Festival Scheveningen 19 aug

koen0s

Registered User
Freaks,

Ik snap het even niet meer. Woensdag is het afgelast wegen een wolkbreuk. Die landen die toen zouden moeten schieten, waren toen naar Donderdag geplaats. Donderdag zijn er 3 landen geweest. Vrijdag maar 2, omdat de 3e niet doorging (waarom weet ik niet), maar zaterdag zijn er ook 2 geweest. Dan krijg ik dit lijstje:
Donderdag: 3
Vrijdag: 2
Zaterdag: 2
Totaal: 7 shows..

Maar er zouden er 8 moeten zijn..China, Zwitserland, Oekraïne, Tsjechië, Noorwegen, Italië, Brazilië en Nederland...(ze staat niet in de goede volgorde)

Maar waar is de show van de 8ste gebleven..ik weet niet welk land dat is maar ik denk Zwitserland of Noorwegen. Wie weet hier meer van?

Gr. Koen

Zoulflame

Registered User
Hoeveel filmpjes zijn er gemaakt trouwens van de gele vuurwerkfestival?
Heb alleen van china en Bazil en NL gezien.
Hopelijk komen er meer,want die van vrijdag heb ik helaas niet meegemaakt,moet die gewoon zien haha :p Kan er maar niet genoeg van krijgen.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Frits pen schreef op 15 mei:

6" is zeker en 8" waarschijnlijk
Waterbommen 10" zal ook wel komen!

Groet,

Bob1:w

dit ging over de waterbommen die geschoten zouden worden dus ik nam het zekere voor het onzekere met 6-8 inch... het max op het eiland is toch echt 4 inch.;)

bob1

Registered User
dit ging over de waterbommen die geschoten zouden worden dus ik nam het zekere voor het onzekere met 6-8 inch... het max op het eiland is toch echt 4 inch.;)

Helemaal mee eens. Het ging ook over waterbommen. Vandaar! 4" vanaf het eiland was geheel bekend.

Groet,

Tony

Administrator
Medewerker
Heeft iemand enig idee, waarom Zwitserland niet geschoten heeft?

Gr. Koen

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat het eigenlijk niet te doen is om 3 shows op 1 avond te schieten. Uiteraard voor de toeschouwers wel maar niet voor de mannen die staan te werken.

Je kan maximaal 2 shows klaar zetten op het eiland. Dit omdat ze daar uiteraard niet alle ruimte hebben die ze eigenlijk zouden moeten hebben. Als er dan 2 shows geschoten zijn moet die andere het liefst in 30 minuten opgebouwd worden en dat is het probleem. Als je het goed wilt doen dan kan dit bijna niet.
Ik neem aan dat ze hem daarvoor gecancelled hebben.

Olympicdragon

Registered User
Ik heb gehoord dat de show van Nederland tussen 22 en 22.25 erg spectaculair geweest moet zijn. Misschien dat het 110 jarig bestaan van Hommerson hier ook mee te maken heeft gehad, aangezien die Nederland heeft gesponserd?

Ik meen begrepen te hebben dat er een girondole / a was afgeschoten en dat de finale langdurig en erg heftig was en dat ook het watervuurwerk erg spectaculair moet zijn geweest.

Dus als er iemand vanavond is geweest en die deze show heeft gefilmd, ik zie hem graag!! Kon er vanaaf namelijk niet bij zijn helaas

Absolute megashow!!!
Ik kan me niet herinneren dat ik in 20 jaar een mooier,grooter,gevarieerde en goed gevulde show heb gezien op Scheveningen.
De reden ervan is dat het vuurwerk van Brazilie voor de helft nat was geworden door de zware regenval,waarna de organisatie besloot de twee landen (Brazilie en Nederland) in een show af te schieten.
Resultaat!!!!!! werkelijk verbluffent!
Een maatje van me heeft wel gefilmd maar heb ik nog niet kunnen bereiken.
ook de Girondola! 1 stuk (voor het eerst op scheveningen) was leuk om te zien, helaas verdween deze geruime tijd achter het eiland waardoor het effect niet optimaal gezien werd.
Ook was de finale een van het kaliber "NOG NOOIT GEZIEN"
Het water vuurwerk werd dit jaar extra spectaculair door overal drijvende gekleurde" lichtkogels" af te schieten.
Diverse snelle z shaped cake's in diverse kleuren zorgde voor een versnelling naar het midden gedeelte van de show waarin uitgebreid vette vulkanen in het water werden geschoten ( 12 ) de mijnen die daarna vanaf het eiland omhoog gingen waaren in mooie diep blauwe kleur naar groen en deden mij warm worden van binnen.
diverse stukken vuurwerk van nieuwe generatie zag ik de revue paseren.
Voor mij kon het gisteren dus echt niet stuk YEAH!

Ps. Ik hoop z.s.m de link naar de film op deze site te zetten.

Tony

Administrator
Medewerker
IK heb net de film van Stefanfreak gekeken en het zag er inderdaad allemaal goed uit. Van mijn mag de organisatie beslissen om volgend jaar niet 8 (onnodig) maar 4 show ste schieten en dan gewoon elke dag 1. Dit maakt het allemaal stukken beter want je krijgt dan namelijk per show een dubbel budget.

@Olympic dragon
Binnenkort zullen wij wat films online zetten van Scheveningen een jaar of 10 a 15 geleden. Dan zie je toch wel evrschil hoor met de shows van nu,. Toen werden er pas bommen gepresenteerd waar je u tegen zegt en ik denk zelfs dat ik girandolas heb gezien. Dit was namelijk een stukje vuurwerk wat Skylight (Gt Pyrotechnics) gebruikte maar helaas mee gestopt is.

Maar dat neemt niet weg dat de show van Zaterdag een stuk beter was dan wat we de afgelopen 5 jaar hebben mogen aanschouwe op Scheveningen. Hopelijk wordt deze weg voort gezet.

bob1

Registered User
IK heb net de film van Stefanfreak gekeken en het zag er inderdaad allemaal goed uit. Van mijn mag de organisatie beslissen om volgend jaar niet 8 (onnodig) maar 4 show ste schieten en dan gewoon elke dag 1. Dit maakt het allemaal stukken beter want je krijgt dan namelijk per show een dubbel budget.

@Olympic dragon
Binnenkort zullen wij wat films online zetten van Scheveningen een jaar of 10 a 15 geleden. Dan zie je toch wel evrschil hoor met de shows van nu,. Toen werden er pas bommen gepresenteerd waar je u tegen zegt en ik denk zelfs dat ik girandolas heb gezien. Dit was namelijk een stukje vuurwerk wat Skylight (Gt Pyrotechnics) gebruikte maar helaas mee gestopt is.

Maar dat neemt niet weg dat de show van Zaterdag een stuk beter was dan wat we de afgelopen 5 jaar hebben mogen aanschouwe op Scheveningen. Hopelijk wordt deze weg voort gezet.

Het klopt inderdaad dat Skylight een jaar of 7 à 8 geleden girondola's schoot vanaf het eiland. Herinner me er nog wel de gouden in 3 staps! Een week voor Enschede heb ik de laatste "live" gezien, trouwens ook de laatste 300 mm (Kamuro) van erg dichtbij.

N.B. Ik denk dat een hoop toeschouwers alleen voor het vuurwerk komen. Commercieel gezien is het dan minder aantrekkelijk voor de bedrijven in Schevingen. Als de eerste show tegen 22.00 uur wordt geschoten, moet je toch op tijd zijn, omdat je anders erg lang in de file staat! Hapje, drankje stelt de budgetten voor de volgende jaren "veilig"!

Laatst bewerkt:

echobrain

Registered User

Daar ben ik het helemaal mee eens! liever 1 grote dan 2 kleinde shows. Ben aleen bang dat ze dat niet gaan doen, omdat het commerciel minder aantrekkelijk is (ik heb nu niet dat broodje kroket en flesje cola gehaald wat ik anders tijdens het wachten wel zou halen)

Laatst bewerkt door een moderator:

Tony

Administrator
Medewerker
Daar ben ik het helemaal mee eens! liever 1 grote dan 2 kleinde shows. Ben aleen bang dat ze dat niet gaan doen, omdat het commerciel minder aantrekkelijk is (ik heb nu niet dat broodje kroket en flesje cola gehaald wat ik anders tijdens het wachten wel zou halen)

Ik denk zelf dat als de show om 22.00 begint en om 22.15 is afgelopen dat de mensen dan nog een drankje pakken. Vergeet niet het is doordeweeks en nu waren de shows rond 23.15 afgelopen waardoor iedereen gauw naar huis wilde.

En daarbij zaten alle restaurants en cafes aan de boulevard goed vol en dat ook gewoon voor een woensdag en donderdag avond. In het weekend is zoiets niet te pijlen want dan is het eigenlijk altijd druk in Scheveningen. Ik ga ervanuit dat er genoeg binnenkomt tijdens zulke dagen. Hommerson heeft 3 speelhallen en daar komt zeker genoeg binnen. Per dag meer dan wat er heel de week aan vuurwerk de lucht in is geschoten.

bob1

Registered User
Ik vraag mij af wanneer die Nederlands - Braziliaanse show hier online komt? Hoor er niets meer van!

koen0s

Registered User
Ik vraag mij af wanneer die Nederlands - Braziliaanse show hier online komt? Hoor er niets meer van!

Bob,

De volgende film staat in dezelfde Thread en is van Stefanfreak. Als je hier klikt, volgt het vanzelf!;)

Stefanfreak, nogmaals bedankt voor het delen.

Gr. Koen

Bovenaan