firewire
Registered User
@Plum Bloom, dit is een leuk topic geworden.

Achter de betaalmuur, maar kop spreekt weer voor zich:
The "explosive wars" during Fallas make the European press
Newspapers such as Bild and De Telegraaf report on the latest arrests and incidents involving homemade firecrackers
![]()
Las «guerras explosivas» en Fallas saltan a la prensa europea | Las Provincias
Periódicos como el 'Bild' o 'De Telegraaf' se hacen eco de los últimos arrestos e incidentes con petardos caseroswww.lasprovincias.es
The alarm over "firecracker tourism" has not only spread to Valencia. European newspapers from Germany and the Netherlands, two of the nationalities of some of the tourists arrested for setting off homemade firecrackers during the Fallas festival, also report concern about the proliferation of these incidents. "Insecurity," "real battles," and "explosive wars" are some of the terms used in newspapers such as the German "Bild" and the Dutch "De Telegraaf." And in all cases, they blame their compatriots for carrying out these practices in the Valencian capital.
Praat ff voor jezelf want de rest van de FPM Fallas gangers maakt zich hier niet schuldig aan en treft derhalve geen blaam…Ja, we waren maar goed voor maar een gezamenlijke 50% (dus samen met de Duitsers).
En dus maar "25%" van de gene die gepakt zijn, dan kun je echt niet zeggen dat ze het op "ons" gemunt hadden.
Ik zag gister ook weer een filmpje voorbij komen, allemaal met bivak mutsje op kiloknallers gooien, hoe help je een mooi feest om zeep.
Voor mij al een jaar of 15 geleden dat ik er voor het laatst geweest ben. In 2009/2010 ook al een aantal keer meegemaakt dat na de avondshows onze tasjes met wat cakes en knallers in beslag werden genomen. Destijds werd elk jaar de gehele rivier bedding vol gegooid met Borrachos van bovenaf, vooral na afloop van de shows. Dat waren voornamelijk Spaanse jeugd. Maar toen werd ook gewoon alles wat ze bij wie dan ook tegen kwamen in beslag genomen. Ook een aantal keer gezien dat voornamelijk Engelsen met hun grote dronken bakkes zo hard werden neer geknuppeld dat ze met de ambulance afgevoerd moesten worden. Optreden kan de Spaanse politie wel![]()
Ja dat waren prachtige tijden. Toen was het uniek als er een 2" candle of 2,5 " shelleke de lucht in ging bij Palau tussen verder alleen maar het Spaanse consu spul. Weet niet meer precies welke editie de aanvaring tussen de flessen gooiende lijm snuivers was bij Palau, maar de jaren erna is het rap achteruit gegaan met het publiek wat Fallas bezoekt. Maarja mooie herinneringen aan de edities 2006 t/m 2010dat waren toen wel de jaren bij het voetbalveldjeecht schuilen voor die borracho's na de shows en idd er werd toen al zat en beslag genomen, vooral de nummer 4's.
maar dat was alleen maar de lokale politie nu loopt er echt veel policia national en die maken echt geen grappen.
Kreeg nog bonje met een busje vol van de Nacional bij Palau toen ik met de vrouw terug fietste van de Mislata beuker.maar dat was alleen maar de lokale politie nu loopt er echt veel policia national en die maken echt geen grappen.
Stukje extra fietsen is goed voor jeKreeg nog bonje met een busje vol van de Nacional bij Palau toen ik met de vrouw terug fietste van de Mislata beuker.
Worden we eerst vóór de hekken bij Palau tegengehouden door undercovers, geen vuurwerk, ok rij maar door. De hekken rond Palau waren aan de zijkant een stukje open geschoven dus ik denk, mooi kunnen we door de bedding doorfietsen naar Las Artes. Fietsen we naast de vijver bij Palau komt er een stelletje van die opgewonden pikkies in een bus al toeterend aangesjeest, HEY, HEY, HEYYYYYY....Wij stoppen, sturen ze ons weer terug!!
Ik in het Spaans uitleggen dat hun collega's ons net er langs hebben gelaten met de mededeling "rij maar door" maar nee hoor.....
Heetgebakerde Julio begon al te duwen.... gelukkig valt er aan mij weinig te duwen dus toen werden we nogmaals onvriendelijk edoch dringend verzocht terug te fietsen. Toch maar gedaan want 1 kan ik er nog wel opeten maar 6 is toch teveel van die drukteschoppertjes![]()
opeten ook gewoonKreeg nog bonje met een busje vol van de Nacional bij Palau toen ik met de vrouw terug fietste van de Mislata beuker.
Worden we eerst vóór de hekken bij Palau tegengehouden door undercovers, geen vuurwerk, ok rij maar door. De hekken rond Palau waren aan de zijkant een stukje open geschoven dus ik denk, mooi kunnen we door de bedding doorfietsen naar Las Artes. Fietsen we naast de vijver bij Palau komt er een stelletje van die opgewonden pikkies in een bus al toeterend aangesjeest, HEY, HEY, HEYYYYYY....Wij stoppen, sturen ze ons weer terug!!
Ik in het Spaans uitleggen dat hun collega's ons net er langs hebben gelaten met de mededeling "rij maar door" maar nee hoor.....
Heetgebakerde Julio begon al te duwen.... gelukkig valt er aan mij weinig te duwen dus toen werden we nogmaals onvriendelijk edoch dringend verzocht terug te fietsen. Toch maar gedaan want 1 kan ik er nog wel opeten maar 6 is toch teveel van die drukteschoppertjes![]()
De afgelopen jaren ben ik naar Fallas geweest en daar hoorde je regelmatig types opscheppen over hoe makkelijk ze spullen vanuit verschillende landen naar hun hotel of appartement konden krijgen. Wat die gasten zich niet realiseren, is dat er behoorlijk wat Nederlandse en Duitse agenten rondlopen die zich mengen onder de relschoppers om informatie te verzamelen. Vind het wel ironisch dat dit nu ook gewoon via de media naar buiten wordt gebracht. Ik heb begrepen dat alle verhuurders nu moeten melden wanneer er nederlandse/duitse toeristen hun onderkomen huren, zodat er op voorbaat al controles uitgevoerd gaan worden. Ze gaan dat echt flink aanpakken."how to intercept illegal fireworks arriving in the city by courier." "