Festa Del Soccorso 2017

Koetje

Registered User
Nog steeds zin om een keer te gaan maar weet niet of het dit jaar lukt. Filmpjes van dit festival zijn waanzinnig.

El saluti

Registered User
Is volgens mij tot 24 mei. De flyer die 20 - 23 aangeeft betreft alleen de 2 dagen dat Terra dei Fuochi vuurwerk organiseert. Er is ook nog een 2e organisator die de 21 22 en 24 "leuke dingen" organiseert. Hou hier rekening mee met boeke!!

Macfreak

Registered User
Heb geboekt van 19 t/m 25 mei.!!
Meestal is de zondag geen programma, althans niet de grote show.
Vorig jaar was dit ook het geval. Maar er zijn genoeg Piazza's waar geknald wordt,
Ik zou de app downloaden.
https://www.facebook.com/festadelsoccorso/
Is nog niet beschikbaar, maar ter zijner tijd is deze een uitkomst met de juiste vermeldingen van programma's.
Kijk er weer naar uit!!

El saluti

Registered User
Volgens mij was er vorig jaar op zondag wel een programma maar was alles na de middag vanwegen regen uitgesteld.
De 2 "dag" Batteria's van Vicario en Chiarappa waren toch op zondag?!

El saluti

Registered User
Zo... ook weer met 3 man en 1 vrouw aanwezig!!
Weer ff lekker rennen voor je leven! Zou iedereen eens moeten doen, knap je echt van op!! ;)

jorisman

Registered User
Volgens mij was er vorig jaar op zondag wel een programma maar was alles na de middag vanwegen regen uitgesteld.
De 2 "dag" Batteria's van Vicario en Chiarappa waren toch op zondag?!

Klopt! Volgens mij zijn de straat batteria's altijd op de zondag en maandag. Waarschijnlijk ook weer aanwezig dit jaar!

Dennis010

Registered User
Die salute is een zogenaamde paraplu van salutes, loeihard spul maar brengt wel extra gevaar mee doordat het meerdere losse salutes zijn die tegelijk moeten afgaan. Al eens gezien dat er 1 tussen zat met een iets langer vertraging...die klapte dus 5 meter verderop tussen het publiek. Ik houd altijd wat extra afstand van deze "paraplu's"

tronetti

Registered User
Hebben jullie niet een trommelvlies van buffelleer?

Ook Del Vicario bezocht? Het schijnt elk jaar een warm toevluchtsoord te zijn voor de 'Ollanders'.

Heb alle traditionele shows bekeken, en die van Del Vicario was weer een beste!
Weer nieuwe producten gezien in hun show, wat ook weer goed was.Ze blijven verrassen.
Bij Del Vicario dachten ze waarschijnlijk; 'wat Raffaele Fucito met bizarre fluitbommetjes kan, moeten wij toch ook kunnnen...'.

Ook niet alledaags was het schieten van een serie van 4 intrecci met tussen elke intreccio een salute, gevolgd door en controbomba.
Meestal blijft het bij 2, of 3 intrecci. Maar ja, voor hun is het ook een thuiswedstrijd, dus mag er wat meer...
Was ook te zien in hun 'tiro'; 2 intrecci, gevolgd door 6 controbombe, erg mooie uitwerking!
Hun 'spookjes' deden het ook weer goed in de lucht, en dan in diverse variaties.

Bedankt voor het delen van je trip, zoals gewoonlijk weer mooie actiefoto's!

Ci vediamo il 17 Giugno?

hardcore0438

Registered User
Het bezoek bij Del Vicario was erg mooi om te zien , zoveel passie voor hun vak. Tijdens een aantal van hun Batteria's werden er nog fraaie exemplaren de lucht ingeschoten (tot 400mm). De avondshow komt er als het goed is nog aan, ik hoop dat Jack druk aan het monteren is ;).
Ook Luigi Di Matteo had zoals beloofd flink uitgepakt en kwam ver boven de show van A. Bruscella uit, ook deze beelden volgen nog.
Heb ondertussen alvast de pyromusical voor je.
In totaal hebben we 3 fabrieken bezocht: Die van Nicola Chiarappa, na een lekker etentje met Giuseppe Chiarappa in Ischitella, San Pio en Del Vicario. Ik heb het hele festival gefilmd, wat er online komt weet ik niet. Ik monteer momenteel niks maar de beelden zijn gedoneerd aan onze befaamde giller :yuush: *WHOEEHOEE*. Het was echt een topper van een editie, vooral de avonden zullen me bijblijven, er is flink gesmeten met prachtige producten.
Voor mij zit het er dit jaar helaas weer op, tijd om naar Italie te gaan kan ik me niet meer veroorloven. Op aanvraag kan ik altijd nog snel iets uploaden natuurlijk !

Oja, ik had dit jaar zelf ook maar eens een GoPro op m'n harses geschroefd :yum:

Als het goed is kom ik in Juni weer draadjes steken !, heb Fabio gevraagd wat van die tiro's op te sturen, ging hem niet worden...:zweet:

Laatst bewerkt:

tronetti

Registered User
Show van Di Matteo was idd groter dan vorig jaar, hij heeft dus zijn belofte waargemaakt!
Alleen weer wel erg voorspelbaar, maar op de één of andere manier blijft het me toch boeien!

Bruscella had ook een prima show kunnen zijn, maar ik vermoed dat er een aantal cilinders verkeerd zijn aangesloten.
In de opening ging er e.e.a. de lucht in, wat in de serie fermate thuis hoorde.
Ook tijdens deze serie gingen er ook een aantal cilinders niet zoals ze behoorden te gaan.

Die musical had ik al gezien, hij duurde bij mij zo'n 2 minuten....sorry:nose bleed: Tja, ieder zijn ding.

Leuk dat jullie zo goed ontvangen zijn!
Dat soort etentjes zijn altijd interessant voor de toekomst, alleen neem beloftes niet serieus...
De keuken daar neem ik altijd wel serieus!! Bij mij wordt het vuurwerk daar steeds meer een vorm van 'bijzaak'.

O ja, ik heb geruchten gehoord dat de "WHOEEHOEE" misschien ook in November in het Zuiden hoorbaar zal zijn:grin:
WE zijn gewaarschuwd!

Laatst bewerkt:
Bovenaan