En eigenlijk helpen wij het een handje door de beelden te verspreiden.
Hoogtepunten in de show van Giacomo Del Vicario zijn voor mij de serie "fermata" shells geschoten vanaf 2 posities in een heerlijk ritme ( wat een timing ), de vette pioggia bianca en de vette pioggia nera.
Wat we eigenlijk in deze video van Gennaro niet zien, is dat de post uiterst rechts bijna een minuut uitloopt. En dat is erg jammer!
En als ik het goed zie is er één post helemaal niet afgegaan.
Het had een feest op 5 posities kunnen zijn...
@ smilli; je 'ontbrekende item' begint op 09:30, en eindigt op 10:20 min. in de film.
Toch heb ik wel moeite met het verspreiden van deze beelden via youtube
Ik ben zo bang dat dit eens het festival z'n ondergang zal betekenen...
Vorig jaar expres helemaal niets geupload vanwege die reden.
Nu youtube er inmiddels vol mee staat ga ik er ook maar aan geloven.
zie
https://www.youtube.com/channel/UCLaShvbMwEoM2GBrF0O5VkA
Ik hoop dat je gelijk hebt dat ik nergens bang voor hoe te zijn en het zal ook allemaal wel meevallen...
Ik snap je reactie wel en je hebt ook zeker wel een goed punt maar in San Severo doen ze het er toch juist om.
Daar is het juist de bedoeling om zo dichtbij mogelijk te staan en zo veel mogelijk brandplekken in je shirt te krijgen...
Als je ziet hoe de regels zijn veranderd de afgelopen jaren in Valencia, daar hebben ze volgens mij decenia tot 12 inch geschoten en tegenwoordig tot 7 geloof ik. Avond shows zijn daar niet meer bijzonder en die regel is volgens mij niet in gegaan vanwege een ongeluk.
Dan moet je m'n angst ook wel enigszins kunnen begrijpen voor het verdwijnen of nog erger veiliger maken van zo'n gestoord festival als Festa del soccorso. Een veilig festa del soccorso slaat nergens op. Batterias kijken van achter een hek... ik moet er niet aan denken.
Die angst is hopelijk onterecht en die paar filmpjes zullen inderdaad weinig verschil maken maar toch blijf ik bij m'n standpunt.
Als dit festival te bekend wordt kan het ten ondergaan aan zijn eigen succes...
Het is wel ultiem nagenieten zo.![]()
Is eigenlijk wel een beetje onzin.
Als wij in 2006 en 2007 niks van San Severo online hadden gezet en daarna ook Pirovagando niet hoe had je dan ooit bij dit festival terecht gekomen?
Hetzelfde geldt voor alles wat we hebben laten zien van Fallas, San Severo, Adelfia, Tarragona, Bilboa, Alicante, Castellon etc. Wij hebben ook weleens wat films bij ons gehouden maar het is uiteindelijk de bedoeling dat je elkaar als liefhebber een beetje de juiste kant op helpt. Toch?
Dat laatste ben ik echt totaal niet met je eens: Ik vind het gewoon betutteling.De kans is heel groot dat er uiteindelijk een Europese regelgeving komt. Maar dat zegt nog niks over de batteria.
Een show met shells heeft ook in Nederland hele andere afstanden dan een viering van Chinees nieuwjaar waar je gewoon dichtbij de rollen kan staan. Vergeet niet dat het publiek in Valencia op maar 140 meter afstand staat! Dan is 7" helemaal zo gek nog niet.
Tja daar heb je wel een punt Tony...
Wat zal ik hier nou eens op zeggen? Uitgelult heet dat geloof ik :grin:
Dat laatste ben ik echt totaal niet met je eens: Ik vind het gewoon betutteling.
Decennia lang schoten ze veel grotere kalibers en dat ging toch altijd goed?
Maargoed ik denk dat we het hier over niet snel eens zullen worden en dat is ook niet nodig denk ik...
Iig dat met die filmpjes heb je me overtuigt dat het geen kwaad kan.
(Zo lang er maar geen ongelukken / fouten in voor komen maar dat lijkt me logisch, die zal ik al helemaal nooit posten)
Ik gaat ook maar hoogtepunten monteren en uploaden want heb echt superdikke beelden al zeg ik het zelf.
Binnenkort meer in dit theater...
Nee het gaat niet altijd goed. Dat is afgelopen jaar in Adelfia maar weer gebleken. Dus het gaat niet altijd goed en daarom is het logisch dat er weleens wat aan de regels veranderd.