filmpjes van vroeger

elgielo

Registered User
Hihaaaaaa, de marine helemaal zo gek nog niet.
Ik was toen zelf onder de wapenen, dat zelf gemaakte knalvuurwerk waren de bombettes uit de artillery connonades die uit een hele slechte producktie kwamen, kijk eens naar de vele verschillende imp die op de dozen staan, o.a S.E, leuk weer eens te zien, destijds minder leuk.

Live vanuit de marinestad!
Die "zelfgemaakte" knallers van die marineboys daar had ik er toendertijd 2 van en zulk hard "grondvuurwerk" heb ik daarna nooit meer gehoord (op deense visbommen na dan).

Zover ik weet was die Bomba Gigantica van 60 kg een cilindrische shell van een inch of 12.
Deze is vlakbij mijn huis op het oefenterrein getest en de brokken vielen volgens een betrouwbare ooggetuige in een radius van circa 200 meter brandend en wel op de grond!

Uiteraard zijn er na dit voorvalletje met "onze jongens" wel een aantal mensen ontslagen! :)

Laatst bewerkt:

--sjon beton--

Registered User
misschien een idee om ALLE OUDE filmpjes van iedereen hier op fpm op dvd te zetten,zodat deze hier te koop kan worden aangeboden?
ik heb hier wel oren naar.:idea:

reuzenkind

Registered User
Wat mij wel opvalt, is dat die agent in het filmpje over dat vuurwerk met de marine redelijk verstand van zaken heeft. Ik verwacht als heden ten dage door een agent uitgelegd is wat een shell is, dat er iets uit komt als een granaat dan wel fragmentatie bom.

nismo

Registered User
Over maar net in een auto passen gesproken zal even een ander filmpje erop zetten . dat past niet in een autotje.momentje

Laatst bewerkt:

havenmeester

Registered User
leuke filmpjes allemaal! Het blijft frapant dat de politie als handhaver boetes uitschrijft voor illegaal vuurwerk, het transporteren ervan etc. Echter keer op keer zijn zij ook in overtreding. Ze staan bijna smakelijk te lachen als ze iemand aanhouden en dan vervolgens voor de camera zelf de wet overtreden haha. Te belachelijk voor woorden

nismo

Registered User
Laatst bewerkt:

nismo

Registered User
Ja komen na Fallas.
Toon had mijn een mailtje gestuurd om ze op de side te zetten, maar Fallas lach al in het verschiet dus ik denk dat hij het te druk had of is vergeten. Maar er komen er nog genoeg. films tot 45 min lang, even geduld.

Bovenaan