Fallas ❤️ eten

stefantvs

Administrator
Medewerker
Freaks, naast al het vuurwerk en de nodige drankjes houden we natuurlijk ook van lekker eten, Nu hoor ik jullie al denken.... Maar jij "steef" zit regelmatig bij de mac. Ja dat klopt 🤣 maar toch ben ik benieuwd waar jullie graag gaan eten , hebben jullie nog tips of juist restaurants die we beter kunnen overslaan? Laat het maar weten.

🤩
Zelf kan ik onwijs genieten van al de broodjes broodjes queso y jamon. En al de heerlijke bakkertjes die ze hebben in de stad!

Eigenlijk zou ik daar heel de week wel op kunnen leven.

Verder is het best Basic.
Paella , pizza, tapas, pintxos

gietjo

Registered User
De Mac sla ik om te beginnen maar over.... (dan heeft Stefan meer🤪), want dat vind ik echt helemaal niks en is alleen in uiterste uiterste nood.

Ik ben een keer bij Boatella geweest, dat was toen prima, maar daar hangen ze zowat 24/7 met de benen buiten.
Die zit tegenover mercat central.

Qua namen weet ik niet veel meer eigenlijk. Denk dat in het stadcentrum en ruzafa reserveren wel gewenst is als je zeker van een tafel wilt zijn.
Ik doe dat zelf niet omdat ik dan op een bepaalde tijd op een bepaalde plek moet zijn.

Gelukkig hebben we een appartement en zelf een lekker stuk vlees bakken met groente erbij gaat me ook aardig goed af...😃

Ik lees hier verder graag mee voor tips en trics en ervaringen van jullie.

Fijn topic dit..🍤🍽🥩

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik heb ooit een heerlijke paella gegeten in 1 van de restaurants aan het strand.
Maar ik weet zeker dat er die hard Fallas gangers zijn die ook goede restaurants weten waar ze goede paella serveren.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Een paar ouwe topics.

Bizzle

Registered User
Kom zelf al jaren graag bij Lemongrass(Aqua). Goed veel happen voor weinig. Zit in een winkelcentrum waar nog veel meer keuze aan eettentjes is, en altijd rustig in die hoek.

shinji

Moderator
Medewerker
Wat ik eigenlijk nog mis in Valencia is een echte foodhall zoals ze hebben in Madrid, Lissabon en andere wereldsteden.

shinji

Moderator
Medewerker
Nog een paar aanraders voor de mensen die niet van het reserveren zijn. Pinxto i Traga op plaza redonda en de MCtapas van Lazzarin op Plaza Ayuntamiento
prima Spaans eten voor een schappelijk prijsje.

Plum Bloom

Registered User
All you can eat met de meeste waar voor je geld: Asador Wok in Campanar. Onbeperkt drinken, goed eten. Met chocoladefontijn. Schappelijk geprijsd. Metrostation voor de deur.

Av. de Pius XII, 39.

shinji

Moderator
Medewerker
En voor degene die wel de moeite nemen om te reserveren. Casa Montana in de wijk El Cabanyal, voor de echte ouderwetse tapas en de beste wijnkaart van Spanje. Alqueria del Brosquil in Castellar, voor veruit de beste paella die er te vinden is.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Als je tijd over hebt, ga even langs de overdekte markt (Mercato).
Leuk om te zien en niet schrikken als je op de vlees afdeling bent.
En genoeg te snoepen te koop bij de noten en de kruitkramen.
Ooit een keer tijdens Falles een kilo bloedrode bloedsinaasappels gekocht. Heerlijk.

VvanVuurwerk

Registered User
Twee tips voor echt goed Spaans eten tegen een goede prijs. Beide hebben een menu del dia voor nog geen €15,- (bij Las Tasqueta is dat zelfs inclusief een wijntje of biertje):
- Turqueta in het centrum (Gran Vía del Marqués del Turia, 35)
- La Tasqueta in Grau (Plaça del tribunal de les aigües, 4) maar ze hebben ook een locatie in Rusafa

Voor Italiaans kan ik Il Cortile aanraden. Die hebben enkele vestigingen.

ruben

Registered User
Freaks, naast al het vuurwerk en de nodige drankjes houden we natuurlijk ook van lekker eten, Nu hoor ik jullie al denken.... Maar jij "steef" zit regelmatig bij de mac. Ja dat klopt 🤣 maar toch ben ik benieuwd waar jullie graag gaan eten , hebben jullie nog tips of juist restaurants die we beter kunnen overslaan? Laat het maar weten.

🤩
Zelf kan ik onwijs genieten van al de broodjes broodjes queso y jamon. En al de heerlijke bakkertjes die ze hebben in de stad!

Eigenlijk zou ik daar heel de week wel op kunnen leven.

Verder is het best Basic.
Paella , pizza, tapas, pintxos
Ik ben zelf ook altijd wel op zoek naar leuke zaken waar je goed kunt eten voor een eerlijke prijs. Daar gebruik ik de michelin gids voor, die app kan je downloaden. En dan kan je invullen, moderate spend of on a budget. Waardoor je de betaalbare zaken krijgt met een vermelding in de gids. En 1 van de lokale specialiteiten en ook wel de meest bekende is natuurlijk Paella, het schijnt dat die het lekkerst is bij Tu Arrocero (correct me iff im wrong)

Bijlagen

• IMG_9297.png
    IMG_9297.png
    55,7 KB · Weergaven: 2

firewire

Registered User
Ik ben zelf ook altijd wel op zoek naar leuke zaken waar je goed kunt eten voor een eerlijke prijs. Daar gebruik ik de michelin gids voor, die app kan je downloaden. En dan kan je invullen, moderate spend of on a budget. Waardoor je de betaalbare zaken krijgt met een vermelding in de gids. En 1 van de lokale specialiteiten en ook wel de meest bekende is natuurlijk Paella, het schijnt dat die het lekkerst is bij Tu Arrocero (correct me iff im wrong)
Zie Post # 11
Maar…er is nog nooit een kok gevonden, die koken kon naar alle monden.😎

Poziloc

FPM Hangouderen
Ben eigenlijk nog nooit slecht eten tegen gekomen daar, Nu kook ik zelf ook vaak daar....alsje ziet wat een mooie producten ze daar verkopen in die versmarkt.
Canela op calle de Quart 49C is een aanrader voor paella.
Voor de tapas vind ik boatella ook erg lekker en ze hebben een ruime keus.

shinji

Moderator
Medewerker
Het blijft een feest om de Spaanse lekkernijen te proberen. De paella bogavante van Alquaria de brosquil was top, maar het meest verrast ben ik door de Pinxto met een tartaartje van varkensmaag bij Sagardi. Dat was met een glas belondrade y lurton verdejo erbij een ware culinaire sensatie

gietjo

Registered User
Wij zijn iedere dag uit wezen eten... Van ff een snelle hap tot lekker rustig chill zitten. Kan dat tijdens fallas.... ja, want dat hadden we nodig..😊

We zijn eigenlijk aleen maar in kleine zaakjes geweest wat ons prima is bevallen, behalve dat we ergens de paella valenciana hebben gegeten. Die konijn was echt gort en gort droog.

Onze topper was Momoa's. Dit piepkleine restaurantje ( 7 tafels binnen).Wij hebben hier echt fantastisch gegeten. Een goed stuk vlees die ik rood had besteld en rood was hij zeker. Ik kreeg er een soort superheet bakplaatje bij waar het vlees nog even lekker op door kon garen. 1000032464.jpg 1000032467.jpg
1000032468.jpg
mn pa had een mooi stuk tonijn die ook echt mega smaakvol was. 1000032465.jpg

Voor de rest van alles wat gegeten. Van een keertje kebab tot tapas, tot gewoon zelf een lekkere uitsmijter gebakken.

Bijlagen

• 1000032465.jpg
    1000032465.jpg
    63,2 KB · Weergaven: 0

shinji

Moderator
Medewerker
Wij zijn iedere dag uit wezen eten... Van ff een snelle hap tot lekker rustig chill zitten. Kan dat tijdens fallas.... ja, want dat hadden we nodig..😊

We zijn eigenlijk aleen maar in kleine zaakjes geweest wat ons prima is bevallen, behalve dat we ergens de paella valenciana hebben gegeten. Die konijn was echt gort en gort droog.

Onze topper was Momoa's. Dit piepkleine restaurantje ( 7 tafels binnen).Wij hebben hier echt fantastisch gegeten. Een goed stuk vlees die ik rood had besteld en rood was hij zeker. Ik kreeg er een soort superheet bakplaatje bij waar het vlees nog even lekker op door kon garen. Bekijk bijlage 22838 Bekijk bijlage 22839
Bekijk bijlage 22844
mn pa had een mooi stuk tonijn die ook echt mega smaakvol was. Bekijk bijlage 22843

Voor de rest van alles wat gegeten. Van een keertje kebab tot tapas, tot gewoon zelf een lekkere uitsmijter gebakken.
Af en toe is het jammer dat we met een (te) grote groep zijn. Momoas en Fierro staan hier ook op de verlanglijst

Bovenaan