Fallas 2012 - Nit del Foc

PyroPlop32

Registered User
Vicente heeft mij ook helaas weer teleurgesteld, hoe kan je nou de slechtste show met de Nit de Foc schieten.
Ik mag hopen dat ze dat ook zien in valencia...en dat de organisatie er eens actie op onderneemt.
Turis en Vicente moeten eigenlijk het veld ruimen als je de shows van de laatste jaren bekijkt.

Van mij mag de line up volgend jaar zo worden:

Pirofantasia
Europla
Ricasa
Valanciana ( Nit de foc )

USRRobiwan

Registered User
Nog even over de wat er misging met de nit de foc. Ik heb het allemaal voor mijn neus zien gebeuren met de hoogwerker. En persoonlijk snap ik niet hoe ze het hebben kunnen laten gebeuren in de berekening en hoek van de rij met steppers zo uit te kienen dat elk schot tegen de rand van de hoogwerker kwam. En op een gegeven moment ongeveer een paar minuten naar aanvang zag je een schot terugkaatsen van de rand tegen de rij met steppers waardoor deze hele rij 90graden kantelde of omver werd geworpen door de klap. Daarna ging het vrolijke horizontaal verder met alle gevolgen van dien, het geluk hierbij was dat de rij met steppers en candles niet verder opzij kon draaien richting publiek en tegen de rand van de hoogwerker niet verder kon draaien. Pas 6 tot 8 minuten later hebben ze waarschijnlijk de hele rij met draden doorgeknipt om erger te voorkomen. Met waarschijnlijk het gevolg dat de show compleet weg was. Ondanks dat vond ik de girondolas van de Vincente erg apart en waren de grote bommen en statuta's erg mooi. Maar zo een fout maken met steppers op een hoogwerker is gewoon lachwekkend.

Voor mij is de volgorde ongeveer zo:
1 Ricasa
2 Valenciana
3 Vicente
4 Turis

Turis staat bij mij laatste omdat het gewoon echt slecht geschoten was. Ik was er in 2011 niet bij dus voor mij is Ricasa niet een 'dezelfde' show en voor mij de mooiste show dus. Met Valenciana een hele goede 2de.

Het zal vast met de crisis te maken hebben want het gaat daar echt slecht in Spanje, we hebben aardig wat taxichauffeurs gesproken en het enige waar die over praten als je in de taxi zit is; geld, crisis en de politiek. Een appartement heb je daar nu al voor 18.000 euro. De huizenprijzen zijn daar compleet in elkaar gestort. De straten staan vol auto's omdat niemand meer geld heeft voor benzine. Onderweg naar het vliegveld vertelde de taxichauffeur dat alle hogeropgeleide mensen bijna allemaal Spanje verlaten en richting noorden zijn vertrokken. Soort van verlaten van een zinkend schip.

PyroPlop32

Registered User
Hier ben ik het echt niet mee eens, dat de crisis hard toeslaat in spanje oke maar
ik vind dat we daar erg weinig van gemerkt hebben tijdens Fallas 2012.

Turis heeft nog nooit een echt goede avondshow geschoten de laatste jaren.
en Vicente heeft de Nit de foc al 3 of 4 keer verknalt...heeft weinig met de crisis te maken als je het zo verprutst

Daarnaast hebben we echt hele goede mascletas gezien, en een van de beste normale avondshows die er geschoten is de laatste jaren van Valenciana, en een zeer degelijke strakke show van ricasa.
en ook sommige Nocturna's/Mascleta's in de straten waren uitzonderlijk goed en groot.

Het enige wat je wel kon zien is dat sommige Ninots een stuk minder waren, maarja als je daar 50%
minder budget voor hebt is dat ook wel logisch.

Laatst bewerkt:

Mr_Mascleta

Registered User
Vicente heeft mij ook helaas weer teleurgesteld, hoe kan je nou de slechtste show met de Nit de Foc schieten.
Ik mag hopen dat ze dat ook zien in valencia...en dat de organisatie er eens actie op onderneemt.
Turis en Vicente moeten eigenlijk het veld ruimen als je de shows van de laatste jaren bekijkt.

Van mij mag de line up volgend jaar zo worden:

Pirofantasia
Europla
Ricasa
Valanciana ( Nit de foc )

Ik kan me in deze line-up wel vinden Fred! Wat voor mij ook een kandidaat zou kunnen zijn is Pirotecnia Hermanos Cabeller!

Poziloc

FPM Hangouderen
Hier een filmpje vanaf het schietveld van 1pyro8 waar je kan zien vanaf 05:40 dat het één en ander fout gaat op de hoogwerkers...je hoort de effecten gewoon tegen het metaal aanschieten.

Laatst bewerkt:

smilli

FPM Filmer
Videos van mijn kant, heb ontzettend genoten van de mooie bommen maar helaas door de vele fouten toch met een teleurgesteld gevoel terug naar het appartement gelopen.

Bovenaan