Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Soms heb je wel eens een mazzeltje in het leven...Oja, er was ook nog vuurwerk,
Voor de eerste keer het festival van Trani bezocht en wat mij betreft zeker niet voor het laatst. We logeerden in het oude authentiek Italiaanse centrum van de stad, waar vandaan het elke dag een feest was om langs de vriendelijke bevolking richting de haven te wandelen. Daar aangekomen is het geweldig om te zien dat alle kokkies van de talloze restaurantjes hun visjes kopen die net zijn binnen gebracht en een paar uur later diezelfde visjes mooi gegarneerd op je bord serveren. Dat, samen met de Aperol als aperitief en de fantastische wijnen uit Puglia, maakte het een waar culinair festijn.
Oja, er was ook nog vuurwerk, de belangrijkste bijzaak van het leven, dat dan weer wel.
Aangekomen in Trani direct naar de pier gelopen waar we de Nederlandse afvaardiging van de organisatie tegen kwamen. Die vertelde ons dat er flink wat problemen met de autoriteiten waren wat betreft het meegebrachte vuurwerk, heel jammer weer, want in Trani heb je helaas geen wijngaarden waar je buizen kan verstoppen om op het laatste moment nog een paal in te laden.
Hierdoor met wat lagere verwachtingen de shows bekeken. Del Vicario trapte af met een, wat mij betreft, waardeloze apertura, maakte het goed met af en toe hele mooie bommen, maar wel met teveel 'onbestendig' materiaal. Dat laatste gold ook voor Luigi, die er ook nog eens een matige finale bij knalde. Over Scudo heeft Leendert al het een en ander getikt en ik ben het daar helemaal mee eens. " No Regina, no Baffi". Pepe Luca schoot een goede gevarieerde uptempo show en is de terechte winnaar.
De dagshow van Senatore was een echte toevoeging aan het festival. Waarschijnlijk was de policia niet op de hoogte van deze show. want hier werden wel wat grotere bomba de tiros geschoten, beetje jammer was wel dat tijdens de mooiste Tiro een post van de finale mee blafte. De gekleurde girondolas waren fantastisch, de salutes met de kleuren van de Italiaanse vlag lekker hard en ook de finale was heerlijk gewelddadig.
De finale show van La Rosa was zoals we die van hun kennen, maar wel veel te kort.
Conclusie: Top weekend gehad.