festival night

nitraat4life

Registered User
Dat is heel goedkoop en ook onwaarschijnlijk , want zover ik weet is de festival night helemaal uit de handel , en de mixed emotions kost los al 93€ bij alpeco dus als je hem echt voor 60€ kan krijgen meteen kopen ... alhoewel dit me heel erg sterk lijkt |:(

/n4l

wooter

Registered User
vorige week opgehaald!

hier is ie dan;

festival_night.JPG

festival_night_61.JPG

Laatst bewerkt:

nitraat4life

Registered User
Hmmm , dan zie je hoe groot het prijsverschil wel niet is voor een precies dezelfde pot , alleen met het merc weco erop (zo'n 30€)|:(

Mokum-pyro

Registered User
nitraat4life zei:
Hmmm , dan zie je hoe groot het prijsverschil wel niet is voor een precies dezelfde pot , alleen met het merc weco erop (zo'n 30€)|:(

En niet alleen deze reden, omdat alpeco volgends de offciele verkoop bijna de enigste is buiten ze de klanten gewoon uit! Of een pot nou €60 of €120 kost, ze kopen het toch... Mensen kunnen nergens anders heen!

groete

Tony

Administrator
Medewerker
Mokum-pyro zei:
En niet alleen deze reden, omdat alpeco volgends de offciele verkoop bijna de enigste is buiten ze de klanten gewoon uit! Of een pot nou €60 of €120 kost, ze kopen het toch... Mensen kunnen nergens anders heen!

groete

Uitbuiten is heel wat anders dan zaken doen.
Weco is zoiezo al een duur merk maar kwalitatief heel erg goed.
Er moet uiteraard op verdiend worden en voor dat soort spullen vind ik het een normale prijs. En ik weet de inkoops prijs en ze vragen nog niet eens de 300% die normaal schijnt te zijn bij vuurwerk.

Mokum-pyro

Registered User
ola,

Uitbuiten is heel wat anders? Hoe wil jij het noemen dan:w

Ze hebben gewoon een monopoly positie als het om de verkoop van spectakel vuurwerk gaat! En die buiten ze uit... Dat is gewoon zo hoe je het ook went of keert;)

groetjes

nitraat4life

Registered User
ik neem trouwens me woorden terug dat de festival nights niet meer in de handel is , dacht zoiets te hebben gelezen

/n4l

Laatst bewerkt door een moderator:

Tony

Administrator
Medewerker
Mokum-pyro zei:
ola,

Uitbuiten is heel wat anders? Hoe wil jij het noemen dan:w

Ze hebben gewoon een monopoly positie als het om de verkoop van spectakel vuurwerk gaat! En die buiten ze uit... Dat is gewoon zo hoe je het ook went of keert;)

groetjes

Die monopoly posotie had Alpeco 2 a 3 jaar geleden nog niet want toen verkochten veel meer winkels zwaar vuurwerk. De prijzen zijn sinds die tijd niet veranderd . Ook weet ik dat de prijzen niet veel anders zijn geworden dan 7 a 10 jaar geleden want toen waren blokken gewoon overal 300 a 350 gulden en op dit moment kosten de duurste blokken bij alpeco max €160,- even die 3 maffe blokken van weco erbuiten gelaten. Dus inderdaad een monopoly positie maar die word nog niet echt gebruikt lijkt mijn anders waren de prijzen wel 1,5 x zo hoog geworden als een aantal jaar geleden.

whistle

Registered User
300% is behoorlijk wat voor een groothandel.
Zeker als je een grote hoeveelheid afneemt. Dan komt Alpeco je maar bar weinig tegemoet.
Tuurlijk moeten zij er aan verdienen, maar als je de prijzen vergelijkt met de Kruiterij Veenendaal dan schrik je je rot.
Zelfs als je een blok onder de toonbank van BKV koopt betaal je nog een schikkelijkere prijs terwijl je een veel betere prijs/kwaliteit verhouding hebt.

Alpeco ( zhang ) Compenseerd te veel op de nieuwe blokken, waardoor de kwaliteit weer omlaag gaat. Dan heb ik het bijv. over de nieuwe knalblokken. Deze komen niet eens meer in de buurt van de wel bekende Spring Thunder, Flashing Thunder of Thunder Rain. Maar ja, zij kunnen het maken want zij verkopen het toch wel. De nieuwe blokjes zijn wel goedkoper, maar ze verdienen er net zoveel op, omdat de produktie en materiaal kosten lager zijn.
Dat is het voordeel van hun monopoly positie.

Voor mij maakt prijs nog niet eens zoveel uit, als het maar goede kwaliteit is.

Als zij moeten gaan concureren, zullen zij met betere kwaliteit, betere service en betere prijzen moeten komen.
Met service bedoel ik natuurlijk als je opbelt over voorraad, dat je wordt afgewimpeld als je te veel vragen hebt, met het gevolg dat je vaak alsnog voor jan lul dat rot eind rijdt.

Het word gewoon tijd voor concurrentie.

Mokum-pyro

Registered User
whistle zei:
300% is behoorlijk wat voor een groothandel.
Zeker als je een grote hoeveelheid afneemt. Dan komt Alpeco je maar bar weinig tegemoet.
Tuurlijk moeten zij er aan verdienen, maar als je de prijzen vergelijkt met de Kruiterij Veenendaal dan schrik je je rot.
Zelfs als je een blok onder de toonbank van BKV koopt betaal je nog een schikkelijkere prijs terwijl je een veel betere prijs/kwaliteit verhouding hebt.

En bij dat soort onder de toonbank adresjes zijn ook dingen die alpeco ook verkoopt vaak veel goedkoper! denk aan mixed emo: €70.00 /weco ass pijlen 1: €90

En ook over dat als je flink veel af wilt nemen dat je weinig korting krijgt klopt! Dat vind ik echt wel minder van alpeco... ze werken daar met bepaalde lijsten.. kom je vaker krijg je spullen steeds goedkoper! alleen ik vind dat dit systeem serieus niet werkt, en het er maar op lijkt 'vriendje van die en die, lijst nummer 1'

groete

Laatst bewerkt:

Mokum-pyro

Registered User
Tony zei:
Die monopoly posotie had Alpeco 2 a 3 jaar geleden nog niet want toen verkochten veel meer winkels zwaar vuurwerk. De prijzen zijn sinds die tijd niet veranderd . Ook weet ik dat de prijzen niet veel anders zijn geworden dan 7 a 10 jaar geleden want toen waren blokken gewoon overal 300 a 350 gulden en op dit moment kosten de duurste blokken bij alpeco max €160,- even die 3 maffe blokken van weco erbuiten gelaten. Dus inderdaad een monopoly positie maar die word nog niet echt gebruikt lijkt mijn anders waren de prijzen wel 1,5 x zo hoog geworden als een aantal jaar geleden.

gaan we ook even praten over 100 000 klappers? geloof dat die een aantal jaar terug bij sommige winkels voor 50 a 60 GULDENS tekoop waren ;)

waarom kosten die inmiddels 75euro/170 nederlandse guldens? |:(

en blokken een aantal jaar geleden 300 a 350 ps, weet niet naar welke toko jullie dan zijn geweest. vroeger toen mijn pa vw kocht( ikwas toen nog jong) betaalde hij never nooit meer dan 250 guldens voor een leuk blok/flowerbed!

hoop dat je me antwoord kan geven:9

Laatst bewerkt:

vuurbal

Registered User
Mokum-pyro zei:
gaan we ook even praten over 100 000 klappers? geloof dat die een aantal jaar terug bij sommige winkels voor 50 a 60 GULDENS tekoop waren ;)

waarom kosten die inmiddels 75euro/170 nederlandse guldens? |:(

en blokken een aantal jaar geleden 300 a 350 ps, weet niet naar welke toko jullie dan zijn geweest. vroeger toen mijn pa vw kocht( ikwas toen nog jong) betaalde hij never nooit meer dan 250 guldens voor een leuk blok/flowerbed!

hoop dat je me antwoord kan geven:9

Tja die 100 000. Ik vind het niks gek dat ding zo duur. Gewoon simpel weg omdat dat misschien wel het meest populaire stukje vuurwerk is dat er is. Zoals boven al gezecht: mensen kopen het toch wel

masje

Registered User
Ik heb laatst gehoord dat er 2 versies van de festival night zijn; een met en een zonder finale van saluutschoten, weet iemand of dit waar is en of je dit kunt zien op de doos of pot of op de beschrijving

Bovenaan