FESTIVAL Fallas 2020 - Coronavirus

Plum Bloom

Registered User
Beslissing ongetwijfeld (mede) ingegeven door het snel stijgend aantal besmettingen in de Comunitat Valenciana. Vijftien nieuwe gevallen in de uren voorafgaand aan de spoedvergadering, beduidend meer dan in de afgelopen dagen.

Michel_G

Zilveren Member
Persbericht van de JCF, gedeeld door GentedeFallas Onda Cero op Facebook:

Statement from the delegates of the JCF sector.
We have just met the Sector Delegates with Galiana at the Town Hall.

He has transmitted to us that this order comes from the Department of Justice and Health.

The infected level is rising in the Valencian Community and they have been ordered to suspend the holidays.

As of tomorrow, all public streets occupancy permits will be revoked.
Cannot mount tents or failures.
All acts organized by the Central Board of Fallera and the City Council are suspended.

Tomorrow morning, the Mayor, Councilor and President of Jcf Carlos Galiana will hold various meetings to answer questions and questions that concern us right now to failures.

In the afternoon we have been summoned to a meeting at the City Council to inform us of the conclusions of the previous meetings.

Subsequently, an Extraordinary Plenary and Extraordinary Assembly will be convened.

They ask us to ask for calm, because it is not a normal situation.

To probe in your Sectors, the economic losses.

Even a consensus on possible dates of celebration of the holidays is being assessed.

As we have more information we will tell you.

TrasherIRL

Registered User
Mensen hier die wel gewoon nog de aankomende week er naar toe vetrekken ?
Yep. Ik ga gewoon. Er is is immers geen negatief reisadvies en de stad is ook leuk genoeg zonder Fallas.
Dat maakt het afgelasten/uitstellen natuurlijk niet minder leuk😢, ik had het spektakel liever wel gehad natuurlijk.

Sweet Laker

Registered User
Zo, ben wel blij hoor dat het afgelast / uitgesteld is. Ruim 1550 besmettingen op een populatie van ruim 46 miljoen. Prima reden om deze keuze te maken inderdaad.

(en nee, ik wordt nog steeds niet moe van mijzelf. En ik vind het meer dan treurig voor alle mensen die hier al een jaar naartoe leven en er God mag weten hoeveel energie in hebben gestoken om van dit festival een succes te maken.)

Richardus

Registered User
Zo, ben wel blij hoor dat het afgelast / uitgesteld is. Ruim 1550 besmettingen op een populatie van ruim 46 miljoen. Prima reden om deze keuze te maken inderdaad.

(en nee, ik wordt nog steeds niet moe van mijzelf. En ik vind het meer dan treurig voor alle mensen die hier al een jaar naartoe leven en er God mag weten hoeveel energie in hebben gestoken om van dit festival een succes te maken.)
Komt over als "laat die oudjes maar stikken, als ik maar kan knallen!"

apie74

Registered User
Gaan hier ook het schip in voor heel wat eurootjes vrees ik. We gaan wel proberen om te boeken. Valencia zonder Fallas is weinig aan en de weersverwachting is ook niet denderend. (kan er ook nog wel bij). Denk ook niet dat de locale bevolking/autoriteiten het gaan tolereren als daar vuurwerk afgestoken wordt. Veel/alle vergunningen zijn ingetrokken.

Tony

Administrator
Medewerker
Gaan hier ook het schip in voor heel wat eurootjes vrees ik. We gaan wel proberen om te boeken. Valencia zonder Fallas is weinig aan en de weersverwachting is ook niet denderend. (kan er ook nog wel bij). Denk ook niet dat de locale bevolking/autoriteiten het gaan tolereren als daar vuurwerk afgestoken wordt. Veel/alle vergunningen zijn ingetrokken.

Alle vergunning zijn idd ingetrokken. Deze maatregel geldt voor de gehele provincie van Valencia.
Dus ook voor Gandia, Sueca, Alicante, Benidorm etc.

Palm Tree

Registered User
Konden tot 8 maart gratis annuleren, maatje waar mee ik ging wilde de 8e annuleren i.v.m. de stijging van het aantal corona gevallen, ik was mijn slaapplek kwijt, was op z'n zachts gezegd niet heel blij...

Maar achteraf was dit een goede keuze, ben nu alleen m'n vliegticket kosten kwijt, kijken of ik dat om kan boeken naar volgend jaar.

Voor nu wachten op nieuwe data...

Plum Bloom

Registered User
Ximo Puig, president van de Comunitat Valenciana, schat de economische impact van de afgelasting/het uitstel van las Fallas en Magdalena op 700 miljoen euro. Geen wonder dat ze zo lang mogelijk hebben geprobeerd alles door te laten gaan.

Er is inmiddels sprake van het opslaan van nog niet opgebouwde Fallas in de beurs van Valencia. Maar de gemeentelijke Falla op Ayuntamiento en sommige uit de buitencategorie kunnen al niet meer worden gedemonteerd zonder onherstelbare schade. Totale kostenpost voor alle Fallas was dit jaar 8 miljoen euro.

Het vrouwenhoofd van de falla Municipal is overigens inmiddels voorzien van een mondkapje :)

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik snap de keuze aan de eene kant wel, de andere kant totaal niet.
Je krijgt toch alsnog een heleboel mensen naar je stad die niet kunnen om boeken of er lang voor gespaard hebben.
En heb vooral het idee dat ze weer te veel luisteren naar de schreeuwers en de media.

Voor iedereen die kan om boeken.
9 oktober is ook altijd een leuk feestje.

KoenL

Registered User
Ik snap de keuze aan de eene kant wel, de andere kant totaal niet.
Je krijgt toch alsnog een heleboel mensen naar je stad die niet kunnen om boeken of er lang voor gespaard hebben.
En heb vooral het idee dat ze weer te veel luisteren naar de schreeuwers en de media.

Voor iedereen die kan om boeken.
9 oktober is ook altijd een leuk feestje.

Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid. Als je de verhalen van mensen uit Italië leest, zonder tussenkomst van de media, dan is er echt wel wat aan de hand. Ik hoop dat de genomen maatregelen helpen om een vergelijkbare situatie in andere landen te voorkomen.

Media mogen wat mij betreft ook echt wel een stapje terug doen, maar ik denk dat inmiddels meer dan bewezen is dat we niet te maken hebben met een 'simpel griepje'. Als wij besmet raken mag het daar misschien op lijken, maar voor risicogroepen, ouderen, kwetsbaren, etc is dit virus een regelrechte ramp. Ook zij hoeven niet per definitie te overlijden, maar zij kunnen wel dusdanig ziek worden dat ziekenhuisopname noodzakelijk is. En dan ontstaat een kettingreactie van problemen die ook ons kunnen raken.

Wij blijven in ieder geval thuis. De weersverwachting is slecht, ik heb een aantal kwetsbare mensen in mijn directe omgeving en ik kan het mij qua werk niet permitteren om ergens vast komen te zitten. Het is ontzettend klote, maar ik hoop dat we Fallas later dit jaar alsnog met z'n allen kunnen meemaken.

Ik denk dat je je beter op www.aluminiumhoedje.nl kan gaan registreren. Iedereen mag zijn mening hebben, maar als ik je reacties zo lees steek je meer je kop in het zand en sta je er gewoon niet voor open om de risico's onder ogen te zien. Prima, maar dan heeft het weinig weg van 'een mening hebben'. Dan ben je gewoon eigenwijs.

Plum Bloom

Registered User

Betwijfel ik. Las dat meeste bezoekers van las Fallas doorgaans uit de regio Madrid komen. Die zullen het wel uit hun hoofd laten om naar Valencia te gaan, gezien de situatie in Madrid en omgeving. Aldaar 31 doden (geheel Spanje 47), 1000 van de 2000 Spaanse besmettingen en 80 procent van alle intensive care-patienten (cijfers van 11 maart, 12.00 uur). Spaanse overheid adviseert inmiddels bovendien om geen onnodige binnenlandse reizen te maken..

Laatst bewerkt:

Sweet Laker

Registered User
Ik denk dat je je beter op www.aluminiumhoedje.nl kan gaan registreren. Iedereen mag zijn mening hebben, maar als ik je reacties zo lees steek je meer je kop in het zand en sta je er gewoon niet voor open om de risico's onder ogen te zien. Prima, maar dan heeft het weinig weg van 'een mening hebben'. Dan ben je gewoon eigenwijs.

Eigenwijs, mijn mening is gebaseerd op dezelfde gegevens als die officieel uitgebracht zijn. Een ieder mag dat eigenwijs vinden. Het zal mijn tijd verder wel uitdienen. Ik heb namelijk nergens gezegd dat voorzorgsmaatregelen nemen niet hoeft. Wel dat men kan doorslaan en dat is mijn inziens het geval. Ik werk in de zorgsector met ouderen. Ik zie het al voor mij dat ik al die mensen op een bepaalde manier te woord sta. Nee hoor, ik doe het wel op mijn manier (en de manier waarop mijn werkgever heeft gevraagd te reageren). Volgens sommigen een alu hoedje (of niet); ik vind het prima.

Dat ik een mening heb die door een minderheid wordt uitgedragen wil niet zeggen dat ik mij automatisch moet aanmelden op www.aluminiumhoedje.nl. Wist niet eens dat die bestond trouwens. Interessant dat je die wel kent!

Laatst bewerkt:
Bovenaan