik had geen voeten meer over van het staan, maar het was het meer dan waard. Kwam wel een flinke hitte vanaf die vanaf ver te voelen was.

Michel_G

Zilveren Member
Fallas 2012: Mascletà Miniatura 19-03-2012
Volgens de planning zouden er geen mascleta's meer zijn, maar onverwachts kwamen we deze nog tegen...

Even wat extra info bij deze "miniatura". Deze mascletà is in elkaar geknoopt door de jongeren van de plaatselijke Falla daar (Falla Vivons). Dat was ook de reden waarom het af en toe wat 'geïmproviseerd' over kwam en niet helemaal lekker liep (ook even vrijwel stil viel).

Niet echt een 'authentieke' miniatura te noemen, maar was leuk om er nog even tegenaan te lopen en ging voor zelf geknoopt ding nog lekker hard, zeker de finale.

Edit:
Zie mijzelf ook nog even met mijn blije bakkes door beeld lopen op het laatst :tounge:

Laatst bewerkt:
Bovenaan