300% is behoorlijk wat voor een groothandel.
Zeker als je een grote hoeveelheid afneemt. Dan komt Alpeco je maar bar weinig tegemoet.
Tuurlijk moeten zij er aan verdienen, maar als je de prijzen vergelijkt met de Kruiterij Veenendaal dan schrik je je rot.
Zelfs als je een blok onder de toonbank van BKV koopt betaal je nog een schikkelijkere prijs terwijl je een veel betere prijs/kwaliteit verhouding hebt.
Alpeco ( zhang ) Compenseerd te veel op de nieuwe blokken, waardoor de kwaliteit weer omlaag gaat. Dan heb ik het bijv. over de nieuwe knalblokken. Deze komen niet eens meer in de buurt van de wel bekende Spring Thunder, Flashing Thunder of Thunder Rain. Maar ja, zij kunnen het maken want zij verkopen het toch wel. De nieuwe blokjes zijn wel goedkoper, maar ze verdienen er net zoveel op, omdat de produktie en materiaal kosten lager zijn.
Dat is het voordeel van hun monopoly positie.
Voor mij maakt prijs nog niet eens zoveel uit, als het maar goede kwaliteit is.
Als zij moeten gaan concureren, zullen zij met betere kwaliteit, betere service en betere prijzen moeten komen.
Met service bedoel ik natuurlijk als je opbelt over voorraad, dat je wordt afgewimpeld als je te veel vragen hebt, met het gevolg dat je vaak alsnog voor jan lul dat rot eind rijdt.
Het word gewoon tijd voor concurrentie.