filmpjes spelen traag af

Blakestone

Registered User
Ik heb even een vraag.
Als ik filmpjes op deze site bekijk, en ik zet het beeld op volledig scherm, dan heb ik een vertragend beeld.
Dat heb ik alleen bij vimeo, kan iemand mij vertellen waar dat aan ligt?

Tony

Administrator
Medewerker
Hey Blake, draai je al op een wat oudere computer ? En heb je het bij alle films ?
De nieuwste films zijn namelijk HD. Bestanden van 100mb tot 900mb en dat kan je computer weleens vervelend vinden.

Ik zelf heb er geen last van, misschien anderen ?

Blakestone

Registered User
Ik heb een laptop van compaq die is een halfjaar oud, de vertraging is inderdaad bij elke film.
Ik vind het raar dat ik dat alleen bij vimeo heb.

elmo

FPM Moderator
Hier geen problemen op full screen ,ook niet tijdens het laden van de film,zowel op laptop en pc.
Zit hier wel op een 50Mbit lijn,misschien dat dat ook scheelt? vooral met de grotere films.

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Hier 10 mb lijn en op laptop van 2 jaar oud. Streamen van de nieuwe films gaat redelijk maar beter is de film te laden en dan te bekijken, dan heb ik geen problemen.

magnolia

Registered User
ik heb wel last van traag afgespeelde films .
het laden van het filmpje gaat trouwens ook traag . wat kan ik hier tegen doen .

Blakestone

Registered User
De filmpjes laden werkt bij mij ook niet, ik heb een gevoel dat mijn verbinding misschien niet snel genoeg is.
Zoals Tony al aan gaf, kan het er best aan liggen dat de filmpjes tussen de 100 en 900 mb zitten en dat daardoor de verbinding het niet aankan.

zone

Registered User
Hier hetzelfde,streamen gaat heel moeilijk als ik de video eerst laat laden gaat het iets beter.
Vimeo gaat moeilijker dan youtube,pc is dan 100% bezig zit nu te denken hoe lang ik deze pc heb maar dat weet ik niet meer.
Denk zelf dat het aan oude hardware ligt.

Tony

Administrator
Medewerker
Je kan als je lid bent van Vimeo (gratis) de film ook downloaden. De link vind je dan recht onderaan de pagina.
Misschien dat het beter loopt als jullie ze eerst downloaden.

magnolia

Registered User
dan zou je de films net zo goed kunnen in pakken met winrar .
dan kunnen die gene die films verzammelen alles op de usb zetten

Richardus

Registered User
Ik merk ook dat de films elke 2-3min. een 20-30sec. haperen. Dit alleen als ik ze rechtstreeks via Vimeo bekijk, gedownload en vanaf de harde schijf is 't geen probleem. HD films van andere filmsites bekijken levert dit probleem niet op. Opvallend vond ik persoonlijk wel dat ik laatst het indexeren van m'n vista terugdraaide, en toen hetzelfde fenomeen waarnam. Zal dit toch te maken hebben met hoe Vimeo een aanspraak op het werkgeheugen doet? Dat het indexeren dat evenzo deed? Ik heb nog gezocht naar een verborgen programma (antispy/virus bv) die van het CPU gebruik maakt, maar zonder soelaas.
Ik zal ook eens het eerst volledig laden uitproberen, wat inderdaad wel lang duurt, ook al heb ik een redelijk snellere computer. Ik moet zeggen dat ik aan de ene kant Vimeo het meest ideale videomedium vind op 't net, maar dat deze nadelen bij geen andere voorkomen... Wat mij betreft een positieve compromis, want ik download de vuurwerkshows graag ;) (en dat zonder een euro te betalen, komt dat nog ooit?!)

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik merk ook dat de films elke 2-3min. een 20-30sec. haperen. Dit alleen als ik ze rechtstreeks via Vimeo bekijk, gedownload en vanaf de harde schijf is 't geen probleem. HD films van andere filmsites bekijken levert dit probleem niet op. Opvallend vond ik persoonlijk wel dat ik laatst het indexeren van m'n vista terugdraaide, en toen hetzelfde fenomeen waarnam. Zal dit toch te maken hebben met hoe Vimeo een aanspraak op het werkgeheugen doet? Dat het indexeren dat evenzo deed? Ik heb nog gezocht naar een verborgen programma (antispy/virus bv) die van het CPU gebruik maakt, maar zonder soelaas.
Ik zal ook eens het eerst volledig laden uitproberen, wat inderdaad wel lang duurt, ook al heb ik een redelijk snellere computer. Ik moet zeggen dat ik aan de ene kant Vimeo het meest ideale videomedium vind op 't net, maar dat deze nadelen bij geen andere voorkomen... Wat mij betreft een positieve compromis, want ik download de vuurwerkshows graag ;) (en dat zonder een euro te betalen, komt dat nog ooit?!)

Op dit moment nog niet. We moeten even kijken hoe het uitpakt met onze nieuwe host. Voorlopig gaat dat goed want ik heb nog geen rekening ontvangen haha.

Z@P

Registered User
Geen problemen met het bekijken van filmpjes, zelfs op mn iphone4 is zo goed als alles te bekijken en dat is heel fijn.
Bij vwc bijv krijg je met een iphone oid de melding "borked"

magnolia

Registered User
kennelijk ben ik al eens eerder met dit probleem geweest .
maar nu is het zo dat ik eerst het geluid kreeg en dan het beeld .
hoe zit dat eigenlijk en wat kan ik daar aan doen .
de films van fpm zijn donders mooi, maar ik heb er op deze manier geen fluit aan .

mickeyzegtboem

Registered User
Drivers updaten is inderdaad de beste tip.
Mocht dit niet helpen, dan vind je computer de HD kwaliteit die bijna standaard op de films zit niet leuk.
Je kan het dan nog proberen om de HD modus uit te zetten (rechts onderin de filmpjes zit een knop met HD)

Mocht dit ook niet helpen, dan is het waarschijnlijk tijd voor in ieder geval een andere grafische kaart....

Bovenaan