Fikse boete en taakstraf voor stommiteit met Cobra

Moontan

Moderator
Medewerker
Fikse boete en taakstraf voor stommiteit met Cobra

Den Haag 26.11.2015 - Het gerechtshof in Den Haag heeft donderdag 19 november uitspraak gedaan in een zaak tegen een 19 jarige verdachte, voor een stommiteit met zwaar vuurwerk.

Het incident speelde in de nieuwjaarsnacht van 2015 op de toiletten van een zalencentrum in 's-Gravenzande. De verdachte had zich samen met een andere jongen in het damestoilet opgesloten en stak een Cobra rotje af

cobra-62g.jpg

Die trapte hij met zijn voet vervolgens onder de scheidingswand door in een aangrenzend toilet waar op dat moment een meisje was. Dit zware vuurwerk veroorzaakte een enorme knal waardoor de toiletbezoekster gewond raakte. Het slachtoffer heeft aan het voorval blijvende gehoorschade over gehouden en daarnaast nog altijd last van een pieptoon in haar linkeroor.

Het hof veroordeelde de verdachte in hoger beroep tot een taakstraf voor de duur van 180 uur. Indien hij die niet naar behoren verricht wacht hem 90 (negentig) dagen hechtenis. Daarbij moet de jongen een schadevergoeding van € 5000 betalen aan het slachtoffer. De jongen is in het verleden al vaker van feesten verwijderd omdat hij zich niet wist te gedragen.

http://www.westlanders.nu/jongeren/fikse-boete-en-taakstraf-voor-stommiteit-met-cobra-15297/

Fernando_hol

Registered User
achterlijke debiel. 5000 is mooi maar nog een lachertje. Als die zukkel al vaker dingen heeft geflikt. Lekker verplicht een jaar lang stront wc laten schoonmaken. En nog 5000 extra na het meisje. Ze moet wel der hele leven doen met een mindere gehoord door een debiel.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Inderdaad te erg voor woorden.
Ik vind eigenlijk dat ie poging tot doodslag had moeten krijgen.
Het had veel erger kunnen aflopen.
Of zelfs TBS.

Wat betreft die kerel.... Ctrl Alt Del
En dan vergrendelen.

GMP82

Zilveren Member
Wat een kansloze straf... Het is dat lijfstraffen niet meer mogen, maar ik weet nog wel een plek waar ik een cobra zou willen schuiven bij em...

En wat ik ook nog mis: straf voor medeplichtigheid voor die "vriend". Iemand met ook maar een greintje herseninhoud, had hem tegen gehouden.

TBS lijkt mij inderdaad duidelijk op zijn plaats. Wat moet er nou van zo'n figuur worden?

ifeelfine

Registered User
cobra rotje.... en dan hebben ze het over nitraatbommen

tja als de persvoorlichters van een gerechtshof het al niet goed verwoorden

arme meid gehoorschade en Tinnitus daar helpt die 5000 euro niet tegen

vind dat ie minstens een meldingsplicht en huisarrest voor de komende jaarwisseling(en) moet krijgen en een hogere taakstraf en een week of 2 cel zo

(eens met poging doodslag maar ja daar krijg je in nl werkstraffen voor tis niet anders)

dan illegaal vuurwerk hebben kan je meteen 2 jaar de cel in

Laatst bewerkt:

myrmidon

Registered User
een "stommiteit" ook....

Damn... dt is zwaar lichamelijk letsel, met inderdaad misschien zelfs poging tot doodslag...

Vooral gezien het feit dat de beste wandelende substantie zich al vaker heeft misdragen zou moeten leiden tot een zwaardere straf....

USRRobiwan

Registered User
Ik heb eerder de indruk dat het totaal geen cobra is geweest en dat de pers er cobra heeft van gemaakt. Ik denk dat een cobra tussen je benen op de toiletpot en ruimte meer schade aanricht namelijk.

Puur

Registered User
wat een mongool zeg....zorgen dat deze wous zijn leven lang de kosten betaald voor de ziekenhuisbehandelingen van dat meisje.
wat is dat toch met die hersenlozen...hebben ze nou echt niet in de gaten dat ze een hele traditie om zeep helpen.....
word er moedeloos van....soms denk ik bij me zelf laten ze het maar afschaffen want vanaf juli worden we al weer gebombardeerd met negatieve berichten....het houd een keer op:angry:

Zaliotuur

Registered User
Tegen dit soort domheid vallen geen regels te maken. Je kunt vuurwerk verbieden maar dit spul was al verboden.
Er zijn altijd retards die willen experimenteren met zaken waarvan iedereen weet dat het niet slim is. Hoeveel van die rare internettrends rond croftybommen, koffiemelk etc hebben we al gehad. Vuurwerk verbieden is symptoombestrijding. Dit soort lieden wachten gewoon op een Darwinaward, domheid valt niet te verbieden.

martino

Registered User
Als je zoiets doet ben je niet helemaal lekker in je hoofd. En dan heb ik het niet alleen over het afsteken van die rotzooi...

smilli

FPM Filmer
Ik heb eerder de indruk dat het totaal geen cobra is geweest en dat de pers er cobra heeft van gemaakt. Ik denk dat een cobra tussen je benen op de toiletpot en ruimte meer schade aanricht namelijk.

Goed punt, een cobra in zo'n afgesloten hokje veroorzaakt wel meer dan een piep in je linkeroor.
Denk eerder aan een nitraatje of iets dergelijks, alsnog wel een behoorlijk riskante situatie.

Bovenaan